در حالی که جواز دفن برای هفت قربانی غرق‌شده کرجی در دریای نور صادر شده، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز و روابط عمومی آموزش و پرورش این استان اعلام کردند که هیچ مسئولیتی در قبال این حادثه ندارند.

دکتر علی عباسی، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از صدور جواز دفن برای هفت غرق‌شده کرجی در دریای نور خبر داد و در گفت‌وگو با ایسنا، تعداد غرق‌شدگان شهرک ایزدشهر نور را هفت تن اعلام کرد و اظهارداشت: برای سه مورد از غرق‌شدگان در11 تیرماه امسال در پزشکی‌قانونی نور و چهار مورد در 14 تیرماه امسال در پزشکی قانونی محمودآباد جواز دفن صادر شد.
او گفت: اسامی فوت‌شدگان شامل محمود قربانی فرزند هاشم 16 ساله، حسن رنجبرآزاد فرزند علی 15 ساله، حسین رنجبرآزاد فرزند علی 15 ساله، میلاد شیرزاد فرزند محمدولی 15 ساله، رحیم زمانی فرزند محمد 19 ساله، رضا پاشایی فرزند قنبر 20 ساله و حامد پرویزساها فرزند محسن 19 ساله است.
مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران تعداد غرق‌شدگان شهرک ایزدشهر شهرستان نور را هفت تن اعلام کرد و گفت: پزشکی قانونی پس از احراز هویت متوفیات حادثه غرق‌شدگی دانش‌آموزان، اجساد را به خانواده‌های آنها تحویل داد.
عباسی با اعلام غرق‌شدگی 65 تن از اول خردادماه تا 14 تیر ماه امسال سال جاری گفت: شهرستان‌های نور با 12 مورد، محمودآباد با 14 مورد و بابلسر و ساری هر کدام با 9 مورد بیشترین آمار غرقی را داشتند.
به گفته مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران از این تعداد 56 تن بومی (86 درصد) و ما بقی غیربومی هستند.
وی بیشترین سنین غرق‌شدگان را به ترتیب بین 21 تا 30 سال با 31 مورد (47 درصد)، 11 تا 20 سال با 15 مورد (23 درصد) و پس از آن 31 تا 40 سال با 10 مورد (15 درصد) اعلام کرد.

هیچ مسئولیتی در قبال حادثه غرق شدن نوجوانان کرجی نداریم
مجتبی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به ایسنا گفت: موسسه نور معرفت موسسه قرآنی نبوده و مجوز خود را از این اداره اخذ نکرده است.  این موسسه فرهنگی- دینی است و فعالیتش تحت پوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد قرار ندارد.
حسین قضات لو، رییس اتحادیه موسسات قرآنی استان البرز نیز گفت: این موسسه هیچ گونه مجوزی از این اتحادیه اخذ نکرده است. و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز هیچ مسئولیتی در قبال حادثه غرق شدن نوجوانان کرجی ندارد.
در نهایت مشخص شد این موسسه مجوز خود را از سازمان تبلیغات اسلامی اخذ کرده است.
فرماندار کرج نیز غرق شدن این نوجوانان را در آب‌های خزر ضایعه‌ای دردناک دانست و گفت: فوت این نوجوانان بر اثر غفلت و بی توجهی داغی است که همه اقشار کرجی را متاثر کرده است.  ان شاءالله این نوجوانان در جوار رحمت الهی آرامش بگیرند و بعد از آنان خداوند به خانواده آنها نیز صبر برای تحمل این مصیبت بزرگ عطا کند.
هفت نوجوانان کرجی بر اثر بی توجهی و غفلت برخی جان خود را از دست می‌دهند و متاسفانه هیچ نهاد و فردی مسئولیت آن را متقبل نمی شود.
آقا صفری، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان البرز نیز گفت: دانش آموزان غرق شده هیچ کدام تحت نظارت آموزش و پرورش به این اردو اعزام نشده‌اند و آموزش و پرورش استان هیچ مسئولیتی در قبال این حادثه ندارد و کلیه دانش آموزان توسط یک موسسه فرهنگی و دینی به این اردو اعزام شده بودند.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    139 1
    اگه مجوز نداشته چطوری کار میکرده و از دانش اموزانش پول بابت شهریه و این چیز ها میگرفته؟ مگه الکیه هر وقت پول میگیرید همه با هم شریکید اما وقتی اتفاق بد می افته همه میگن من نبودم اون بود!!!!
  • کیانا A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    98 6
    الهی بمیرم...دو قلو بودن:((((((((((((
  • بی نام A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    86 0
    یعنی چی موسسه فرهنگی دینی؟ بلاخره آن کسی که مجوز چنین موسسه ایی داده است و متولیان این موسسه باید جوابگو باشند مگر می شود موسسه بزنند پول بگیرند ولی موقع خسارت بگویند کسی مسوولیت قبول نمی کند اگر این موسسه تحت نظر آموزش و پرورش بوده است که این وزارتخانه مستقیما مسوول است اگر نه وزارتخانه های مرتبط باید جوابگو باشند حتی اگر جزو مساجد بوده است باید بنیادهای مربوط جواب بدهند
  • زرین دشتی A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    76 0
    طرف زیر نظر هیچ جا نیست ؟ایا چنین چیزی امکان دارد ؟حال اگر همین دانش اموزان مدالی یا اتفاق مثبتی انجام داده بودند از همه جا مجوز داشت
  • بی نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    55 0
    قانون برای همه یکسان است باید کسانی که مقصرهستند مجازات شوند حالا هرکسی باشندفرقی نمیکند
    • بی نام IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      3 0
      فعلا قانونی که برای همه است رو دارن برای سعید مرتضوی اجرا میکنن بعد نوبت به خوانواده های داغدار این دانش آموزان میرسه
  • آیدین A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    10 1
    100 رحمت به طالبان که وقتی میکشه گردن میگیره !! اینا بدترن !!!
  • بی نام EU ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    5 1
    چطوره هروقت حادثه ای اتفاق می افته هیچ کس مسئولیتی قبول نمیکنه اما همیشه سرپست گرفتن دعواست؟. هنوز حادثه اتوبوس راهیان نورازیادمون نرفته ،بابا این جوانهایی که کشته میشن برا پدرومادرشون عزیزن اگه برا شما ارزشی ندارند!!!
  • مهتاب A1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    43 1
    خدا صبر به خانواده اشان بده خصوصا این دوقلو های 15 ساله حسن و حسین
  • ناشناس A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    46 3
    نمی دانم چرا هیچکس حرفی از طلبه بودن این دانش آموزان نمی زند ، اینها دانش آموزان دروس حوزوی بودن.
    • فرزاد A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      7 6
      دوست عزیز حالا درس حوزه میخوندن یا نمیخوندن،طلبه بودن یا نبودن !!! انسان که بودن !! هموطن ما که بودن !! همشون هم بچه طفل معصوم بودن ... متاسفم از این طرز فکر
  • یک طلبه IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    3 1
    این خبر همش چرت و پرته ! واقعا فهمیدم به اخبار خبرگزاری های بزرگ هم هییییچ اعتباری نیست. من دوست یکی از این افراد غرق شده ام . مرحوم میلاد شیرزاد که اینجا نوشته شده 15 سالشه !! سه سال استاد حوزه علمیه امام رضا(ع) کرج بوده و من یکی از شاگردانش بودم حدود 24 سالش بود!!! قضیه این موسسه فرهنگی نورمعرفت هم که گفتن ربطی به ماجرا نداره و یک چیز ساختگیه! جالبه که همه دارن اصل خبرو تحریف میکنن اصل خبر رو سایت حوزه نیوز منتشر کرده : لطفا خبر را تصحیح کنید
  • بی نام A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    3 0
    من اون روز اونجا بودم ، مسولان ايزدشهر و نور و يا محمودآباد هيچكدوم در محل نبودند و حتي ١١٥ يا غريق نجات يا هلال احمر هم نيومدند ، متاسفم
  • بی نام A1 ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    1 5
    اگر میتونید عکس و اسم بچه ها رو بزارید . خدا به خانواده هاشون صبر بده
    • بی نام A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      3 0
      می خوای چیکار؟
  • من IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    18 3
    این بندگان خدا از خانواده های فقیری هستند که برای یک سفر شمال مجبورند به چنین سازمان هایی متوسل شوند. شرم باد بر آن هایی که در این سال ها، اختلاف طبقاتی را افزایش دادند.