هیئت انتخاب سینمای ایران کار بازبینی فیلم‌های سینمایی متقاضی حضور در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر را پایان داد و به زودی فیلم‌های منتخب را معرفی خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر، محمدرضا عباسیان دبیر جشنواره فیلم فجر با تاکید بر لزوم نظم در برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت «از ابتدای برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره فجر تمام هدف و دغدغه برگزارکنندگان این بوده که این جشنواره از زمان انتشار فراخوان تا روز اختتامیه با نظم خاص و مشخص شده برگزار شود تا از آشفتگی‌های احتمالی جلوگیری گردد.»

او ادامه داد: «یکی از ارکان حفظ نظم، پایبندی به زمان بندی‌های اعلام شده است. همانگونه که دیده شد تا به امروز به این زمان‌بندی متعهد بوده‌ایم. این امر در صدور کارت‌های هنرمندان، مهمانان و خبرنگاران وهمچنین، مراحل دریافت فیلم‌های جشنواره، برنامه‌ریزی پیش‌فروش اینترنتی و انتشار دفترچه جامع برنامه‌های اکران و... رعایت شده و خواهد شد.»

عباسیان در ادامه گفت: «به استثنای یکی دو فیلم، کلیه فیلم‌های جشنواره به دبیرخانه جشنواره رسیده و توسط هیئت انتخاب دیده‌اند و اگر نسخه اصلی فیلمی تا پایان مهلت زمان بندی شده به جشنواره نرسد جشنواره معطل هیچ فیلمی نمی‌ماند حتی، اگر فیلم «چ» آقای حاتمی کیا باشد.»

حضور آموزشگاه سینمایی دارالفنون در بخش تجلی اراده ملی
روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با اعلام این بر اسامی هیئت داوری این آموزشگاه را برای حضور در بخش تجلی اراده ملی جشنواره سی و یکم فجر به این ترتیب معرفی کرد: محمدمهدی تدین، اسماعیل فلاح‌پور، مریم حسینی، محمدرضا پیل آرام، سعید محبی و مهدی حقیقی

همچنین سازمان بهزیستی نیز، ضمن اعلام آمادگی برای حضور در بخش تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر طی نامه‌ای اسامی هیئت داوری خود را به این ترتیب معرفی کرد: کبری کاوه، عباس حق‌شناس و کاوه کهن

سی و یکمین جشنواره بین المللی فجر، به منظور توسعه تعامل سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و نهاد‌های دولتی و بخش خصوصی با هنر- صنعت سینما و هنرمندان فعال در این حوزه، هر ساله بخش «تجلی اراده ملی» را با مشارکت دستگاه‌های مربوطه و از طریق اهدای جوایز نقدی و غیر نقدی به سینماگران و فیلم‌های شرکت کننده در جشنواره برگزار می‌کند.

پایان کار هیئت انتخاب بخش سینمای ایران

هیئت انتخاب سینمای ایران متشکل از مصطفی شایسته، مهدی صباغزاده، علی معلم، جلیل عرفان منش، مهدی عظیمی، محمدحسین نیرومند و بهمن حبشی کار بازبینی فیلم‌های سینمایی متقاضی حضور در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر را پایان داد. این هیات بزودی با تشکیل جلسه جمع‌بندی نهایی فیلم‌های سینمایی منتخب را معرفی خواهد کرد.

روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با اعلام این خبر گفت: «این هیئت کلیه فیلم‌هایی را که نسخه بازبینی آن‌ها به دبیرخانه جشنواره ارائه شد مورد بازبینی قرار دادند.»

جلسه جمع‌بندی این هیئت امروز شنبه 16 دی ماه برپا می‌شود و نتایج نهایی این بخش به زودی از طریق روابط عمومی اعلام خواهد شد. 102 عنوان فیلم سینمایی متقاضی حضور در این دوره جشنواره بوده‌اند که از این تعداد 99 درصد نسخه بازبینی آن‌ها در اختیار دبیرخانه قرار گرفته است.

محمدی: باید همه برای جشنواره فیلم فجر همدل شویم
نرگس محمدی که با بازی در فیلم سینمایی «عملیات مهد کودک» در جشنواره فجر امسال حاضر می‌شود، در گفت‌وگو با ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: «زمان زیادی تا آغاز جشنواره باقی نمانده و تمام صنوف سینما مخصوصا بازیگران باید با تمام قوا درصدد همدلی بیشتر برای برپایی این رویداد بین المللی باشند. هر چند اتفاقات رخ داده در این یک سال به جشنواره مرتبط نمی‌شود ولی باید با اشتیاق و تفکرات جدید به سمت تحویل کردن سال جدید سینمای ایران حرکت کنیم و به بهترین نحو ممکن سفره هفت سین سینمایی خود را پهن کنیم.»
 

این بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه افزود: «جشنواره فیلم فجر مهم‌ترین محرک برای یک بازیگر است تا بتواند یک سال به صورت فشرده در فضای موجود سینما کار کند. من از تمام مسئولان این رویداد تقاضا دارم این نیروی انگیزشی برای ما هنرمندان را به یک هدف تبدیل کنند و در عمل نیز جشنواره سی ویکم را در سطح جهانی برگزار کنند. استفاده از نیروی جوان در سطح مدیریتی سال گذشته جشنواره نتیجه مطلوب تری را به همراه داشت و امسال نیز آقای عباسیان با نیروی جوانی خود قطعا به دنبال ایجاد فضای بهتری نسبت به سال گذشته هستند.»

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 268585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =