بازدید معاون حقوقی رییس جمهور از روند اجرای آزاد راه شهید سلیمانی کرج

محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور روز پنجشنبه از روند پیشرفت فیزیکی پل های "بی صفر" و "بی یک" پروژه آزاد راه شهید سلیمانی کرج در ادامه آزاد راه شهید همت در استان البرز بازدید کرد

به گزارش خبرآنلاین البرز؛ از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز در این بازدید که مجتبی عبداللهی استاندار البرز حضور داشت، اتمام هرچه سریع تر پل های "بی صفر"(B۰) و "بی یک ( B۱) آزاد راه شهید سلیمانی مورد تاکید معاون حقوقی رییس جمهور قرار گرفت.

سازه پل "بی صفر" (B۰ ) از ترکیب بتن با کابل ساخته شده که ادامه آزادراه شهید همت - کرج محسوب می شود؛ طول این پل حدود ۶۳۰ متر با ارتفاع ۳۵ است؛ اگرچه ساخت این پروژه حدود هشت سال پیش کلید خورد اما در۹ گذشته به صورت جدی توسط پیمانکار عملیاتی شد.

این پروژه حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پروژه پل "بی یک " (B۱) روی رودخانه کرج و در محدوده منطقه بیلقان واقع شده است؛ این پل به ارتفاع ۱۳۵ متر و طول یک هزار و۵۰ متر بلندترین پل خاورمیانه با مهندسی پیچیده محسوب می شود.

ساخت این پروژه از سال ۹۵ آغاز شد و سال ۱۴۰۲ با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل مجری جدید شد؛ برای پیشبرد این پروژه از مجهزترین دستگاه های روز دنیا استفاده شده است؛ این پروژه اکنون حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عملیات احداث آزاد راه شمالی کرج به طول ۱۸ کیلومتر سال ۱۳۹۵ آغاز شد که پس از شهادت سردار سلیمانی به نام این شهید والامقام نامگذاری شد؛ قطعه نخست این آزاد راه به طول حدود هفت کیلومتر آذرماه سال گذشته با حضور رییس جمهور افتتاح شد و قرار است تا پایان امسال با تکمیل آن زیر بار ترافیک برود.

طبق پیش بینی کارشناسان با افتتاح این پروژه بیش از ۴۰ درصد بار ترافیکی ورودی شرقی کرج روان سازی شود؛ آزاد راه شهید سلیمانی در واقع آزاد راه شهید همت در شرق کرج را به آزاد راه کرج - قزوین و آزاد راه غدیر در غرب کلانشهر کرج متصل می کند.

استان البرز دارای یک هزارو۵۶۰ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به این استان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1907298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =