علی مطهری عضو کمیسون فرهنگی مجلس معتقد است که فضای حاکم بر رسانه‌ها فضای خوبی نیست و محدودیت‌های شورای عالی امنیت ملی در بعضی موارد ضرورتی ندارد.

این عضو هیات نظارت بر مطبوعات که مهمان کافه خبر بود با اشاره به محدودیت فعلی رسانه‌ها یادآور شد:«چرا یک رسانه عکس خاتمی را بزند، توبیخ و توفیف می‌شود؟ این کارها ضروری نیست. یک وقت نظام در خطر است و توجیه دارد، اما حالا نه.»
مطهری بر این باور است که نمی‌توان روزنامه مصنوعی ایجاد کرد که کسی در آن از گرانی نگوید، در حالی که این حرف‌ها به مردم آرامش می‌دهد و رسانه می‌تواند سوپاپ اطمینان باشد.
او که تاکید دارد فضای امنیتی حاکم بر رسانه باید اصلاح شود، در ادامه حرف‌هایش درباره سخت‌گیری حاکم بر رسانه‌ها گفت:«معتقدم بخشی از سخت‌گیری حاکم بر رسانه‌ها غیر ضروری است. البته این سخت‌گیری کمتر ناشی از عملکرد هیات نظارت بر مطبوعات است.»
مطهری افزود:«همین حاکمیت فضای امنیتی بر رسانه‌ها باعث شد که مترجم سخنان مرسی در صدا و سیما صحبت‌های او را درباره سوریه تحریف و سانسور کند، یا خبرنگاری سخنان بان‌کی مون را در دانشکده وزارت خارجه سانسور کند که در آن از آزادی زندانیان سیاسی و رعایت حقوق بشر و آزادی بیان سخن گفته بود. این نوعی فریب مردم است.»
او فضای حاکم بر هیات نظارت بر مطبوعات را فضای خوبی دانست و افزود:« جو حاکم بر هیات نظارت جو خوبی است، به خصوص از زمانی که آقای محمدزاده به معاونت مطبوعاتی ارشاد منصوب شدند و همین طور برخی اعضای این هیات تغییر کردند فضای هیات نظارت بر مطبوعات خیلی بهتر شد، اعضای هیات شناخت خوبی از رسانه و مطبوعات دارند و از خیلی تندروی‌هایی که در گذشته انجام می‌شد، جلوگیری شده است.»
مطهری ادامه داد:« طبق قانون مطبوعات، رسانه‌ها ملزم به اجرای مصوبات شورای عالی امنیت ملی هستند. برخی آیین نامه و توصیه‌هایی از شورای امینت به هیات نظارت ابلاغ می‌شود که هیات ناچار است به برخی از آن‌ها عمل کند، هر چند بعضی از آن‌ها شفاف نبوده و مشخص نیست که این‌ها مصوبه شورای امنیت است یا صرفا توصیه‌ای از جانب دبیرخانه این شورا.»
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: «معتقدم ترس بیجایی از بازبودن فضای رسانه وجود دارد و یک نگاه امنیتی به رسانه هست که این نگاه بسیار مضر است، به طوری ‌که خبرنگار را دچار خودسانسوری می‌کند. او از ترس این که مطلبی را برای رسانه ارسال کرده باشد که نباید این کار را می کرده، خودش مطالب را حذف یا احیانا تحریف می‌کند که این کار درستی نیست.»  
57244
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 240934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد US ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
    20 1
    جانا سخن از زبان ما میگویی
  • حسین IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
    14 0
    در آمریکا در زمان جنگ ویتنام با این که فضای کشور جنگی بود و جنگ هم چیزی است که شوخی بر نمی دارد و یک مساله ملی است بیشترین کاریکاتور ها علیه این جنگ بی دلیل منتشر می شد عده ای از مردم بر روی ریل قطار های حامل سربازان چادر می زدند و ..... . و نهایتا همین انتقاد ها ی عمومی بود که جنگ را تمام کرد و دولت آمریکا را از باتلاق ویتنام بیرون کشاند.
  • علی US ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
    9 4
    درود بر تو. واقعا انسان آزاده‌ای هستی.
  • بدون نام EU ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
    10 2
    آفرین بر فرزند شهید مطهری که خود نیزیک مطهری است درپیگیری حق ملت صبور وبااستقامت باشید
  • محمد IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
    40 0
    با سانسور خبری و رسانه ای مردم حرف های حقیقی را نیز باور نخواهند کرد