تقلب بزرگ اپل: تصاویر ویژن‌پرو عمداً واضح نیست

از قرار معلوم، ترفند مخفیانه اپل برای مشخص نشدن جداشدگی پیکسل‌ها در نمایشگر ویژن‌پرو لو رفته است. این موضوع می‌تواند موج تازه‌ای علیه محصول نه‌چندان پراقبال اپل به راه بیندازد.

به گزارش خبرآنلاین، رویکرد عجیب اپل در قبال ویژن‌پرو به شمشیری دولبه برای این هدست واقعیت ترکیبی تبدیل شده است. اپل ویژن‌پرو از ترفندی مخفیانه برای پنهان کردن آرتیفکت‌های بصری نظیر جلوهٔ اسکرین‌دور استفاده می‌کند. اسکرین‌دور زمانی پیش می‌آید که خط جداکنندهٔ پیکسل‌ها با چشم غیرمسلح مشاهده‌پذیر باشد.

به نقل از زومیت، یکی از کاربران با انتشار پستی در ایکس ادعا کرده است که اپل «عمداً» فوکوس لنزهای ویژن پرو را ضعیف کرده است تا تصاویر کمی تار شوند.

تاری جزئی می‌تواند ظاهر طبیعی‌تری به تصاویر بدهد و معمولا برای محتوایی مانند فیلم از این کار استفاده می‌شود؛ اما این رویکرد با عوارضی از جمله خستگی چشم و سردرد، به‌خصوص هنگام خواندن متن همراه است. در بازه‌های زمانی طولانی، تصاویر بسیار واضح کمترین فشار را به چشم وارد می‌کنند؛ اما افزایش بیش‌ازحد شفافیت تصویر باعث به‌وجود آمدن جلوهٔ آزاردهندهٔ اسکرین‌دور می‌شود.

تقلب بزرگ اپل: تصاویر ویژن‌پرو عمداً واضح نیست

شرح عکس: مقایسهٔ دو تصویر یکسان بین هدست ویژن پرو (بالا) و متا کوئست ۳ (پایین)

بسیاری از کاربران هدست واقعیت مجازی اپل اذعان کرده‌اند که محصول مورد بحث نسبت به سایر هدست‌ها خسته‌کننده‌تر است، چراکه چشم انسان دائماً تلاش می‌کند تا روی تصویر فوکوس کند، اما به‌دلیل تاری تصویر قادر به انجام این کار نیست.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1905837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =