یک روزنامه نگار و نویسنده فلسطینی با هشدار به اعراب تشریح کرد که چگونه آمریکا و رژیم صهیونیستی می کوشند خطر ایران را جایگزین خطر اسرائیل کنند.

به گزارش خبرآنلاین، فوزی اسمر روزنامه نگار و نویسنده برجسته فلسطینی در یادداشتی برای خبرآنلاین با تاکید براینکه اسرائیل دام خطرناکی برای جهان عرب پهن کرده است می نویسد: اگر اعراب باور کنند که ایران برای آنها خطرناک تر از اسرائیل است در دام این رژیم افتاده اند.
او در این یادداشت می افزاید: واشنگتن با تأکید بر خطر ایران به سیاست خود برای تغییر دیدگاه رهبران عرب از خطر اسرائیل ادامه می دهد . در این زمینه امریکا تصمیم گرفته طرحی را بنام " سپر موشکی " در خلیج فارس به اجرا در آورد تا به اصطلاح این منطقه را از خطر ایران مورد حمایت قرار دهد .
در این زمینه هلاری کلینتون وزیر خارجه امریکا به منطقه خلیج فارس سفر کرد تا این موضوع را مطرح نماید . یک مقام امریکائی که از همراهان وزیر خارجه امریکا بود در " 31 /3/2012 " به خبرنگاران گفت :" ایالات متحده کوشش دارد قدرت دفاع موشکی منطقه ای را تقویت بخشد و تأکید دارد هیچ ملتی نمی تواند به تنهائی از خود دفاع کند وباید به شرکای خود تکیه نماید تا یک سیستم دفاع موشکی بدست آورد ... در شراکت ما با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ، سیستم دفاع موشکی در اولویت قرار گرفته و ایران از بزرگترین تهدیدهائی است که منطقه با آن روبروست "
فوزی اسمر سپس می نویسد:
کنار گذاردن خطر اسرائیل از این عملکرد امریکا در حقیقت یک خدمت به اسرائیل بشمار می آید تا بتواند به سیاستهای نژاد پرستانه خود از جمله سرقت زمینهای فلسطینیان وعملیات قتل عام عمدی ادامه دهد بدون آنکه مورد بازخواست قرار گیرد . هنگامیکه اسرائیل به هیئت کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد اجازه تحقیق درباره اوضاع فلسطینیان در سرزمینهای اشغالی نمی دهد ، جهان تکان نمی خورد وتنها به نوعی محکوم کردن اکتفا می کند و نه اجرای تحریمهائی علیه آن همچنانکه درباره دیگر کشورها صورت می گرد .
نادیده گرفتن خطر اسرائیل درسیستم امنیت ملی عربی و قرار گرفتن آن در درجه دوم اهمیت در حقیقت بمعنی وقوع در دام اسرائیل است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 225483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
    24 3
    خطر اعراب برای هر دو طرف بیشتر از خطر آنها برای هم است.
  • ایوان نجف IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
    11 5
    هم اسراییل هم اعراب در یک نقطه مشترکند سرنگونی شیعه علی
  • بدون نام IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
    9 3
    آقا مرغ کیلویی 7300!!!
  • بدون نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
    0 0
    بیا یه جور دیگه نگاه کنیم اگر عرب ها دلار های نفتی را نداشتند با ما دوست بودند یا دشمن؟
  • بدون نام IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
    1 1
    اللهم اشغل الظالمین بالظالمین
    • ایرانی IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      6 1
      عزیز فارسی بگو ما هم بفهمیم چی میگی!!!.نکنه برای عربها نوشتی
  • مقیمی IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
    3 3
    اعراب تا وقتی نوکری آمریکا را بکنند و حرف شنو باشند اسرائیل برایشان خطری نداره .
  • بدون نام IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
    6 0
    این که مثل روز روشنه که از دید عربها ایران خطرناک تره نمونه جنگ 8 ساله همشون از عراق حمایت کردن. درحالی که ایران از فلسطینی ها در مقابل اسراییل حمایت میکرد عرفات از صدام و حالا هم که عربستان وشیخ نشینها دارن از اسراییل و امریکا علیه ایران حمایت میکنن .بیشتر از 40 ساله که اراضی عربها در تصرف واشغال صهیونیست هاست و صدای هیچکدام درنیامد اما حالا دارن ادعای مالکیت بر جزایر ایرانی رو دارن
  • بدون نام IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
    0 0
    اعراب خطر برای ایران .بوده هست و خواهد بود