نایب رییس مجلس رمز موفقیت و اقتدار مجلس را در گروه تبعیت از فرامین رهبری و حرکت در چارچوب نظام اسلامی دانست.

به گزارش خبرآنلاین، کریمی قدوسی نماینده مشهد در تذکری با اشاره طرح سوال از رییس جمهور و حواشی پیش آمده در جلسه علنی امروز مجلس گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری چند روز پیش به همه مسئولان و سرن قوا نسبت به حفظ آرامش تذکر دادند همه ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که آرامش جامعه حفظ شود.
وی افزود: رییس مجلس در جلسه امروز چند بار اعلام کردند که مقام رهبری به مجلس دستوری نداده اند، ما از این تریبون و رسانه‌ها یا از ناحیه هیچ کسی نشنیده ایم که مقام معظم رهبری در بحث طرح سوال از رییس جمهور دستوری داده باشند، چرا باید رییس مجلس چند بار نام رهبری را تکرار کنند که خود نوعی تحمیل هزینه به نظام است.
نماینده مشهد با بیان اینکه هیات رییسه باید در عمل به گونه ای عمل کند که مشمول هشدار رهبری نشویم، اظهارداشت: نباید به گونه ای عمل کنیم که اولین کسی که پا بر هشدار مجلس گذاشت قوه مقننه باشد و هیات رییسه باید مجلس را طوری اداره کنند که در مجلس هیجان کاذب منتقل نشود و آرامش و شان نمایندگان حفظ شود.
کریمی قدوسی با بیان اینکه هشدار رهبری معظم هزینه سنگینی برای مخاطبان این هشدارها دارد، گفت: رییس مجلس می توانستند در مورد طرح سوال از رییس جمهور نیز مشابه سایر اقدامات خوبی که داشتند یک جلسه غیرعلنی داشته باشند و تصمیمی می گرفتیم هرچند تصریح آیین نامه است اما می شود از اختیارات هیات رییسه پس از این هشدار استفاده می شد.
محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس که ریاست ساعات پایانی مجلس را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: آنچه که همه ما بر آن اتفاق نظر داریم و من از سر اعتقاد این را می گویم این است که ریاست مجلس، اعضای هیات رییسه و سایر نمایندگان التزام عملی به رهنمودها، هدایت‌ها و ارشادات رهبر معظم انقلاب دارند و این رمز اقتدار، وحدت و انسجام ما در برابر سه دهه استکبار جهانی است.این واقعیتی است که نباید کمترین نقض و خدشه‌ای به آن وارد شود.
وی تصریح کرد: همانطور که ریاست مجلس در نامه به رهبری معظم اظهار داشتند بر این اعتقادیم که رمز اقتدار و موفقیت مجلس درگرو حرکت در چارچوب نظام اسلامی و تبعیت از رهنمودهای رهبری انقلاب است.
ابوترابی فرد با بیان اینکه در مورد رهنمودهای رهبری درباره تعامل قوا و حفظ انسجام ملی ممکن است در مواردی برداشت های متفاوتی وجود داشته باشد، گفت: امروز این اتفاق پیش آمد ممکن است فردا هم تکرار شود. در این موارد یا می توانیم به تعامل و توافق منطقی برسیم یا موظفیم براساس تشخیص خودمان در چارچوب آیین نامه عمل کنیم.
نایب رییس مجلس اظهار داشت: اینکه بهتر بود جلسه ای تشکیل می شد و موضوع بررسی می شد را من هم موافقم شاید اگر زمینه بحث فراهم می شد نتیجه ای می گرفتیم و ممکن است در آینده نیز زمینه بحثی بوجود آید اما ریاست مجلس به عنوان کسی که سوگند یاد کرده که آیین نامه را اجرا کند باید در چارچوب آیین نامه براساس برداشت خود عمل کند.
وی تصریح کرد: کلیت مجلس التزام عملی به فرمایشات رهبری دارد و این را رمز اقتدار امروز خود و فردا می داند و در هیمن چارچوب هم حرکت خواهد کرد.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 255743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =