۰ نفر
۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۱

نخستین همایش ملی امنیت اطلاعات در تهران، هفته گذشته در هتل المپیک تهران برگزار شد و جدیدترین مباحث و مسائل پیرامون امنیت اطلاعات در دنیای رایانه و شبکه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نخستین همایش ملی امنیت اطلاعات به همت مرکز توسعه اطلاعات کاربردی در روزهای سوم و چهارم آذرماه و با حضور استادان دانشگاه و صاحب‌نظران این حوزه در بانک‌ها، شرکت‌های بزرگ و کوچک دولتی و خصوصی برگزار شد.

مشکلات ناشی از ویروس‌های رایانه‌ای، انواع نفوذهای غیرقانونی به شبکه‌های حساس ایرانی، بررسی تهدیدهای امنیتی پیش روی شبکه‌های رایانه‌ای، تهدیدهای آینده، معرفی نرم‌افزارهای جدید مانیتورینگ و ضد حمله و راه‌های نفوذ به بانک‌های اطلاعاتی از جمله مباحث مطرح‌شده در این همایش بود.

دکتر محمود زرگر، عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق (ع) و دبیر همایش در سخنرانی خود بر ساختارسازی حکمرانی آی.تی (ITG) با هدف بسترسازی توسعه شبکه ملی و هم‌افزایی میان نهادهای دولتی و شرکت‌های خصوصی در جهت تولیدات داخلی شبکه از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تاکید کرد.

هم‌چنین دکتر یزدیان، رئیس دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت مدرس نیز با انتقاد از نبود نیروی متخصص در امنیت اطلاعات در کشور، از جامعه دانشگاهی خواست در این زمینه بهتر گام بردارد.

هم‌چنین دیگر کارشناسان مسائل امنیت اطلاعات نیز در سخن‌رانی‌های خود بر پیاده‌سازی استاندارد امنیتی آی.اس.ام.اس در نهادها و سازمان‌ها به‌عنوان استاندارد توصیه شده توسط دولت به نهادها تاکید نمودند.

جدیدترین روش‌های هک شدن سیستم‌ها و سایت‌ها نظیر php remote file, xss, csrf نیز توسط دکتر علیرضا خراسانی، مدرس دانشگاه آزاد و دبیر فنی همایش مورد بحث قرار گرفت. وی روش‌های نوین حملات رایانه‌ای و شبکه‌ای را همچون ویشینگ (نوعی فیشینگ روی پروتکل voip )، تهدیدات پیش روی وب2 و جنایات سازمان یافته هکرهای دولتی مورد کنکاش قرار داد.

وی هم‌چنین به مقایسه امنیت بین سیستم‌عامل‌های معروف از قبیل ویندوز، مکینتاش و یونیکس پرداخت. با توجه به یافته‌های موجود، سیستم مکینتاش به عنوان امن‌ترین سیستم عامل مورد تایید کارشناسان قرار گرفت.

در این همایش هم‌چنین از خدمات اینترنتی بانک سامان تقدیر و تشکر شد و مهندس امیر آقایی، مدیر مرکز توسعه اطلاعات کاربردی و دبیر شورای سیاست‌گذاری همایش، جایزه ویژه این همایش را به نماینده بانک اهدا کرد.

در پایان کنفرانس نیز شرکت‌کنندگان با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند تشکیل این کنفرانس‌های تخصصی برای کارشناسان امنیت بسیار مفید بوده و راهکار‌های جدیدی را بین مسئولان و متخصصان برای مبارزه با جنایات الکترونیکی می‌گشاید. حاضران هم‌چنین بر ساخت نرم‌افزار قدرتمند ضد ویروس ایرانی و توسعه محصولات ایرانی برای امن‌تر کردن شبکه ملی در حال تاسیس تاکید کردند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 27132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • rahnama US ۱۳:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۸
    0 0
    agar in hamayeshha janbe omoy daran hatman ghablz az bargozary elam konin ke dostan betonan azash estefade konan ba tashakor
  • احمدی IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۷
    0 0
    سلام وب سایت شما خبرنامه هم دارد؟