نایب رئیس مجلس گفت: تکلیف سوال از رئیس جمهور امروز مشخص می شود.

روز شنبه علی مطهری نیز یادآور شده بود که «تغییری در فرایند سئوال از رئیس جمهور رخ نداده است.» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که دومین سئوال از رئیس جمهور را پیگیری می کند در گفت و گو با خبرآنلاین می گوید فردا نامه سئوال از رئیس جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شده و به آقای احمدی نژاد ابلاغ می شود. [ایـــنـــجـــا]

در همین حال نایب رئیس مجلس گفت که تکلیف سوال از رئیس جمهور امروز در مجلس مشخص می شود. محمدرضا باهنر در پاسخ به این سوال که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری سوال نمایندگان از رئیس جمهور منتفی خواهد شد یا خیر به روزنامه خراسان گفت: امروز تکلیف سوال مشخص خواهد شد. وی افزود: هیئت رئیسه مکلف به رعایت آیین نامه داخلی است.
محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد سوال نمایندگان از رئیس جمهور با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع دانش آموزان و دانشجویان منتفی شود یا خیر؟ گفت: مجلس مکلف به رعایت آیین نامه داخلی مجلس است محور سخنان مقام معظم رهبری بر اجرای وظایف قانونی قوای 3 گانه و عدم جنجال آفرینی است. ایشان فرمودند: نامه پراکنی های بی مورد و غیرضروری نباید متن کار باشد و متن کار مسئولان همت، خدمت، هماهنگی و همگرایی است. بنابراین مهم این است که بروز اختلافات اگر وجود دارد در جلسات رسمی و قانونی حل و پیگیری شود. نماینده تهران در ادامه با اشاره به سوال نمایندگان از رئیس جمهور تأکید کرد اگر طبق قانون اساسی نمایندگان اصراری بر انجام سوال داشته باشند هیئت رئیسه موظف است آن را در دستور کار قرار بدهد و فرآیند طی شود. البته انتظار داریم اگر سوال هم طرح شد هم نمایندگان به اصل سوال بپردازند و هم ریاست محترم جمهور در پاسخ سوال به اصل موضوع بپردازند. وی با بیان این که امروز تکلیف سوال روشن خواهد شد تأکید کرد: اگر نمایندگان سوال کننده بیش از 73 نفر باشند طبق قانون اساسی و آیین نامه داخلی هیئت رئیسه مکلف است آن را به ریاست محترم جمهور ابلاغ کند اگر حد نصاب را هم از دست داد که موضوع منتفی خواهد شد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 255624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • masoud IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    7 0
    طاقت بیار رفیق ! سئوال رو بپرسید