گزارش تصویری | مانور حساس جنگنده اف‌-۱۶ بحرین

تصاویری زیبا از جنگنده نسل ++۴ چندمنظوره F-16V وایپر بلوک ۷۰ نیروی هوایی بحرین که در حال گذراندن تست‎‌های پروازی خود در پایگاه هوایی ادواردز در کالیفرنیا است، منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از کانال خبری پارتیزان، در تصاویر منتشرشده دیده می‌شود که وایپر بحرینی اقدام به سوخت‎گیری از سوخت‌‎رسان KC-135 استراتوتانکر نیروی هوایی آمریکا کرده است. سوخت‌گیری هوایی، یکی از حساس‌ترین و دقیق‌ترین مانورهای پروازی برای هواپیماهای نظامی به شمار می‌رود.

در این تصاویر، جنگنده F-16V وایپر بحرینی به ۲ مخزن سوخت اکسترنال ۳۷۰ گالنی در زیر بال‎‌های خود مجهز است. همچنین روی نوک بال‎‌های این جنگنده موشک هوابه‎‌هوای میان‎برد هدایت فعال راداری AIM-120B آمرام مشاهده می‌‎شود. این وایپر به یک تیر موشک هوابه‎‌هوای کوتاه‎‌برد با جوینده تصویرساز فروسرخ AIM-9X سایدوایندر و نیز پاد AN/ARQ-52 (ARDS) مجهز است.

در زیر بال‌‎های این جنگنده و روی پایلون‎‌های دوشاخه آن، ۲ بمب ۵۰۰ پوندی هدایت ماهواره‌‎ای GBU-38/B [روی شاخه نزدیک‎تر به بدنه جنگنده] و ۲ بمب هدایت‌‎شونده ۵۰۰ پوندی GBU-54/B یا همان LJDAM نصب‌شده است. همچنین پاد نشانه‎‌گذاری پیشرفته AN/AAQ-33 اسنایپر در زیر ورودی هوای این جنگنده و در سمت راست قابل مشاهده است.

54323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1896322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =