سی ان ان: مرگبارترین دوره برای خبرنگاران؛ از ۷ اکتبر ۱۴۳ خبرنگار در غزه کشته شده اند

شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز شنبه به وقت محلی اعلام کرد: از سال ۱۹۹۲، زمانی که کمیته حمایت از خبرنگاران شروع به جمع آوری داده ها کرد، این مرگبارترین دوره برای خبرنگاران بوده است. از ماه اکتبر تاکنون حداقل ۹۷ روزنامه نگار و کارمند رسانه ای در غزه کشته شده اند که ۹۲ نفر از آنها فلسطینی بوده اند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از دفتر رسانه های دولتی در غزه اعلام کرد که تعداد خبرنگاران کشته شده از ۷ اکتبر به ۱۴۳ نفر رسیده و این مرگبارترین دوره برای خبرنگاران بوده است.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز شنبه به وقت محلی اعلام کرد: از سال ۱۹۹۲، زمانی که کمیته حمایت از خبرنگاران شروع به جمع آوری داده ها کرد، این مرگبارترین دوره برای خبرنگاران بوده است. از ماه اکتبر تاکنون حداقل ۹۷ روزنامه نگار و کارمند رسانه ای در غزه کشته شده اند که ۹۲ نفر از آنها فلسطینی بوده اند.

بسیاری از روزنامه نگاران در غزه جان خود را به خطر می اندازند تا از آنچه در غزه رخ می دهد گزارش دهند. برخی مجبور به ترک خانه‌های خود بدون تجهیزات یا وسایل حفاظتی شده‌اند و به تلفن‌های خود برای مستندسازی تکیه می‌کنند. دیگران باید هنگام بارگذاری فیلم به مناطق مرتفع سفر کنند تا درکنار گلوله باران اسرائیل، قطعی برق و اختلالات ارتباطی را دور بزنند. خبرنگاران آواره که در چادرهای موقت کار می کنند در معرض حملات اسرائیل قرار می گیرند.

وزارت بهداشت غزه از کشته شدن ۲۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در غزه خبر دادن و به این ترتیب آمار شهدای جنگ در غزه به ۳۴۹۷۱ نفر رسید.

این وزارتخانه گفته است که در همین مدت ۶۹ نفر زخمی شده اند. در مجموع، از ۷ اکتبر، ۳۴ هزار و ۹۷۱ نفر در غزه کشته و ۷۸ هزار و ۶۴۱ نفر مجروح شده اند.

این در حالی است که همزمان گورهای دسته جمعی در غزه در نزدیکی بیمارستان ها کشف شده و شورای امنیت سازمان ملل خواستار تحقیقات فوری و مستقل در مورد گورهای دسته جمعی در غزه شد که در نزدیکی بیمارستان‌های غزه کشف شده است. بیش از ۳۰۰ جسد در حیاط بیمارستان ناصر در خان یونس پس از عملیات نظامی اسرائیل کشف شده است.

همزمان، شورای امنیت سازمان ملل خواستار تحقیقات فوری و مستقل در مورد گورهای دسته جمعی در غزه شده که در نزدیکی بیمارستان‌های غزه کشف شده است. بیش از ۳۰۰ جسد در حیاط بیمارستان ناصر در خان یونس پس از عملیات نظامی اسرائیل کشف شده است.

اعضای شورای امنیت نگرانی عمیق خود را نسبت به گزارش های مربوط به کشف گورهای دسته جمعی در داخل و اطراف مراکز پزشکی ناصر و الشفا در غزه، جایی که صدها جسد از جمله زنان، کودکان و افراد مسن در آن دفن شده اند، ابراز کردند.

اعضای شورای امنیت بر نیاز به پاسخگویی در قبال نقض قوانین بین‌المللی تاکید کردند و خواستار دسترسی بازرسان اجازه به تمامی مکان‌های گورهای دسته‌جمعی در غزه شدند تا تحقیقات فوری، مستقل، کامل، جامع، شفاف و بی‌طرفانه انجام شود.

اعضای شورای امنیت بر تقاضای خود تاکید کردند که همه طرف‌ها به طور دقیق به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی، از جمله حقوق بین‌المللی بشردوستانه و حقوق بین‌المللی بشر، به‌ویژه در مورد حفاظت از غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی پایبند باشند.

اعضای شورای امنیت بر اهمیت اطلاع رسانی به خانواده ها در مورد سرنوشت و محل نگهداری بستگان ناپدید شده خود، مطابق با قوانین بین المللی بشردوستانه، تاکید کردند.

اعضای شورای امنیت بر ضرورت اجرای فوری و کامل قطعنامه های ۲۷۲۸ (۲۰۲۴)، ۲۷۲۰ (۲۰۲۳) و ۲۷۱۲ (۲۰۲۳) توسط همه طرف ها تاکید کردند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1905543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =