۰ نفر
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
از افرایش جریمه‌های رانندگی چه خبر؟

قرار بود که افزایش جرائم رانندگی از آخر فرودین ماه اجرا شود اما تا به امروز خبری از افزایش رقم جرائم نیست. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در همین باره اظهار کرد: افزایش جرائم رانندگی تصویب شده است اما هنوز دولت ابلاغ نکرده است.

به گزارش خبرآنلاین، نهم فروردین امسال بود که افزایش جرائم رانندگی رسماً اعلام شد و سردار سید تیمور حسینی اظهار کرد که جرائم رانندگی افزایش پیدا کرده است و مبلغ تخلفات حادثه‌ساز ۴ تا ۵ برابر افزایش دارند، به‌عنوان مثال جریمه سرعت غیرمجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان می‌شود همچنین رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روان‌گردان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

تسنیم در گفت‌وگو با سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور، نوشت: افزایش مبلغ جرائم رانندگی تصویب شده است اما همچنان در انتظار ابلاغ دولت است و تا زمانی که دولت ابلاغ نکند، مبلغ جرائم مانند گذشته است و تغییری ندارد.

اصلی‌ترین دلیل افزایش جرائم رانندگی کمک به کاهش تصادفات به‌ویژه تصادفات فوتی بیان شد، چراکه بالای ۸۰ درصد از تخلفات حادثه‌ساز تصادفاتی هستند که منجر به فوت و جرح شدند.

چرا افزایش جرائم رانندگی اعمال نمی‌شود؟

قرار بود که افزایش جرائم رانندگی از آخر فرودین ماه اجرا شود اما تا به امروز خبری از افزایش رقم جرائم نیست. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در همین باره اظهار کرد: افزایش جرائم رانندگی تصویب شده است اما هنوز دولت ابلاغ نکرده است. وی افزود: پلیس هم منتظر ابلاغ دولت است تا افزایش جرائم رانندگی را اعمال کند.

لزوم ابلاغ سریع‌تر جرائم رانندگی با نزدیکی سفرهای تابستانی

با توجه به نزدیکی تابستان و شروع سفرهای تابستانی از اواسط خرداد ماه و همچنین با توجه به اینکه ایمنی خودروها و استحکام بدنه خودروها تغییری نداشته است، انتظار می‌رود که دولت هرچه سریع‌تر افزایش جرائم رانندگی را ابلاغ کند تا در تابستان شاهد آمارهای بالایی از تصادفات فوتی نباشیم.

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1905342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =