قانون جدید علیه آزار جنسی/ درخواست هنرمندان فرانسه

تعدادی از مشهورترین ستارگان فرانسوی از جمله ژولیت بینوش، امانوئل بئار خواستار تصویب قانون جدیدی علیه تبعیض جنسیتی سیستماتیک و خشونت جنسی در فرانسه شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،ژولیت بینوش یکی از بازیگرانی است که این نامه سرگشاده را امضا کرده است. این طومار شدیدالحن در روزنامه فرانسوی لوموند همزمان با آغاز جشنواره فیلم کن منتشر شد که با تمرکز قوی بر جنبش من هم در فرانسه آغاز به کار کرد.

به گزارش دنیای تصویر آنلاین،در بخشی از این نامه که به امضای ۱۴۷ هنرمند از جمله ایزابل آجانی، ژودیت گودرش رسیده، آمده است: «اینجا حدود صد نفر از ما هستیم اما در واقعیت صدها هزار نفریم.» ضمیمه نامه عکسی گروهی صد نفره‌ی از امضاکنندگان نامه منتشر شده است. آنها خواستار سرکوب خشونت جنسی و تبعیض جنسیتی شدند و تاکید ورزیدند که این مشکلات سیستماتیک است، و مستثنی نیست: « «زنان و مردان از هر طبقه‌ای گرد هم می‌آیند تا خواستار قانون جامع علیه خشونت جنسی و تبعیض جنسیتی شوند. با وجود شجاعت قربانیان، کیفرناپذیری متهمان در حال افزایش است.»

امضاکنندگان نوشتند که غیرقابل قبول است که میزان رد شکایات مربوط به خشونت جنسی در سال۲۰۲۲ به ۹۴ درصد رسیده باشد. در طومار آمده است که این قانون همچنین باید «دسترسی رایگان و فوری به مراقبت‌های تروماهای روحی و روانی» و همچنین «منابع مالی برای این رویکرد عمومی و انجمن‌هایی که آن را اجرا می‌کنند، فراهم سازد. سینمای فرانسه در ماه‌های اخیر با ادعاهایی مبنی بر اینکه دهه‌ها از تبعیض جنسی و آزار جنسی شانه خالی کرده روبرو شده است. ژودیت گودرش به چهره کلیدی جنبش من‌هم در فرانسه تبدیل شده از زمانی که بنوآ ژاک و ژاک دوایون را به آزار جنسی در دوران نوجوانی خود متهم کرده است. و هر دوی آنها این اتهامات را رد کردند.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1907240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =