۰ نفر
۱۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۴

ایسنا نوشت:

به منظور رایزنی جهت از سرگیری مذاکرات صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و وزیر امور خارجه آمریکا با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روزنامه اماراتی الخلیج، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حاشیه نشست بین‌المللی "دوستان سوریه" در پاریس با هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرد.

در این دیدار، دو طرف به بحث و تبادل‌نظر در خصوص از سرگیری مذاکرات صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی و نحوه پیگیری روند تبادل نامه میان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و محمود عباس جهت فراهم کردن شرایط مذاکرات پرداختند.

در پی این دیدار هیلاری کلینتون در گفت‌وگو با روزنامه‌نگاران ضمن مثبت خواندن این دیدار اظهار کرد: آمریکا هنوز به تلاش‌های خود جهت برقراری صلح کامل در منطقه خاورمیانه ادامه می‌دهد.

در همین راستا، صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفت که عباس طی این دیدار وزیر امور خارجه آمریکا را در جریان آخرین تحولات فلسطین قرار داده و اعلام کرد که ناآرامی‌ها در فلسطین نتیجه فقدان یک چشم‌انداز سیاسی در این خصوص است.

همچنین محمود عباس در دیدار با فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه در پاریس خواهان انجام تحقیقات در خصوص جزئیات مرگ یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین شد.

در این دیدار که در کاخ الیزه برگزار شد، عباس و اولاند، به بررسی اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی مشترک و نیز راهکارهای پیشبرد و روند صلح در خاورمیانه پرداختند.

اولاند نیز به نوبه خود با تاکید بر اهمیت افزایش تلاش‌ها جهت از سرگیری مذاکرات صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی عنوان داشت که مذاکرات در حقیقت تنها راه برای پایان دادن به اختلافات موجود و تشکیل کشور مستقل فلسطین است.

26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 225993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =