نوجوانان شما وقتی آنلاین هستند چه می کنند؟ به طور معمول ریسک رفتارهای پرخطر آنلاین در نوجوانان، بیشتر از متوسط سایر کاربران است.

اما یکی از مطالعات اخیر مک آفی به نام : جست و جوی شکاف دیجیتال، نشان می دهد که نوجوانان آمریکایی حتی به نسبت سایر نوجوانان جهان نیز فعالیت های پرخطر بیشتری دارند.این گزارش به دنبال بررسی دیگر همین موسسه تحت عنوان: چگونه رفتارهای آنلاین و یا نوجوانان، خانواده ها را پشت سر می گذارند، انجام شده است. تحقیق اولیه فقط روی نوجوانان آمریکایی تمرکز داشت ؛اما مطالعه اخیر به نحوی صورت گرفته که امکان مقایسه بین نوجوانان آمریکایی و اروپایی فراهم شود.
این نتایج ممکن است برای خانواده های آمریکایی اندکی دلسرد کننده باشد. چرا که نوجوانان آنها تقریبا در تمام شاخه های رفتارهای پرخطر آنلاین سرآمد نوجوانان سایر کشور ها هستند! تقریبا یک سوم این نوجوانان از وب برای گشت و گذار در سایت های پورن استفاده می کنند. به علاوه آنها در استفاده از موبایل برای تقلب کردن در امتحانات نیز سرآمد هستند. تا رسیدن به مقام دومی  استفاده از اینترنت برای آزار و اذیت های سایبری نیز راه زیادی ندارند و تنها با اختلاف نیم درصد پشت هلند در مقام سوم ایستاده اند! همانطور که می بینید خوشبختانه حداقل آنها در هر زمینه ای رهبر هستند نه پیرو!!
تنها موردی که نوجوانان امریکایی نتوانستند همسالان اروپایی خود را پشت سر بگذارند در پاسخ به این سوال بود که آیا هنگامی به انجام اذیت ها و قلدری های سایبری می پردازید که مشاهده کنید این رفتار قبلا توسط شخص دیگری آغاز شده است؟ ظاهرا نوجوانان امریکایی کاملا به ابتکار خودشان دست به قلدری سایبری می زنند!
اما نگران کننده ترین جنبه این تحقیق در این بود که یک سوم نوجوانان آمریکایی به خوبی می دانند چگونه رفتارهای پرخطر آنلاین یا موبایلی خود را از چشم خانواده هایشان پنهان کنند. مک آفی در مطالعه ای که اوایل امسال انجام شده بود به این نتیجه دست یافت که 71 درصد نوجوانان به صورت فعالانه در تلاشند تا فعالیت های آنلاین خود را از خانوادهایشان مخفی نگه دارند و فقط 56 درصد خانواده از این فعالیت ها آگاهی داشتند.
بررسی های اخیر نشان داده است که بیش از نیمی از نوجوانان آمریکایی همیشه کش و تاریخچه مرورگر خود را پاک می کنند اما تنها 17.5 درصد خانواده ها این مسئله را می دانند و از هر 5 نوجوان آمریکایی یک نفر از مرورگر خصوصی استفاده می کند درحالیکه تنها 3.7 درصد خانواده ها به این مسئله آگاهند.
هرچند نوجوانان آمریکایی سرآمد رفتار های پرخطر اینترنتی هستند اما این بدان معنا نیست که چنین رفتارهایی در نوجوانان ما اصلا به چشم نمی خورد. پس بهتر است خانواده ها درباره دستورالعمل های رفتارهای صحیح اینترنتی با فرزندان خود صحبت کرده و به صورت عاقلانه فعالیت های آنلاین کودکان خود را کنترل کنند. Spector Pro و eBlaster تنها دو نمونه از ابزارهای مناسب و کاربردی نظارت بر رفتارهای آنلاین نوجوانان است که می تواند توسط خانواده ها به کار بسته شود.البته این عملکرد خانواده ها نباید به جاسوسی و فضولی بیانجامد اما حداقل داشتن لیستی از فعالیت ها یا هشدار دادن هنگام تایپ برخی لغات خاص می تواند به خانواده ها این اطمینان را بدهد که فرزندانشان درمحیط وب امنیت دارند.
منبع: PCworld
56401
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 259071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =