۰ نفر
۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۰

تسنیم نوشت:

روزنامه انگلیسی سان به‌نقل از مقامات عالی‌رتبه دولت انگلیس از حضور ده‌ها هزار تن از نظامیان ارتش روسیه به‌همراه صدها تن از کارشناسان نظامی این کشور در داخل خاک سوریه خبر داد.
به گزارش الحیات؛ نشریه انگلیسی "سان" مدعی شد هم اکنون دهها هزار نیروی نظامی ارتش روسیه به‌اتفاق صدها تن از کارشناسان مسائل نظامی این کشور برای دفاع از نظام بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به این کشور اعزام شده است.

این نشریه به‌نقل از مسئولان اطلاعاتی عالی‌رتبه انگلیسی ادعا کرد: مسکو همچنین مشاوران نظامی و کارشناسان مسائل تسلیحاتی خود را به سوریه اعزام کرده و این مستشاران نظامی هم اکنون وظیفه فرماندهی پدافند هوایی ارتش سوریه را به دست گرفته‌اند، ازاین‌رو سرویس‌های اطلاعات نظامی وزارت دفاع انگلیس دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس را از احتمال آغاز جنگ سردی با روسیه در آینده نزدیک برحذر داشتند.

این منابع اطلاعاتی انگلیسی دراین‌باره اعلام کردند: حضور نیروهای روسی در سوریه و حمایت تسلیحاتی دیوید کامرون از نیروهای مخالف مسلح نظام بشار اسد در این کشور به‌مثابه جنگ نیابتی و غیرمستقیم دولت انگلیس با روسیه است.

یک مسئول عالی‌رتبه انگلیسی در دولت دیوید کامرون به این نشریه اعلام کرده است: سوریه هم اکنون به‌مثابه لانه افعی است و ما اکنون تنها در سوریه با نیروهای بشار اسد روبه‌رو نیستیم بلکه با مسلح کردن نیروهای مخالف بشار اسد در سوریه به‌صورت نیابتی و غیرمستقیم با نیروهای روسی در نبرد خواهیم بود و نخست وزیر انگلیس نیز رسماً به این مسئله اشاره کرده است.

از سوی دیگر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: حمایت تسلیحاتی غرب از گروه‌های مسلح در داخل سوریه باعث خواهد شد، مذاکرات در کنفرانس ژنو‌‌ــ‌‌2 با مشکل و احتمالاً شکست مواجه شود.

وی دراین‌باره افزود: از هم اکنون موضع نیروهای مخالف در سوریه درباره نشست ژنو‌‌ــ‌‌2 تغییر کرده است و آنها اعلام کرده‌اند اگر در موازنه قدرت اوضاع به‌نفع نیروهای‌شان در داخل سوریه تغییر نکند در مذاکرات ژنو شرکت نخواهند کرد.

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنانش افزود؛ اگر مخالفان مسلح بخواهند از این خط‌مشی استفاده کنند هرگز نشستی به‌نام ژنو‌‌ــ‌‌2 در هیچ کجا برگزار نخواهد شد چرا که جبهه نبرد هرگز به‌نفع آنها تمام نخواهد شد و در این مسئله غرب مقصر است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =