رییس مجلس با تاکید بر اینکه از حیثیت مجلس درباره ادعاهای مطرح شده درباره بودجه مجلس دفاع خواهد کرد، خاطرنشان ساخت:من همین الان هم می‌گویم که بودجه مجلس 745 میلیارد نبوده و نیست.

به گزارش خبرآنلاین، حسن کامران نماینده اصفهان در ابتدای جلسه علنی امروز در خصوص نطق خود درباره بودجه مجلس که با واکنش نمایندگان و رییس مجلس روبرو شده بود، گفت: من در نطقم درباره بودجه مجلس مطالبی را گفتم اما می‌خواهم ملت ایران بدانند که آنچه بنده درباره بودجه گفتم مختص مجلس نهم نبوده است.
وی گفت: این سند برای قبر من و شما است. بنده پیشنهاد کردم تا ردیف بودجه‌ای که برای مجلس در نظر گرفته شده اصلاح شود و سپس گفتم سران سه قوه با یکدیگر نپرند و هزینه‌ها را کم کنند.
کامران با بیان اینکه بودجه 745 میلیاردی برای مجلس تصویب شده است، افزود: از رئیس مجلس می‌خواهم موضوع را به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان و کمیسیون اصل 90 مجلس برای بررسی بیشتر ارائه کند تا به گفته من رسیدگی شود و در صورت صحت ادعای من، رییس مجلس استعفا بدهد و در غیر این صورت من استعفا خواهم داد.
لاریجانی در پاسخ به این گفته نماینده اصفهان با تاکید بر اینکه بودجه مجلس این میزان نبوده است، گفت: شما حرف غیر واقع زدید من همین الان هم می‌گویم که حرف شما درست نبود بودجه 745 میلیارد نبوده و نیست.
کامران در ادامه تذکر خود شروع به جمع زدن بودجه مجلس کرد و ادامه داد: 108 میلیارد طلب مجلس برای ساختمان قبلی بود؛ بودجه مرکز پژوهش‌ها صفر بود شما کردید 3 میلیارد و 105 میلیارد بودجه جاری تصویب شده است که به شرح زیر است، 11 میلیارد جاری، 25 میلیارد، 30 میلیارد و 50 میلیارد است.

لاریجانی نیز در پاسخ به این بخش از سخنان کامران، گفت: حتی اگر این اعداد را جمع بزنیم باز هم 745 میلیارد نمی‌شود شما بودجه مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات را اضافه کرده‌اید که کار نادرستی است.
رییس مجلس با تاکید براینکه از حیثیت مجلس دفاع خواهد کرد، اظهار داشت: شما درباره مجلس اتهام می‌زنید و انتظار دارید بنده از حیثیت مجلس دفاع نکنم. حرف شما خلاف است. بودجه مجلس، بودجه جاری و عمرانی مجلس هم 700 میلیارد نمی‌شود. چرا که بودجه ردیف مشخصی دارد و 100 میلیاردی که شما درباره طلب ساختمان می‌گویید پرداخت نشده است و این مباحث چه ارتباطی به بودجه دارد.
کامران با تاکید بر اینکه هیچ گاه نگفته است بودجه جاری مجلس 700 میلیارد است تاکید کرد: بنده گفته‌ام بودجه مجلس 700 میلیارد است و الان هم تاکید می‌کنم که این طور است.
لاریجانی سپس به کامران گفت: شما به مجلس اتهام زدید و بنده از مجلس دفاع کردم. ضمن اینکه بنده از آقای ابوترابی می‌خواهم در اولین جلسه هیئت نظارت، مبلغ بودجه مجلس را بررسی کند و گزارش آن را رسما به مجلس بدهد تا موضوع کاملا مشخص شود.

رییس مجلس همچنین در پاسخ به چند تذکر دیگر نمایندگان که خواستار ارائه هرچه سریعتر گزارش بودجه مجلس برای تنویر افکار عمومی شده بودند، اظهار داشت: این ادعا که بودجه مجلس 700 میلیارد است نیازی به چاپ مجدد ندارد بودجه جار یو عمرانی مجلس در کتاب بودجه موجود است.

وی از غلامرضا مصباحی مقدم رییس کمیسیون برنامه، بودجه و مجلس خواست گزارش بودجه مجلس را تهیه و به صحن ارائه دهد تا ابهامات موجود برطرف شود.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 255653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =