مجازات سنگین عربستان برای این زائران خانه خدا

وزارت کشور عربستان از اجرای مجازات ۱۰ هزار ریالی (واحد پول این کشور) برای تخلف از قوانین و دستورالعمل‌های موسم حج، از جمله ورود به هفت منطقه بدون مجوز خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین ؛وزرات کشور عربستان اعلام کرد ورود زائران بدون مجوز به مکه، منطقه مرکزی، مشاعر، ایستگاه قطار حرمین در الرصیفه، مراکز کنترل امنیتی، مراکز ایزوله و مرکز کنترل امنیتی بدون مجوز لازم با جریمه ۱۰ هزار ریالی (بیش از ۱۱۲ میلیون تومان) برای حجاج همراه خواهد شد و این قانون از ۲ تا ۲۰ ژوئن ۲۰۲۴ اعمال خواهد شد.

ایسنا در خبری نوشت:این وزارتخانه توضیح داد برای همه افراد اعم از شهروندان، ساکنان و بازدیدکنندگانی که بدون مجوز حج در مناطق جغرافیایی گرفتار می‌شوند، این جریمه مالی اعمال می‌شود.

علاوه‌بر این، افراد غیرشهروندی که دستگیر می‌شوند، اخراج و از ورود به عربستان سعودی برای مدت مقرر در قانون منع می‌شوند.

این وزارتخانه همچنین با الزام رعایت قوانین و دستورالعمل‌های حج تاکید کرد متخلفان به دلیل تکرار جرایم با جریمه مضاعف روبرو می‌شوند.

در این بیانیه آمده است: «این امر متضمن امنیت و آسایش زائران در انجام عبادات در اولویت است.»

قانون دولت عربستان سعودی تصریح می‌کند که نقض قوانین و دستورات حج می‌تواند به حبس تا ۶ ماه و جریمه نقدی تا ۵۰ هزار ریال عربستان منجر شود.

همچنین افرادی که متخلفان را جابه‌جا می‌کنند، در صورتی که خارج از کشور باشند، پس از اجرای حکم از کشور اخراج و برای مدت مقرر در قانون از ورود به عربستان منع می‌شوند و علاوه‌بر آن با خطر جریمه مضاعف مواجه می‌شوند.

موسم حج ۲۰۲۴ از غروب جمعه ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) آغاز می‌شود و در عصر روز چهارشنبه ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) به پایان می‌رسد.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =