روزنامه خراسان نوشت:

بر اثر واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان دختر دبیرستان های مشهد در هنگام عزیمت به مناطق عملیاتی دفاع مقدس متأسفانه 3 دانش آموز کشته و 15 نفر دیگر مجروح شدند.

محمدتقی فخریان مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی که دیروز به محل حادثه عزیمت کرده بود درباره این حادثه تأسف بار گفت: اتوبوس حامل دانش آموزان دبیرستان های مریم و تکتم ناحیه 2 آموزش و پرورش در ساعت 10 صبح روز جمعه عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شد که متأسفانه در ساعت 10 صبح روز شنبه اتوبوس مذکور واژگون شد و 3 نفر از دختران دانش آموز به نام های مهتاب بخشی، فاطمه کفشچین و فاطمه طهماسبی جان خود را از دست دادند و 15 نفر دیگر مجروح شدند که برخی مجروحان به طور سرپایی مداوا شدند و برخی نیز بلافاصله به بیمارستان شهید چمران در بروجرد انتقال داده شدند و تحت درمان قرار گرفتند که مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان و هیئت همراهش در بیمارستان مراقب اوضاع هستند.

وی افزود: 16 نفر دیگر از دانش آموزان نیز در سلامت کامل هستند که همراه با دانش آموزانی که از بیمارستان مرخص شدند در خانه معلم شهر بروجرد اسکان یافتند.

فخریان گفت: این دانش آموزان جزو چهارمین کاروان اعزامی به مناطق عملیاتی بودند و به محض وقوع حادثه مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان و معاون پرورشی وی و مسئولانی از وزارت آموزش و پرورش در محل حادثه حضور یافتند و تلاش می کنیم که دانش آموزان را از بروجرد به مشهد بازگردانیم.

وی افزود: سعی ما بر این است که دانش آموزان نجات یافته را امشب (دیشب) یا فردا صبح (امروز صبح) با هواپیما و با پرواز چارتر به مشهد بازگردانیم و چون بروجرد فرودگاه ندارد تلاش می کنیم از فرودگاه خرم آباد این اقدام را انجام دهیم و اگر میسر نشد با قطار این کار را انجام می دهیم و اگر هم بتوانیم بنا داریم با هواپیما و از طریق تهران دانش آموزان را به مشهد بازگردانیم.

فخریان درباره انتقال پیکر های دانش آموزان کشته شده نیز گفت: بنده برای همین در شهرستان محل حادثه حضور یافتم تا کار انتقال پیکر ها تسریع شود. در حالی که این حادثه رخ داده است قرار است امروز صبح نیز دانش آموزان دختر دبیرستانی از ناحیه 6 به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شوند. فخریان در این باره نیز گفت: اگر رضایت خانواده ها و دانش آموزان صورت بگیرد این اعزام انجام خواهد شد اما پیشنهاد ما این است که اعزام ها به دلیل برنامه های دهه فجر یک هفته به تعویق بیفتد.

وی افزود: از 8 بهمن ماه تا 5 اسفند قرار بود روز در میان 2 هزار دانش آموز پایه دوم دبیرستان از سراسر استان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شوند که در مجموع اعزام شدگان 30 هزار نفر می شوند که از این تعداد 24 هزار دانش آموز و بقیه پرسنل آموزش و پرورش هستند.

وی گفت: طبق تفاهم نامه ای که با سپاه پاسداران داریم قرار است یک میلیون دانش آموز سال دوم دبیرستان برای درس آمادگی دفاعی شان چند روزی را در مناطق عملیاتی دفاع مقدس بگذرانند.

فخریان در پاسخ به این سوال که آیا بنا نبوده که دیگر اعزام کاروان های راهیان نور با اتوبوس انجام نشود و این اعزام ها با قطار انجام گیرد نیز گفت: خیر اصلا چنین موضوعی نبوده است.اما درباره علت این حادثه سرهنگ پرویز سیاح البرزی به مهر گفت: حادثه در گردنه زالیان استان لرستان به وقوع پیوسته است و علت آن نیز ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه بوده است.محمد کرمی رئیس هلال احمر بروجرد نیز به ایرنا گفت: کارشناسان راهنمایی و رانندگی علت حادثه را ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه عنوان کرده اند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پارمیس IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    15 2
    خوب یک ی نیست به این دخترا بگه دنبال چی بودین که رفتین منطقه عملیاتی!!!!!!راحت چپ میشه و راحت سقوط میکنه و جون افراد بی گناه هم راحت گرفته میشه..بابا به فکر باشین توروخدا
    • بدون نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
      4 4
      ببخشيد مگه نميدونيد اين براي سال دوم دبيرستان اجباريه
  • بدون نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    13 0
    لطف کردید در محل حادثه حضور پیدا کردیدد ولی بنظرتون این ازعمق فاجعه کم میکنه
  • بدون نام US ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    21 1
    واقعا متاسفم من از نزديك اقامتگاه اين دانش اموزان رو در جنوب ديدم. مگر خانواده ها از جون بچه ها شون سير شده باشن كه اجازه بدن بچه ها شون با اين اتوبوس هاي قراضه بيان اينجا و تو زمين خاكي ساعت ٩ شب عمليات تير اندازي و انفجار بمب روببينن و نزديك نصفيشون غش كنن عاجزانه مي خوام از خانواده ها به خاطر نمره اين اجازه رو ندن و من اگر جاي خانواده اين عظيمان از دست رفتن بودم حتما شكايت به مراجع قانوني ميكردم
  • صمصام بران IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    11 0
    ای پدر و ای مادر به خدا اگر در امانت خیانت کرده باشی مسولی باید در درگاه ذات حق جواب گو باشی آیا میدانی که تربیت فرزند بین دختر و پسر فرق است آیا میدانی که وظیفه تربیتی و محافظت از دختر سنگین تر از تربیت پسر است چرا اجازه میدهی دختری که خدا به شما امانت سپرده است چنین جان خود را از دست بدهد.
  • دوست صمیمی فاطمه کفشچین IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    22 0
    رفتن آقای فخریان چه سودی داشت؟؟؟ من دوست صمیمیم فاطمه کفچین رو از دست دادم.تا کی باید جای خالی دوستم رو صندلی های کلاس تحمل کنم؟؟؟غم سنگینی رو دوش ما بچه های کلاس دوم ریاضی دبیرستان حضرت مریم گذاشتید. به جای اینکه احساس تاسف کنید فکری به حال گروه های بعدی که میخوان اعزام بشن بکنین. احساس تاسف فاطمه رو برا ماها زنده نمیکنه جز اینکه بیشتر داغ دلمون تازه میشه.
    • ندا IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
      10 0
      فاطمه رفت ولي يادش تا ابد تو ذهن من مي مونه هيچ وقت چهره ي پاك و معصومش از جلوي چشمم بيرون نميره براي خانواده اش دعا كنين يه صبر عجيل بهشون بده كي باور مي كنه رفت؟
    • دوست فاطمه کفشچین IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
      0 0
      من هم از دوستان فاطمه بودم و در تصادف حضور داشتم.فقط بگم اگه فاطمه با لباش نمی خندید، حتما با نگاهش به همه لبخند می زند.من مطمین هستم که روحش در آرامشه چون بچه های کلاس خوابشو دیدن و روحش گفت حالش خوبه تازه چندتا چیزه دیگه گف ... .فاطمه دختر پاکی بود فقط نمی دونم اگه من تو تصادف دوباره زنده نمی شدم آیا می رفتم بهشت یا نه؟ فاطمه نیستی که ببینی چه رنجی از نبودنت می کشیم بچه ها بعضی اوقات میگن کاش ما میردیم.اوضاع کلاسمون خیلی آشفته است ..
  • بدون نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    8 1
    خدا رحمتشون کنه ولی باید فکر اساسی برای این نوع اعزام ها بشه واقعا خطرناکه تو این جاده های افتضاح با اتوبوسهای قراضه و رانندگان گیچ چون بچه های مردم رو به بازی میگیرین . یا با قطار بفرستین یا هم اصلا نفرستین چه اصراریه ؟ فکر میکنین اینطوری شهدای ما خوشحال میشن به خدا قسم راه های بهتری برای درک رشادت های دوران جنگ هست .
  • ندا IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    4 1
    ميگن اين اردو اجباريه كي ميگه؟من كه نرفتم نمره شو بهم ندادن؟حالا اون 8 نمره رو گرفتن؟الان كه زير يه خروار خاك خوابيدن در صورتي كه الان بايد كنار خونوادشون بودن فاطمه كفشچين از دبستان پيش من بود كنار هم تو ميز مي نشستيم مدرسه ديگه مدرسه نيست همش تعزيه همش.....حيف حيف كه رفتن و فقط الان يادشون هست و دلهاي داغداري كه تا ابد تو ذهن مي مونه ديگه هيچ كاري از دست هيچ كس بر نمياد هيچ كاري تازه مسيولان ميخوان به اين خانواده ها نفري 90000هزار تومن بدن در حالي كه الانمامانش حاضره تموم زندگيشو بده فقط يه بار ديگ دخترشو ببينه واقعا توهين زرگيه