«تلگرافچی 5 ستاره» عنوان اثری است از ساسان ناطق که وی در این کتاب خاطرات جانباز جنگ صابر قره اوغلو را تدوین ساخته و سوره مهر آن را منتشر کرده است.<BR> <BR>

به گزارش خبرآنلاین، خاطرات صابر قره‌داغلو در 18 فصل و 600 صفحه در قالب «تلگراف‌چی 5 ستاره»  تدوین شده است که با حفظ مستندات و مولفه‌های خاطره‌نویسی، عناصر داستانی نیز در آن به کار گرفته شده است.

به گفته نویسنده قره اوغلو که از شعر و موسیقی هم سررشته دارد، جزو نیروهای ارتشی بوده که در عملیات بیت‌المقدس گلوله توپ به نزدیکی او برخورد می‌کند و او در این سانحه به هفتاد درصد جانبازی نائل می‌شود. کتاب خاطرات قره اوغلو از کودکی‌اش آغاز می‌شود، و نویسنده سعی کرده‌ به صورت روایی و داستانی‌ خاطرات او را تنظیم کند.

 

در بخشی از کتاب آمده:«به بازار خانقین رفتیم. کردها مسلح در اطرافمان این طرف و آن طرف می‌رفتند. بازار خانقین پر از لوکس فروشی بود. فروشنده‌ها با دیدن کاک عمر تعظیم می‌کردند و دستش را می‌بوسیدند. از تنگ گیلاس یاقوتی رنگی خوشم آمد. فروشنده یک دست از آن را کادو پیچ کرد. قیمتش 164 تومان بود. فروشنده نمی‌خواست پولش را بگیرد.»

گفتم:«تو رو به جان ملا مصطفی و کاک عمر پولش را بگیر.!» فروشنده چشم به چشم کاک عمر دوخته بود. کاک عمر وقتی دید ناراحت می‌شوم. به او گفت:«دینارقت له‌وی بسین.»

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و یا هر محصول فرهنگی دیگری(در صورت موجود بودن در بازار) کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 246467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =