قائم مقام حزب موتلفه با بیان اینکه ایران از تعلیق روابط کانادا با ایران ضرری نخواهد کرد، گفت: ما از کشورهایی که رئیس دولتش را ملکه انگلیس تعیین می کند، انتظاری بیش از این نداریم.

به گزارش خبرآنلاین اسدالله بادامچیان که در پایان نشست دبیران این حزب، با اشاره به تعلیق روابط کانادا با ایران و نیز اظهارات وزیر خارجه مبنی بر تشدید تحریم ها گفت: پیروزی ایران در برگزاری موفق اجلاس سران کشور های غیر متعهد در تهران و شکست سنگین دیپلماسی غرب، با تشدید تحریمها، با قطع روابط جبران نمی شود.
وی اظهار داشت: وزن فشارها، تهدیدها، تحریم ها و وزن اپوزیسیون در داخل و خارج در جریان برگزاری اجلاس تهران، بر بیش از دو سوم کشور های جهان معلوم شد و ناکامی غرب و کشور های وابسته به غرب در اینکه ایران در این اجلاس موفق نباشد بر جهانیان آشکار گشت.


اهم صحبت‌های قائم مقام حزب موتلفه در ادامه می آید:
-   ما انتظار داشتیم سران آمریکا، انگلیس و اسرائیل غاصب و کشور های سر سپرده به آنها درصدد تشدید فشار بر ایران برآیند اما قطع روابط کانادا با ایران بازی مسخره ای بود که یک پیروزی دیگر برای اجلاس غیر متعهدها در ایران بود زیرا ضعف دیپلماسی غرب را بهتر آشکار ساخت .
-   روابط ایران و آمریکا بیش از 30 سال است قطع است، ما از این قطع روابط بهره های فراوان برده‌ایم و آمریکا زیان های سنگینی را متحمل شده است. حالا کانادا اگر تعلیق روابط را به رخ ما بکشد ما ازکشورهایی که رئیس دولتش را ملکه انگلیس تعیین می کند، انتظاری بیش ار این نداریم و آن را به ضرر ملت کانادا می دانیم .
-   آقای احمدی نژاد در آغاز دولت خود، وعده داده بود اقتصاد در افعال و مردم را در معیشت و امور اقتصادی راضی کند. مردم انتظار دارند دولت رفاه عادلانه اقتصادی و آسان سازی اداره معیشت آنها را در اولویت قرار دهد.
-   سیاست های دولت در بازی نقدینگی ارز و طلا باید موجبات ثبات و شکوفایی اقتصادی را فراهم آورد و در سال حمایت از تولید و از کارکرد سرمایه گذاری ایرانی، تولید نا خالص ملی را افزایش دهد، لذا معتقدیم دولت باید سیاست ها و مدیریت هایش را تغییر دهد تا آرامش اقتصادی و رضایت عمومی را به دست بیاورد.
-   درخصوص سخنان آقای بهمنی رئیس کل بانک مرکزی که گفت «کالا با ارز دولتی وارد و با ارز آزاد فروخته می شود»؛ مگر دولت به فرآیند توزیع کالا در کشور نظارت ندارد، مگر دولت اختیار تعزیرات ندارد، چرا با این پدیده زشت که امروز نوعی کمک به دشمنان ایران است برخورد نمی کند. به هر ترتیب دولت مسئولیت مهار تورم و تامین معیشت آسان مردم را دارد و باید پاسخگو باشد.
-   به نظر می رسد پس از مشکل آفرینی درمورد قیمت مرغ دوباره مدار اشکال آفرینی ها به حوزه ارز و طلا برگشته است. دولت باید هرچه زودتر بساط این اشکال آفرینی را جمع کند.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 242231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پور علی BE ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    65 7
    اگر این آقا کمی جغرافیای سیاسی را می دانست نمی گفت که ملکه انگلیس رئیس دولت کانادا را تعیین می کند. برای کسی که خود را صاحب نظر می داند خجالت آور است
    • یا علی IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
      0 1
      آقای پور علی به دور از هر گونه موضع گیری سیاسی باید بگم حق با آقای بادامچیانه. با رای مثبت و منفی نمیشه حقیقت رو کتمان کرد. ملکه انگلیس رئیس دولت کانادا را تعیین می کند
    • بدون نام IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
      3 37
      راست میگه رئیس کانادا حکمش رو از ملکه انگلیس میگیره و همه اراضی کانادا به نام ملکه انگلیسه. همه سفرای انگلیس هم حکمشون خطاب به ملکه انگلیسه
  • بدون نام US ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    41 0
    اقای بادامچیان ملکه انگلیس برای کانادا واسترالیا فرماندارکل تعیین می کند که مقامی تشریفاتی همچون مقام خود ملکه در انگلیس است
  • علی IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    1 40
    دوست عزیز کانادا و استرالیا هنوز به نوعی مستعمره بریتانیا هستند
  • mostafa IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    1 41
    جناب جغرافیای سیاسی دان شما نیاز هست بیشتر مطالعه کنی نه بادامچیان چرا با بغض حرف می زنی آروم باش