هفته نامه سرنخ نوشت:

حادثه کشته شدن دانش آموزان ایرانی که از اردوی راهیان نور بر می گشتند یکی از حوادث تلخ دانش آموزی بود  نظیر این اتفاق در دیگر کشورهای جهان نیز افتاده است

- مارس 2012، دانش‌آموزان مدرسه «استیکس» بلژیک، مثل هر سال با خوشحالی به اردوی سالانه اسکی در کوه‌های آلپ می‌‌رفتند، اما این سفر آخرین سفر خاطره‌انگیز زندگی آنها بود، آنها هرگز به خانه‌شان برنگشتند. حادثه‌ای جاده‌ای که جان 22 کودک و 6 همراه آنها را گرفت. بردن بچه‌های دبستانی به کمپ کوهستانی سوئیس و گذراندن یک شب در آنجا، رسم سالانه مدرسه استیکس بود.
بچه‌ها برای اینکه به این اردو بروند، موظف بودند خودشان پول جمع کنند و برای جمع‌آوری پول، نمایشگاهی راه انداخته بودند تا در آن، کار‌های دستی خود را به فروش برسانند.
بعد از جمع‌آوری پول، مثل هر سال کودکان، وسایل خود را جمع کردند تا به اردو بروند. آنها پس از گذراندن یک شب در کمپ، سوار اتوبوس شدند تا به خانه‌هایشان برگردند، اما وقتی اتوبوس مدرسه در تونلی در جنوب سوئیس حرکت می‌کرد ناگهان راننده کنترل خودرو را از دست داد و اتوبوس مثل یک سورتمه روی زمین سر خورد و به سمت دیوار‌های تونل کشیده شد.
شدت ضربه برخورد با دیواره تونل آنقدر زیاد بود که بدنه اتوبوس متلاشی شد و حادثه وحشتناکی رقم خورد. در این حادثه 22 کودک خرد‌سال جان باختند و شش نفر از پرسنل مدرسه که همراه بچه‌ها بودند نیز به کام مرگ کشیده شدند.
 

- چهارم اکتبر 2012 «فردریک فلاورز» 66 ساله، راننده اتوبوس پیش دبستانی مثل همیشه جلوی در مدرسه «سنت لوئیس» نیویورک توقف کرد تا بچه‌ها را بعد از تعطیلی مدرسه به خانه‌شان ببرد. ساعت 3 بعدازظهر بود اما فلاورز مثل همیشه نبود، به نظر می‌رسید حالت روانی او تغییر کرده است.
بچه‌ها دوان دوان سوار اتوبوس شدند و سر جای خود نشستند. هیچ یک از کارمندان مدرسه متوجه حالت عجیب فلاورز نشد. او چند کودک را به خانه‌شان رساند و پنج نفر بیشتر در اتوبوس باقی نمانده بودند که ناگهان اتوبوس از مسیر اصلی جاده منحرف شد و مستقیم به طرف پارکینگ یک خانه حرکت کرد.
راننده بدون اینکه ترمز کند از روی چمن‌های باغچه رد شد، در پارکینگ را شکست و سرانجام بر اثر برخورد با دیوار پارکینگ خودرو متوقف شد. صدای جیغ و گریه کودکان 5 تا 9 ساله‌ای که داخل اتوبوس بودند به گوش می‌رسید، همسایه‌ها برای کمک، به سمت اتوبوس مدرسه شتافتند و کودکان را خارج کردند.
فلاورز کمی مجروح شده بود اما در شرایط وخیمی به سر نمی‌برد و به همین دلیل برای مداوا به بیمارستان منتقل شد، وقتی پلیس در صحنه تصادف از فلاورز آزمایش مصرف الکل به عمل آورد معلوم شد که راننده اتوبوس مدرسه به دلیل مصرف نوشیدنی الکل‌دار در حالت طبیعی به سر نمی‌‌برده است، در این حادثه فردریک فلاورز مقصر شناخته شد و گواهینامه‌اش باطل شد.

 

- 12 اکتبر 2012، اتوبوس آکادمی گالیله در ویکتورویل کالیفرنیا، 40 دانش‌آموز 9 تا 11 ساله آکادمی را به خانه‌هایشان می‌برد که ناگهان آن حادثه وحشتناک اتفاق افتاد. قسمت عقب کامیونی که قصد سبقت از اتوبوس را داشت. ناگهان با اتوبوس برخورد کرد، این ضربه باعث شد اتوبوس بچرخد و چپ کند.هرچند این حادثه کشته‌ای برجا نگذاشت اما راننده به همراه 16 دانش‌اموز به شدت زخمی شدند.
 

