عضو هیات رئیسه مجلس گفت: صبح دوشنبه اسامی نمایندگان امضا کننده سئوال از رئیس جمهور را منتشر می کنیم.

علیر‌ضا منادی سپیدان در گفت‌وگو با خبرآنلاین تصریح کرد: در موضوع سئوال از رئیس جمهور مُرّ قانون رعایت شده و بر اساس قانون در صحن قرائت شد وآقای لاریجانی رئیس مجلس نامه سئوال را به رئیس جمهور ابلاغ کردند.
وی با اشاره به اینکه طرح سوال از رئیس جمهور با 76 امضا در صحن علنی مطرح شد و همین امروز به رئیس جمهوری ابلاغ شده است با اشاره به تشکیک برخی نمایندگان مجلس درباره اینکه پس از قرائت نامه در صحن هم می توان امضا را پس گرفت تصریح کرد: بر اساس قانون بعد از اینکه سئوال ارسال شد امضاها قابل پس گرفتن نیست.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذر‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادعای برخی درباره اینکه امضاهایی پس گرفته شده است با بیان اینکه هیچ گونه تشکیک به قرائت طرح سئوال از رئیس جمهور در صحن علنی مجلس وارد نیست، افزود: دوستانی که ابهام آفرینی می کنند اقدام شان درست نیست چون به احترام آنها بار دیگر مسئله بررسی و مشخص شد که هیچ شبهه و ابهامی در تعداد امضاهای این طرح وجود ندارد و هیأت رئیسه براساس آیین نامه داخلی قوه قانون گذاری طرح سئوال را در صحن قرائت کرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: چندی پیش 4 نفر از امضاکنندگان طرح سئوال از رئیس جمهور به هیأت رئیسه مراجعه کردند تا امضای خود را پس بگیرند اما این کار را نکردند و بدون اینکه نامه انصراف از طرح سئوال را تحویل دهند رفتند؛ البته چند نفری هم نامه انصراف را تقدیم هیأت رئیسه کردند اما بعداً خود آنها دوباره آمدند و نامه ها را پس گرفتند.
وی گفت:هر نامه ای برای انصراف از طرح سئوال از رئیس جمهور به دست هیأت رئیسه رسید، در تعداد امضاها اعمال شد.
منادی در پاسخ به خبرآنلاین درباره اینکه برای رفع شبهه برخی نمایندگان و نمایندگان قوه مجریه در مجلس چه اقداماتی انجام داده اید گفت: بیشترین همکاری را با آقای فروزنده معاون پارلمانی دولت داشتیم و حتی نامه را پیش از این به آقای فروزنده و دکتر نجابت نشان دادیم.
وی تصریح کرد: بعد از جلسه علنی روز یکشنبه دوباره نامه و امضای نمایندگان بررسی شد و تشکیکی درباره آن وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه به آقایان نجابت و بذرپاش نامه را نشان دادیم گفت: برخی از دوستان می گفتند که در پایان مهلت قانونی تقاضای پس گرفتن امضا داشته اند که این موضوع قانونی نیست.
وی افزود: حتی از طرف یکی از نمایندگان مجلش که طرح سئوال را امضا کرده بود نامه ای آوردند که امضا را پس گرفته اما ایشان خودش مراجعه کرد و گفت در رودربایستی قرار گرفته و پس گرفتن امضایش را رد کرد.
عضو هیأت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه رئیس جمهور طی مدت یک‌ماه از تاریخ ارسال طرح به ریاست جمهوری یعنی 14 آذر‌ماه، زمان دارد که برای پاسخ به سوال نمایندگان در مجلس شورای اسلامی حضور یابد، یادآور شد: حاضر نشدن رئیس جمهور در مجلس طی یک ماه آتی، تخلف قانونی است.
عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: رئیس جمهور از پس این سئوال برمی آید و شاید سئوال کنندگان قانع شوند و کار به رأی گیری نرسد.
وی با بیان اینکه اگر سئوال کنندگان قانع نشوند به رای گیری گذاشته می شود و اگر رای نیاورد به قوه قضائیه واگذار می شود.
وی تصریح کرد: سئوال از رئیس جمهور یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی است و دلیلی وجود ندارد که مجلس وظیفه خودش را انجام ندهد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 255919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    7 42
    قابل توجه هییت رییسه وسایرمجلسیان: *دکتر احمدی نژاد با برگزارکنندگان جشن تولد خود به شدت برخورد کرده و گفته است:" حتی اگر یک ریال هم از بیت المال صرف این مراسم شده باید برگردانده شود. جلوی این بی عقلی ها باید گرفته شود. این گونه کارها نباید در نظام اسلامی باب شود."
    • علی IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
      15 3
      دوست عزیز! ضرری که تصمیمات یک شبه به بیت المال می‌زند خیلی فراتر از این حرفهاست.
  • بدون نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    20 3
    دیگه خسته شدیم ازدست این مجلس بااین هییب رییسه اش که خودشون هم نمی دانندچکارمی کنند. دست برداریدازاین بچه بازی ها! خجالت هم نمی کشیدازخداوروی مردم.!!؟
  • بدون نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    5 1
    یکسری از نمایندگان نمایندگان دولت هستند انها نمایندگان مردم نیستند اصلا نباید در مجلس باشندما نمایندگان دولت در مجلس نمی خواهیم