فرمانده نیروی انتظامی گفت: حمله اراذل و اوباش به خودروهای مردم در پارک طالقانی مورد قبول نیست و در بروز این حادثه غفلت شده است.

به گزارش خبرآنلاین،سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه سی و سومین نشست مدیران حقوقی سازمانها و دستگاهها در رابطه با نظر پلیس در مورد امور سینمایی، اظهار داشت: آنچه که مردم می بینند فیلمها و سریالهاست و پلیس به پشت صحنه سینما کاری ندارد و وظیفه ای در این مورد نداریم و به پلیس این مسائل که آیا کارگردان یا تهیه کننده ای اعتقاد و التزام دارد کاری ندارد اما یکی از مسائل این صنف جشنواره ها و مراسم های رسمی است که تا حدودی ضوابط در آنها رعایت نمی شود. سخنانی که دیروز سردار کارگر اعلام کرد این است که برگزار کنندگان این جشنواره ها موظف به اجرای قانون و کنترل مراسم هستند.
وی ادامه داد: شاید در این یکی دو باری که پلیس تذکر نداده است و مسئولان وظیفه خود را انجام نداده اند باعث شده تا افراد ضوابط برگزاری جشنواره ها و مراسم را رعایت نکنند. پلیس نیز طرح جدیدی در حوزه سینما ندارد.


غفلت پلیس در حادثه پارک طالقانی
احمدی مقدم در خصوص حادثه پارک طالقانی نیز گفت: دستورالعملها برای پوشش تفرجگاهها از سوی پلیس ابلاغ شده است و در مورد حادثه رخ داده نیز باید گفت که غفلت صورت گرفته و این عمل مورد قبول پلیس نیست. در گذشته واحدهایی در این پارک مستقر بودند اما به علت نامعلوم جابجا شده اند و در زمان حادثه نیز خلاء حضور وجود داشته است.
به گفته فرمانده نیروی انتظامی شناسایی اولیه متخلفان حاضر در این درگیریها انجام شده است و بزودی دستگیر و با آنها برخورد می شود البته باید کارهای بنیادین در حوزه پارکها انجام شود و در گام نخست توافقهای اولیه با شهرداری برای استقرار ماموران در پارکها انجام شده است و در مرحله بعد ماموران پلیس در سایر پارکها مستقر می شوند.


اگر همه کشورها همکاری کنند خاوری دستگیر می شود
فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر صدور حکم بین المللی برای خاوری، گفت: اینترپل برای این فرد حکم قضایی صادر کرده و اعلام وضعیت قرمز نیز انجام شده است. این متهم تحت تعقیب بین المللی است و به شرطی که همه کشورهای دنیا همکاری کنند این فرد دستگیر می شود.


کاهش تخلفات کارکنان ناجا
این فرمانده ارشد انتظامی کاهش 20 درصدی تخلفات کارکنان ناجا در سال گذشته اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در بخش خدمات ارائه شده به کارکنان خود یکی از مهمترین سازمان‌های کشور به حساب می‌آید ما با این سیاست به دنبال ایجاد فضای کاری مناسب برای کارکنان خود هستیم.
وی ادامه داد: هم اکنون نمره تیراندازی کارکنان ناجا به رقم 70 رسیده که این رقم نشان‌دهنده کاهش تیرهای خطا در این نیرو است.
احمدی‌مقدم اظهار داشت: در سال گذشته دیه 66 متوفی هر کدام به رقم 55 میلیون تومان پرداخت شده است.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 220102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    39 79
    با اینکه با برخورد پلیسی با مسایل فرهنگی موافق نیستم اما حداقل برخوردها مساوی و بین همه ی اقشار باشه چیز منصفانه ایه..... مثلا همین بازیگرای خانوم : مد و اونا میارن ...تو جشنواره های داخلی و بقیه جاهام دیدیم چه طور میگردن بعد حتی تقدیر و ستایش میشن و اونوقت دخترکان معصوم ما باید پرونده دار بشند و دستگیر
    • بدون نام IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
      42 1
      دمت گرم دوست عزیز....واقعاً از لحاظر حقوق شهروندی چه فرقی بین یک بازیگر و مردم عادی است؟!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    140 1
    جابجایی پلیس به علت نامعلوم؟ آن هم از زبان فرمانده نیروی انتظامی؟
  • یاس IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    157 0
    چرا برای ریشه کن کردن شیشه کاری انجام نمیدید؟؟؟ این معما کم کم داره توی ذهنم به یک جواب دیگه ای میرسه...
  • امیر EU ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    72 0
    دقیقاً شب ولادت حضرت علی ع در پارک آب و آتش ( چسبیده به پارک طالقانی ) به همراه خانواده بودیم و هزاران هزار خانواده هم در این پارک بودند که درگیری بین 20 نفر از اراذل و اوباش به وجود آمد که باعث هراس خانواده ها شد!! خود من 2 بار با پلیس تماس گرفتم که در تماس دوم که بعد از 7 دقیقه بود و درگیری هنوز ادامه داشت، اپراتور پلیس با ادعای تمام گفت مگر چند دقیقه است زنگ زدی و این را با صدای بلند و طلبکارانه به من می گفت!!! این دعوا بیش از یک ربع و از وسط پارک تا درب خروج پارک ادامه پیدا کرد و در این بین از انواع و اقسام الفاظ رکیک استفاده شد و حتی در انتها چند نفر سوار بر موتور سیکلت زنجیر به دست فحش می دادند و می رفتند!! بعد از 20 دقیقه یک موتور پلیس با دو سرباز آمدند!
  • saee IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    49 0
    اگه ممکنه آمار سرقتهای چند روز تعطیلی هفته گذشته را بدهید. گفته میشه نیروی انتظامی جلوی اخبار این چنینی را میگیرد؟!!! هر شب بالای 5000 خانه در تهران سرقت میشود و در چند روز گذشته 4 و نیم میلیارد تومان سرقت منازل داشته ایم.
  • بدون نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    33 0
    تنها تفریگاه مردم پارک هستش که بالاخره اونم نباید برن دیگه خوبه که نا امن باشه...ضمن اینکه ته اون خیابون موزه دفاع مقدس مردم تو اون پارک نباشن بهتره.... عاقلان دانند
  • بدون نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    13 0
    تنها تفریگاه مردم پارک هستش که بالاخره اونم نباید برن دیگه خوبه که نا امن باشه...ضمن اینکه ته اون خیابون موزه دفاع مقدس مردم تو اون پارک نباشن بهتره.... عاقلان دانند
  • بدون نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    40 0
    البته اول از همه خود شما باید همکاریتان را نشان می دادید. چطور است که اگر کسی یک میلیون مالیات ندهد ممنوع الخروج می شود و نیروی انتظامی محترم در تمام مبادی خروجی کشور جلویش را می گیرند ، آنوقت آقای خاوری با سلام و صلوات از کشور خارج می شوندو بعد هم، می گویند اگر برگردند ایران دستگیر می شوند . و ایشان هم بر نمی گردند. چرا فکر می کنید مردم عقل ندارند؟
  • يك دلسوز IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    4 16
    انسانها را اول بايد از نظر عقلي توجيه كرد اگر درست نشدند بايد انگونه كه مي فهمند با انها رفتار كرد.................... حالا هر كسي با روشي مي فهمد چرا بايد ادم باشد و حقوق ديگران را رعايت كند
  • بدون نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    43 1
    این جملات رو دومرتبه مرور کنید: 1)در گذشته واحدهایی در این پارک مستقر بودند اما به علت نامعلوم جابجا شده اند و در زمان حادثه نیز خلاء حضور وجود داشته است. 2)اگر همه کشورها همکاری کنند خاوری دستگیر می شود رییس پلیس یه مملکت 70 میلیونی به نام ایران این حرفها رو زده، مورد اول نشان از نظارت بالای ایشان دارد و مورد دوم حکایت مثل 7 نفر آینه به دست...،
  • بدون نام CA ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    24 0
    من متوجه نمیشم منظور سردار احمدی مقدم از اینکه گفتند واحدهای پلیس مستقر در پارک طالقانی به دلایل نامعلوم جابجا شدند چیست؟ آیا اگر ایشون به عنوان فرمانده کل نیروی انتظامی از دلیل این کار بی اطلاع باشند ،پس چه کسی باید دلیل این جابجایی رو بدونه؟ آیا مردمی که به پارک اومدن باید علت این جابجایی رو بدونند؟
  • محمد IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    19 0
    جابجایی پلیس به علت نامعلوم؟ !!!!
  • فرهاد IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    29 0
    من اون شب با خانواده اونجا بودم حدودا 15 نفر شمشیر به دست با موتور اومده بودن و با کسی هم دعوا نکرده بودن مست بودن و قصد حمله کردن و و ترساندن مردمو داشتن .از ابتدای ورودی پارک تا انتهای آن که تانکر آب هستو 2 بار رفتنو اومدن..و این حدود 20 دقیقه طول کشید حتی به زنا هم رحم نمیکردن و با پخی شمشیر میزدنشون..من به عینه دیدم که صورت یه خانمی رو زده بودن .بچه من از اون شب نمیتونه بخوابه..کی باید رسیدگی کنه؟!ما که زیر انداز انداخته بودیم همینجوری با وسایل گذاشتیم و فرار کردیم..