- جولای 2012، اتوبوس مدرسه «زیو» در یکی از شهرهای هند مثل همیشه کودکان را سوار کرد. در میان این کودکان، اسروتی کودک شش‌ساله در ردیف ششم اتوبوس نشسته بود. او وقتی نزدیک خانه‌شان رسید بلند شد و ایستاد تا به سمت در برود که ناگهان پایش سرخورد و از حفره‌ای که کف اتوبوس درست در جایی که ایستاده بود ایجاد شده بود به کف خیابان افتاد و چرخ‌های عقب اتوبوس از روی دخترک شش ساله رد شد. اگرچه وقتی دخترک به پایین سقوط کرد، همکلاسی های او شروع به فریاد کشیدن کردند اما دیگر خیلی دیر شده بود وقتی راننده توقف کردن که چرخ‌های عقب اتوبوس از روی اسروتی رد شده بودند.
وقتی خانواده دختر خردسال از این حادثه ناگوار مطلع شدند. به همراه مردم راننده اتوبوس را مورد ضرب‌وشتم قرار دادند و اتوبوس را به آتش کشیدند. پس از این حادثه مدیر مدرسه‌ای که دخترک شش‌ساله در آن درست می‌خواند دستگیر شد تا درباره وضعیت نامناسب اتوبوس مدرسه پاسخگو باشد.
 

- بعدازظهر شانزدهم مارس 2012، اتوبوس مدرسه «فرانسیس سوئیت» در فلوریدای آمریکا، 30 دانش‌آموز را سوار کرد تا آنها را به خانه‌هایشان برساند.
همان‌طور که «آلبرت هازن» راننده 56 ساله اتوبوس در حال رانندگی بود، ناگهان برای سبقت از خودروی جلویی فرمان اتوبوس را به سمت چپ پیچاند ولی وحشت‌زده خشکش زد، یک کامیون با سرعت، از سمت مقابل در حال نزدیک شدن به اتوبوس بود. قبل از آنکه راننده ا توبوس یا کامیون بتواند ترمز بگیرند، ناگهان دو خودرو به شدت با هم برخورد کرد.
در این حادثه اگرچه کامیون دچار خسارت شد اما اتوبوس مدرسه صدمه زیادی ندید اما تعداد زیادی از دانش‌آموزانی که داخل اتوبوس بودند آسیب دیدند در ای میان حال لیلیان بوشامب 9 ساله از همه بدتر بود و لحظاتی بعد، قبل از آنکه خودروهای اوژانس برسند او جان باخته بود.
وقتی مأموران اورژانس سررسیدند، کودکان آسیب‌دیده به بیمارستان منتقل شدند اما حال 5 نفر از حادثه‌دیدگان بعد از انتقال به بیمارستان وخیم و بحرانی گزارش شد.

- سپتامبر 2012 «تراویس‌ویت» با کامیونی که بار یونجه داشت در یکی از جاده‌های محلی نبراسکا در رکت بود. پدر تراویس یک مزرعه‌دار بود و او نیز همراه پدرس در مزرعه کار می‌کرد. ساعت 5 بعدازظهر بود و او مثل همیشه با کامیون خود در جاده به راه افتاد تا یونجه‌ها را به انبار منتقل کند.
بعد از رد کردن یک پیج خطرناک، ناگهان تراویس ار دور اتوبوس زرد رنگ مدرسه را دید، سعی کرد ترمز بگیرد اما ترمز کامیون انگار از کار افتاده بود چرا که مرد جوان هرچه سعی کرد نتوانست سرعت کامیون را کم کند.
راننده اتوبوس مدرسه که خسته از یک روز سخت و پرکار، در حال بازگرداندن دانش‌آموزان به خانه بود با دیدن کامیونی که به سرعت به سمت او می‌آمد دستپاچه شد، وحشت‌زده و هراسان سعی کرد به سمت چپ جاده منحرف شود تا از برخورد با کامیون جلوگیری کند.
او چند متری از جاده را در سمت شانه خاکی جاده راندگی کرد اما اگرچه توانست از برخورد با کامیون جلوگیری کند، اما ناگهان با خطر بزرگتری مواجه شد، اتوبوس به بالای تپه‌ای که در کنار جاده بود رفت و یک لحظه به یک شانه چپ شد. نیم ساعت بعد نیروهای اورژانس و آتش‌نشانی مشغول بیرون کشیدن اجساد و مجروحان حادثه بودند.
در این حادثه کمک‌راننده اتوبوس که جوانی 18 ساله بود در دم کشته شد و 5 دانش‌آموز هم کشته و زخمی شدند. این حادثه یکی از خونین‌ترین حوادث مدرسه‌ای در نبراسکای آمریکا بود که جنجال گسترده‌ای را رقم زد.
45301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرش شمالی IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    8 0
    در ایران از همه اینا بدتر شنیدیم.
  • مهدی IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    2 0
    خب حالا میخواید نشون بدید همه جای دنیا اتوبوس مدارس تصادف میکنن و ایرانم روش؟!!! نه عزیزم اینجوری نمیشه حادثه ی خونین تصادف اتوبوس راهیان نور رو کم اهمیت نشون داد !!!
  • محمد IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    5 1
    خوب است ما تنها نيستيم پس هنوز هم سهل انگاري كنيم
  • بدون نام KW ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
    0 0
    جز مورد اول بقيه تلفات جدي نداشتن...