در پی انتشاراعتراض یکی ازخوانندگان درباره احتمال ورشکستکی قطعه سازان شرکت سایپا با مجتبی نظری روابط عمومی این شرکت خودرو ساز تماس گرفتیم و نظراو را جویا شدیم:

محمودی یکی از خوانندگان در روز 24 خرداد اعتراضی مبنی بر ورشکستگی شرکت های قطعه ساز سایپا داشت و نوشت:«سلام آیا شما اصحاب رسانه می دانید که شرکتهای قطعه ساز سایپا در سرتاسر ایران یا تعطیل شده اند یادر حال تعطیل شدن هستند حال سوال اینجاست چرا کسی توی این کشور پیدا نمی شود که حداقل گزارشی از این بحران جدی تهیه کند آیا بیکار شدن هزارن هزار گارگر شاغل دراین گروه خودروساز از نظر شما ارزش یک گزارش راهم ندارد.»

مجتبی نظری روابط عمومی شرکت خودرو سازی سایپا در پاسخ به این مشکل گفت: «پرداخت های مالی شرکت سایپا به قطعه سازان کاهش پیدا نکرده است و همواره تلاش می شود که این پرداخت های با نیازهای مالی این شرکت ها تغییر وافزایش یابد.»

نظری درباره علل  مشکلات قطعه سازان نیز گفت: «به دلیل تحریم های بین المللی نیاز قطعه سازان به مواد اولیه افزایش یافته است. از سوی دیگر مواد اولیه نیز دچارافزایش قیمت شده اند. از آنجایی که نقدینگی شرکت ها کاهش یافته است آنها در روند تولید خود دچار مشکل شده اند.»

روابط عمومی شرکت سایپا درباره راهکار برون رفت این شرکت ها از مشکلاتشان نیز گفت:« البته برنامه های اجرایی برای بهبود ورسیدن به شرایط مناسب درنظر گرفته شده است و به تدریج در مورد شرکت ها اتخاذ می شود.»

وی در ادامه به جلسات ماهیانه مدیرعامل گروه صنعتی سایپا با انجمن قطعه سازان اشاره کرد و گفت:« در این جلسات مشکلات قطعه سازان بررسی و پیشنهاد های آنها ارائه می شود. به این ترتیب مدیر عامل درجریان تمام اتفاق ها و تصمیمات قرار می گیرد و نسبت به رفع آن اقدام می کند. همچنین سفرها وبازدید های دوره ای متعددی نیز به شرکت های قطعه ساز و نمایندگی ها و مشتریان انجام می شود.» 
4747 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 223438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    2 0
    من خودم تو شرکت تولید لوازم خودرو (جهت سایپا وایران خودرو) کار میکنم.فقط خلاصه بگم اگر به داد صنعت خودرو سازی نرسن یک صونامی به معنای واقعی در حوزه صنعت اتفاق می افته.دلایل اصلی این مسئله هم عبارتند از. تحریم .عدم امکان ارسال پول به خارج از کشور.عدم امکان باز کردن ال سی.افزایش سرسالم اور هزینه های تولید بعد از هدفمندی یارانه ها.عدم پرداخت مطالبات قطه سازان.افزایش سرسام اور قیمت دلار لازم به ذکر است فقط بعد از عید 350 نفر از پرسنل تولید شرکت ما اخراج شدند.
  • بدون نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    3 0
    یکی پیدا بشه به این جواب بده که چطوری که پراید رو که قیمت واقعیش به در حد 5 میلیون هم نیست 11 میلیون میفروشن. بعد هم همش کمبود نقدینگی دارن.
  • بدون نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    3 0
    دایی من هم تو سایپا گلپایگان کار میکنه هر از چند گاهی کارخونشون تعطیل میشه. کلی هم معوقات دارن.حقوقشون هم نصف و نیمه میدن
  • محمد فرج الهي IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    0 0
    اينجانب به عنوان مدير عامل تعاوني مسكن شركت پارس زنراتور از كرج اين سوال را دارم كه اگر ديوان عدالت اداري نسبت به كميسيونهاي تجديد نظر ماده صد مرجع عالي ميباشد وكميسونها مطابق تبصره ماده 14 ديوان مكلف به تبعيت از آراء ديوان ميباشند . واين تعاوني در خصوص شكايات خود طي هفت سال گذشته سه بار پي در پي از ديوان نقض آراء كمسيونهاي ماده صد شهرداري كرج را اخذ نموده است ولي كماكان شهرداري وكميسونهاي مربوطه به آراء صادره تمكين نميكنند و با بي اعتنائي به آراء ديوان هم اعتبار ديوان را مخدوش نموده وهم شاكي وصاحب حق را از احقاق حقوق قانوني خود منصرف ميكنند مگر نه اينكه مطابق ماده 37 قانون ديوان عدالت اداري با متخلفين در خصوص عدم تمكين به آراء ديوان مجازات قانوني در نظر گرفت شده است عمل نميشود.
  • شركت قطعه ساز IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    1 0
    صحت اين گفته ي برادر عزيزمان از روابط عمومی شرکت خودرو سازی سایپا را فقط خداوند متعال و قطعه سازان و البته شاغلين در اين بخش ميدانند.انشا ا... كه راست باشد. بحث تحريمها جاي خود،بهتر بود دوستان روابط عمومي مباحث كمبود نقدينگي و سرمايه در گردش،معوق شدن اقساط بانكي،تعويق حقوق كاركنان،افزايش قيمت مواد اوليه و افزايش خدمات پيمانكاري بدون افزايش قيمت خريد قطعات و شرايط بد يا در مواقعي عدم پرداخت مطالبات سررسيد شده يا به عنوان مثال تحويل خودروي نيسان آنهم گرانتر از قيمت بازار به شركتهاي قطعه ساز را هم اشاره ميكردند.البته الحق باني تمام مشكلات گروه سايپا نيست ولي مهمترين عامل موارد سياستگذاريهاي دوستان ميباشد و برادران روابط عمومي هم به وظيفه ي ذاتي و دفاعي خود عمل نموده اند.
  • قطعه ساز IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
    0 0
    واقعا" به این آقای مدیر روابط عمومی می بایست تبریک گفت که اینگونه مسائل را تحلیل می کند