درخواست جنجالی سایت نزدیک به زاکانی از بسیج و سپاه: برای مقابله با عرضه و تبلیغ لباس‌های مروج بی‌حیایی پای کار بیایید!

سایت نزدیک به شهردار تهران خواستار آن شد که بسیج، نیروهای مردمی و سپاه در مقابله با عرضه و تبلیغ لباس و پوشاک مروج بی‌حیایی و بی‌عفتی به صورت فعال و گسترده پای کار بیایند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وبسایت «جهان‌نیوز» نزدیک به علیرضا زاکانی شهردار تهران، خواستار برخورد با فروشندگان لباس‌هایی که «مسأله‌دار و خلاف عفت» خوانده است، شد.

در بخش‌هایی از مطلب «جهان‌نیوز» آمده است: «موضوعی که در سال‌های گذشته، فراوان دیده‌ایم و روند آن پس از فتنه سال ۱۴۰۱ نیز قابل توجه است، موضوع عرضه لباس‌های در تقابل با حیا و ارزش‌های فرهنگی و دینی به مردم است.

برای مثال، در بسیاری از فروشگاه‌ها و مغازه‌های لباس فروشی اساسا مانتوی سالم وجود ندارد! از عادی شدن عرضه و در ویترین گذاشتن مانتوهای جلوباز و یا تنگ و چسبان گرفته تا شلوارهای عجیب و غریب و ساپورت و ... بخشی از معضلاتی است که با آن روبرو بوده‌ایم و هستیم.

مدتی است که بسیاری از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها – چه در ویترین و چه در فضای داخل فروشگاه و مغازه – در حال عرضه و به نوعی تبلیغ و عادی‌سازی کت‌های خاص (که عده ای از بانوان بعضا با نیم تنه و شلوار می‌پوشند) و همچنین مانتوهای بسیار کوتاه – که در واقع مانتو نیستند – هستند که استفاده از آنها توسط زنان در سطح جامعه، عملا در تقابل با حیا و همچنین احکام و ارزش‌های اسلامی است. در کنار اینها، وضعیت یله و رها بودن فضای مجازی کشور، علاوه بر آسیب‌های متعددی که به کشور وارد کرده، در اینجا نیز نقش قابل توجهی در تبلیغ، عادی‌سازی و عرضه این نوع لباس‌ها دارد.

دستگاه‌ها و نهادهای متعددی در کشور در زمینه لباس و پوشاک مسئولیت دارند که اگر همه این دستگاه‌ها و نهادها به وظایف خود عمل می‌کردند، قطعا وضعیت لباس‌فروشی‌ها و بازار البسه و پوشاک، تا این اندازه بحرانی نمی‌شد.

فارغ از نقش کلی دولت، مجلس و قوه قضائیه، دستگاه‌ها و نهادهایی مانند وزارت صمت، گمرک، مناطق آزاد، اصناف، پلیس اماکن و ... نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند. البته در این راستا، بسیج، نیروهای مردمی و سپاه نیز می‌توانند در مقابله با عرضه و تبلیغ لباس و پوشاک مروج بی‌حیایی و بی‌عفتی به صورت فعال و گسترده پای کار بیایند و به سایر نهادها کمک کنند.»

در بخشی از این متن آمده «بخش قابل توجهی از هنجارشکنی کف خیابان، مربوط به نوع لباس‌هاست و از طرفی، جمع کردن و جلوگیری از خرید و فروش این لباس‌های مسأله‌دار و خلاف عفت که به صورت علنی در حال فروش است، کار پیچیده‌ای نیست.»

این وبسایت تاکید کرده که «وقتی می‌گوییم باید جلوی عرضه و تبلیغ این لباس‌ها در جامعه گرفته شود، به معنای جامع آن است. یعنی چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی باید در این زمینه برنامه‌ریزی و اقدام منسجم وجود داشته باشد و به صورت جدی، جلوی عرضه و تبلیغ این لباس‌ها گرفته شود وگرنه با اقدامات گزینشی، رفع تکلیفی و محدود، قطعا وضعیت، بدتر از این خواهد شد.»

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906334

برچسب‌ها