محمدجعفر محمدزاده معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح روز دوشنبه در غرفه گروه رسانه‌ای خبر در نمایشگاه مطبوعات حاضر شد.

به گزارش خبرآنلاین، محمد‌زاده با بیان این مطلب که طی دو سال گذشته، مجوز فعالیت 1400 نشریه جدید در کشور صادر شده است، گفت: «نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات چه از بُعد کمّی و چه از بعد کیفی، نسبت به سال گذشته، عملکرد بهتری داشته، به طوری که سال گذشته 570 غرفه داشتیم که امسال به 830 غرفه افزایش پیدا کرده است.» 
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: «کیفی سازی نمایشگاه مطبوعات را از سال گذشته شروع کرده ایم و امسال نیز برنامه کیفی سازی تداوم پیدا کرده است.»
وی افزود: «در نمایشگاه امسال 31 استان هر کدام با 50 نشریه حضور دارند که در مجموع در بخش مطبوعات استان‌ها2 هزارو 380 نشریه حضور دارند.در بخش بین‌الملل، مثل سال قبل 50 غرفه طراحی شده است. 30 کشور تاکنون برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند و حدود 80 روزنامه‌نگار و خبرنگار در نمایشگاه امسال حضور دارند.»


معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: «نمایشگاه مطبوعات امسال نسبت به سال گذشته با افزایش غرفه مواجه بوده است. امسال 830 غرفه برپا شده و این در حالی است که سال گذشته 570 غرفه در نمایشگاه ایجاد شده‌ بود. نمایشگاه امسال 51 هزار متر مربع فضای داخلی دارد و علاوه بر این متراژ 6 هزار متر فضای خارجی برای برنامه‌های جنبی نمایشگاه ترتیب داده شده است.»
وی با بیان این که شعار نمایشگاه امسال «کلام صادقانه، نگاه منصفانه» است که این شعار همراه با شعار سال در سراسر نمایشگاه و غرفه‌ها در پوسترها منتشر می‌شود، افزود: «یکی از غرفه‌هایی که در نمایشگاه امسال برپا می‌شود، غرفه سامانه اشتراک است که دلیل راه‌اندازی آن، گسترش فرهنگ اشتراک مطبوعات است.»


محمد زاده خاطرنشان کرد: «از ویژگی‌های کیفی سازی نمایشگاه امسال، آغاز به کار موزه مطبوعات، نمایشگاه گرافیک مطبوعات، راه اندازی سامانه اشتراک، نشست های تخصصی و غرفه وی‍ژه پیامبر اعظم(ص) است. در نمایشگاه امسال، برای اولین بار موزه مطبوعات ایجاد شده و در نظر داریم که این موزه بعد از نمایشگاه نیز ادامه داشه باشد. در این موزه تاریخ مطبوعات ایران، دستگاه‌های چاپ، فیش‌های حقوقی و.. به نمایش در می‌آیند.»


معاون مطبوعاتی ارشاد همچنین از رونمایی تندیس 10 روزنامه‌نگار برتر از مشروطه تا امروز در نمایشگاه مطبوعات امسال خبر داد.
57462

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 254662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =