بحث حفظ حریم خصوصی افراد آنلاین توسط سایتها بحث داغ و تمام ناشدنی است خصوصا زمانی که بفهمیم 20 درصد از سایتها ممکن است اطلاعات شما را بفروشند.

کمپانی تحقیقاتی PrivacyChoice با بررسی 4000 هزار سایت و مطالعه قسمت Privacy آنها نتایج جالب توجهی را بدست آورده است. به نوشته این کمپانی با بررسی دقیق 2500 سایت از 4000 سایت تا این زمان، بیش از 60 درصد نوشته اند که اطلاعات شخصی کاربران را پاک نمی کنند. همچنین 20 درصد نیز در Privacy خود نوشته اند که ممکن است اطلاعات شخصی کسانی که از سایت آنها بازدید می کنند را بفروشند.
این کمپانی تحقیق خود را شمال دو قسمت کرده است. یک قسمت مربوط به معامله خود سایت با اطلاعات و حریم شخصی کاربران است و قسمت دیگر نحوه معامله کردن سایتها با تبلیغات چی ها و سایتهایی است که در بحث تبلیغات اینترنتی کار می کنند.
در این تحقیق 63 درصد سایتها قول داده اند اطلاعات کاربران را به اشتراک نگذارند. 10 درصد نیز گفته اند اطلاعات را برای اهداف بیزینس به اشتراک نمی گذارند (اپل جزو این دسته است) و 8 درصد هم گفته اند اصلا اطلاعات کاربران را جمع نمی کنند ولی بیست درصد هم گفته اند قول نمی دهند که اطلاعات کاربران مراجعه کننده به سایت شان را به سایر کمپانی ها نفروشند.
حالا تصور کنید مثلا اطلاعاتی که در فیس بوک می گذارید جزو کدام دسته است؟ و این چیزی است که هر چند مسوولان فیس بوک آنرا به صراحت بیان نکرده اند اما کمپانی PrivacyChoice امتیاز 94 را از 100 به فیس بوک داده است. البته فشار سازمانهای امریکایی برای حفظ حریم خصوصی افراد توسط فیس بوک و گوگل شاید دلیل غیر مستقیم آن باشد.
بحث پاک کردن اطلاعات شخصی کاربران نیز مهم است. بحث حسابرسی و نیز گرفتن نسخه پشتیبان از سایت در اینجا خودنمایی می کند. 38 درصد گفته اند داده ها را نگه نمی دارند ولی 60 درصد نیز قولی برای پاک شدن آنها نمی دهند (به همان دلایلی که گفته شد).
کمپانی PrivacyChoice تحقیق روی Privacy نوشته شده روی سایتها را تازه شروع کرده و می خواهد در سطوح بعدی، ابعاد بیشتری از این بحث را بشکافد.
 

56502

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • am IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    5 2
    این آمار تو ایران 100 درصد هست.
    • داود IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
      5 0
      خیر خواهش می کنم نصب به امنیت فضای مجازی کشورتون بد بین نباشید اینجا هم قانون داره و چه بسا سخترگیر از مواردی که بالا ذکر شده...