هفته آینده 193 عضو سازمان مخابرات جهانی (ITU) در مورد نقش این سازمان بعنوان شاخه ای از سازمان ملل در مورد حاکمیت بر اینترنت تصمیم گیری خواهد شد.

اعضای سازمان اتحادیه اروپایی در این بین قصد دارند موضوع حاکمیت بر اینترنت را در زیر مجموعه قوانین جدید ITR بگنجانند.
گفتنی است International Telecommunications Regulations بعنوان قوانین و مقررات بین المللی مخابرات از سال 1988 بدین سو تغییر نکرده و یکی از موضوعات مهم اجلاس هفته آینده موضوع گنجاندن حاکمیت و قوانین جدید درباره اینترنت در زیر مجموعه قوانین ITR است که معمولا سازمان جهانی مخابرات آنرا تصویب می کند.
کشورهایی مانند روسیه و نیز اتحادیه اروپایی اعتقاد راسخی دارند که قوانین و حاکمیت درباره اینترنت باید در زیر مجموعه سازمان جهانی مخابرات بیاید . یکی از دلایل اعضای اتحادیه اروپایی البته بحث سانسور و آزادی بیان آنلاین است که روی آن مانور داده اند.
از طرف دیگر لابی مخابرات اتحادیه اروپایی European Telecommunications Network Operators' Association (ETNO) در ماه ژوئن، بعد از ملاقات با اعضای ITUگفتند درخواست جدیدی برای تصویب قانون جدید منع دخالت حکومتها در برخی مسائل مرتبط با اینترنت را اعلام کرده اند. بر این اساس اگر قانون پیشنهادی لابی مخابرات اتحادیه اروپایی تصویب شود، دولتها نمی توانند اپراتورهای اینترنتی را برای شارژ بیشتر تحت فشار بگذارند.
ظاهرا شرکتها و اپراتورهای اینترنتی شارژ هنگفتی به دولتهایی که خطوط و ترافیک اینترنت از آنجا می گذرد، پرداخت می کنند و تصویب این قانون پیشنهادی نیز می تواند در بیزینس اینترنت تاثیر گذار باشد، ضمن اینکه اروپا از اینکه حاکمیت اینترنت زیر نظر کمپانی شبه حکومتی آیکان (ICANN) امریکایی است، ناخشنود بوده و ظاهرا حاضر است برای گرفتن حاکمیت اینترنت از امریکا و دادن ان به سازمان جهانی مخابرات دست به نبرد هم بزند!
رییس کمیته دیجیتال اتحادیه اروپایی - نیلی کروئس- می گوید این یک جنگ واقعی است که اینترنت چگونه و توسط چه کسانی حاکمیت شود و دیدگاه ما این است که اگر اینترنت خراب نشود، درست هم نمی شود!
در جلسه ای با حضور برخی اعضای آی تی یو در دوبی بر سر برخی قوانین پیشنهادی توافق کلی صورت گرفته است که برخی موارد به شرح ذیل (به گفت کروئس) است:
-         هر نوع پیشنهاد احتمالی مغایر با قوانین اتحادیه اروپایی و یا مغایر با اپراتورهای اینترنت در اروپا در جلسه هفته آینده تصویب نخواهد شد.
-         حمایت از هر نوع پیشنهاد درباره حفظ حریم شخصی و اطلاعات شخصی افراد در جلسه سران آی تی یو
-         حمایت از بحث های مالی درباره قیمت ترافیک اینترنتی که از کشورها می گذرد و یا هر نوع مذاکره تجاری در این باره مورد حمایت اتحادیه اروپایی خواهد بود.
لیست کامل پیشنهادات را از اینجا می توانید بخوانید.
منبع: زد دی نت
5656
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    2 9
    دعواي قديمي دوباره عود مي كند. البته درست است كه امريكايي هاي اينترنت رو درست كردند اما اونها مالك ابد الدهر نيستند
    • بدون نام IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
      7 0
      ی نگاه به کشور خودمون بنداز !!! انداختی ؟ خوب نگاه کردی ؟ نکنه دوست داری محیط مجازی هم مثل همین باغ ...که توش داریم زندگی می کنیم بشه ؟ راستی خط اینترنتت سرعتش چقدره ؟ 1 کیلوبایت ؟ 30 کیلوبایت ؟ آهان با دولآپ وصلی ؟ آخی ! محدودیت حجمی هم داری ؟؟ آخی !
  • بدون نام IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    14 1
    دست آمریکا باشه خیلی بهتره . کشورهای دیگه عمومآ نه مدیریت خیلی خوب و جهانی رو بلدند و هر روز ممکنه به ی بهونه به کاربران ضربه بزنن .
  • MEHDI IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    3 0
    آمریکا هم در مدیریت اینترنت منافع خاصی رو دنبال میکنه و سود خوبی عایدش شده ولی دست خود آمریکا باشه بهتره تا اینکه تیکه پاره بشه و شبکه هر روز از همدیگه جدا بشن و بصورت اینترانت در بیان.