۰ نفر
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
نجات جان ۲۶۵ فرزند سقط در چهارمحال و بختیاری

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: به دنبال فعالیت مراکز مردمی نفس و ارائه خدمات مشاوره به خانواده ها، تاکنون ۲۶۵ نفر در استان از تصمیم سقط جنین منصرف شده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، سرهنگ پاسدار کبیری در تشریح این خبر اظهار داشت: اجرای طرح نفس و راه‌اندازی مراکز مردمی برای ترویج فرهنگ مقابله با سقط جنین از جمله اقدامات ارزشمند و شاخص استان در راستای افزایش جمعیت بوده است.

وی افزود:‌ به دنبال فعالیت این مراکز از سال ۱۴۰۱ تاکنون تعداد ۲۶۵ نفر از تصمیم سقط جنین منصرف شده اند.

سرهنگ پاسدار کبیری اضافه کرد: حمایت های تخصصی شامل ارائه خدمات پزشکی و درمانی رایگان نظیر ویزیت متخصصین، خدمات آزمایشگاهی و سونوگرافی و ...خدمات مشاوره روانشناسی خانواده، زوجین و مشاوره عقیدتی و فقهی و حمایت های مالی شامل تهیه و توزیع اقلام مصرفی و بسته های معیشتی همچنین تهیه لباس نوزاد و سیسمونی و ... از زمان مراجعه به مرکز تا دو سال پس از تولد نوزاد ادامه دارد.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: مراکز نفس استان در سه حوزه‌ شناسایی، حمایت و فرهنگ سازی با مشارکت خیرین نیک اندیش خدمات رایگان ارائه می‌کنند.

وی مشاوره خانواده ها، ارتباط چهره به چهره با مداخله گران تخصصی و غیرتخصصی در حوزه اسقاط جنین و کلیه گروه‌های بهداشتی، درمانی و بهورزان، از دیگر خدمات مراکز نفس در راستای فرهنگ سازی و مقابله با سقط جنین در استان دانست.

سرهنگ پاسدار کبیری خاطر نشان کرد: هر یک از افراد جامعه در صورت اطلاع از اینکه مادری تصمیم به سقط دارد می‌تواند با تلفن گویای مرکز نفس به شماره ۳۳۳۴۹۰۹۷-۰۳۸ تماس بگیرد تا خدمات مرکز برای مادر انجام شود.

سرهنگ پاسدار کبیری یادآور شد: در حال حاضر ۱۲ مرکز مردمی نفس در سطح شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری فعال است.

به گفته وی؛ پیش بینی شده تعداد این مراکز در سطح شهرستان ها افزایش یابد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1907134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =