کشت ارقام پرمحصول در شرق مازندران رونق می گیرد

سرپرست سازمان جهادکشاورزی مازندران با تاکید بر ارتقا شاخص های کشاورزی در استان، گفت: کشت ارقام پرمحصول در شرق مازندران رونق می گیرد.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، بابک مومنی اظهار داشت: اولین پایلوت طرح ملی جامع زیرساخت اراضی کشاورزی طی دو هفته آینده در روستای نوایی محله فریدونکنار آماده افتتاح و بهره برداری است. به دنبال خشکه کاری برنج در شرق استان رفتیم و درصدد هستیم کشت ارقام پرمحصول را افزایش دهیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار داشت: با تلاش‌های دولت، استانداری و جهاد کشاورزی مازندران، بازار برنج از رکود خارج شد و با حمایت استاندار مازندران توانستیم امسال ۴۰ هزار هکتار ظرفیت سازی برای کشت ارقام پر محصول انجام

وی گفت: نقش مازندران در امنیت غذایی نقش بارزی است و نگاه ما به سمت ارتقای بهره وری و افزایش عملکرد است و با انتقال دانش فنی به کشاورزان به این هدف دست پیدا می‌کنیم.

مومنی ادامه داد: انجمن کشاورزان پیشرو را در مازندران تشکیل دادیم و برنامه ریزی داریم با ارائه سبد کامل کودهای پایه به کشاورزان، ۱۰ تا ۱۵ درصد ارتقا عملکرد و افزایش بهره وری را داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم این قدم ارزشمند را در جهت جهش تولید برداریم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: ۱۷۵ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان معادل ۸۰ درصد شالیزارها شخم و شیار شد و از این میزان شخم و شیار، ۳۰ درصد هم آماده نشاکاری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1897289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =