مقامات کدام کشورها در مراسم تشییع شهدای خدمت شرکت می‌کنند؟

مراسم تشیع «شهدای خدمت» روز چهارشنبه دوم خردادماه ۱۴۰۲ در تهران برگزار می‌شود و براساس اخبار منتشر شده، قرار است تعدادی از مقامات کشورهای مختلف برای شرکت در این مراسم و ادای احترام به رئیس‌جمهو و وزیر امور خارجه فقید جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کنند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا ، عصر روز یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه و دیگر همراهانشان در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز دچار سانحه هوایی شد که در نتیجه آن تمام سرنشینان این بالگرد به درجه رفیع شهادت نائل شدند و براساس برنامه‌ریزی انجام شده مراسم تشییع آنها در روز چهارشنبه در تهران برگزار می‌شود.

قرار است حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب بر پیکرهای مطهر شهدای خدمت (رئیس جمهور شهید و همراهان) در دانشگاه تهران نماز بخوانند.

در چند روز گذشته در پی شهادت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه مقامات کشورهای مختلف طی پیام‌های تسلیتی با ملت و دولت ایران ابراز همدردی کردند و بعضا با حضور در محل سفارتخانه‌های ایران یاد شهدای جمهور ایران را گرامی داشتند.

همچنین بر اساس اخبار منتشر شده قرار است تعدادی از مقامات کشورهای مختلف برای شرکت در این مراسم و ادای احترام به رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه فقید جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کنند.

خبرگزاری «تاس» روسیه از حضور رئیس مجلس دومای دولتی این کشور در مراسم یادبود شهدای سانحه سقوط بالگرد حامل شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و دکتر حسین امیرعبداللهیان و همراهان مرحومشان خبر داد.

مقامات کدام کشورها در مراسم تشییع شهدای خدمت شرکت می‌کنند؟
رئیس دوما

همچنین منابع خبری به رسانه‌ها گفته‌اند که «ملا عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر و «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان به همراه هیئتی بلندپایه برای شرکت در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان به تهران سفر می‌کنند.

مقامات کدام کشورها در مراسم تشییع شهدای خدمت شرکت می‌کنند؟
سفر هیات طالبان به ایران

یک منبع در گفت‌وگو با ریانووستی نیز اعلام کرد که ابراهیم بوغالی، رئیس پارلمان الجزایر روز چهارشنبه در مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور و امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و همراهانشان مشارکت خواهد کرد.

مقامات کدام کشورها در مراسم تشییع شهدای خدمت شرکت می‌کنند؟
رئیس پارلمان الجزایر

بر اساس اخبار اعلام شده هیات عالی رتبه عراق متشکل از نخست‌وزیر این کشور، روسای احزاب، روسای عشایر و نمایندگان مجلس عراق برای شرکت در مراسم تشییع رئیس‌جمهور و وزیر خارجه و هیئت همراه که در حادثه سقوط بالگرد حامل ابراهیم رئیسی به شهادت رسیدند، به تهران سفر می‌کنند. در این سفر همچنین مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان نیز وی را همراهی می‌کند.

مقامات کدام کشورها در مراسم تشییع شهدای خدمت شرکت می‌کنند؟
نیچروان بارزانی

همچنین بر اساس اخبار اعلام شده نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق که حدود دو هفته پیش به تهران سفر کرده و با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران دیدار رایزنی کرده برای شرکت در مراسم تشییع شهیدان سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان به تهران سفر می‌کند.

«علی صبری» وزیر خارجه سریلانکا نیز شامگاه سه‌شنبه به تهران سفر می‌کند تا در مراسم تشییع رئیس‌جمهور شهید ایران شرکت کند.

مقامات کدام کشورها در مراسم تشییع شهدای خدمت شرکت می‌کنند؟
«علی صبری» وزیر خارجه سریلانکا

وزیر امورخارجه و معاون رئیس‌جمهور ترکیه نیز به منظور شرکت در مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور، وزیر امورخارجه و چند تن دیگر از مقامات ایران که در سانحه هوایی به شهادت رسیدند به تهران سفر می‌کنند.

مقامات کدام کشورها در مراسم تشییع شهدای خدمت شرکت می‌کنند؟
وزیر امورخارجه و معاون رئیس‌جمهور ترکیه

هاکان فیدان، وزیر امورخارجه و جودت ییلماز، معاون رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم تشییع پیکرهای شهید سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، شهید حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه و سایر مقامات ارشد ایران که روز یک‌شنبه در سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسیدند، شرکت خواهند کرد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1909854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =