دهن‌کجی نتانیاهو به تصمیم دادستان دیوان کیفری بین‌المللی: به سراسر دنیا سفر می کنم

«بنیامین نتانیاهو» درخواست دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی مبنی بر بازداشت نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به تسمخر گرفت و مدعی شد که با وجود این تصمیم، به سراسر دنیا سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سکای نیوز عربی، نتانیاهو در این باره گفت: دادستان دیوان کیفری بین‌المللی باید درباره وضعیت خودش و دادگاه، نگران باشد.

نخست وزیر رژیم اشغالگر ادعا کرد: تلاش دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور دستور بازداشت علیه سران اسرائیل، «سخیف» است و باعث به وجود آمدن «لکه ننگ بزرگی» برای این دادگاه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی دیروز (دوشنبه) درخواستی برای صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل و چند مقام ارشد صهیونیستی ارایه کرد.

«کریم خان» در بیانیه‌ای که پس از بیش از هفت ماه جنگ در غزه صادر شده است، گفت: دلایل منطقی نشان می دهد که نتانیاهو و دیگر مقام های ارشد اسرائیل به جنایت علیه بشریت متهم هستند.

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به این تصمیم دیوان کیفری بین المللی آن را اقدامی ظالمانه نامید و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا نیز مدعی شد که این اقدام می‌تواند مذاکرات آتش بس احتمالی در نوار غزه را به خطر بیاندازد.

برخی از نمایندگان کنگره آمریکا در واکنش به تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی خواستار اعمال تحریم‌های آمریکا علیه این دادگاه شدند. در سال ۲۰۲۰، ایالات متحده یک دادستان این دادگاه را تحریم کرده بود.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1909852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =