طلا باز هم گران شد/ قیمت جدید طلا ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد افزایش به ۲۳۷۷ دلار و ۹۶ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، انتشار اطلاعات جدید تورم آمریکا احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی را افزایش داده و باعث دومین هفته پیاپی افزایش قیمت طلا در روز جمعه شده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد افزایش به ۲۳۷۷ دلار و ۹۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا با در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش ۰.۱۸ درصدی به ۲۳۸۱ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

شاخص دلار ۰.۶ درصد طی یک هفته گذشته کاهش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است. قیمت طلا حدود ۵ درصد طی دو هفته گذشته افزایش یافته است.

انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر کاهش تورم در این کشور خبر خوبی برای فدرال رزرو بوده اما سیاستگذاران این کشور هنوز به طور واضح نظر خود را در مورد زمان کاهش نرخ بهره تغییر نداده‌اند، اما اطمینان دادند این اتفاق در سال جاری میلادی می‌افتد.

از طلا همواره به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود، اما افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری این فلز گرانبها را به عنوان یک سرمایه غیرسودده افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۴۶ درصد کاهش به ۲۹ دلار و ۷۴ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۰۹ درصدی ۱۰۶۲ دلار و ۲۰ سنت معامله می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1907592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =