۰ نفر
۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲

خبرگزاری تسنیم:

رئیس جمهور موقت مصر از دریافت یادداشتی ازطرف رئیس جمهور آمریکا خبر داد که در آن واشنگتن بر‌ ادامه کمک‌ها و حمایت خود از دولت ‌انتقالی تاکید کرده است.
 
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شینهوا؛ عدلی منصور، رئیس جمهور دولت انتقالی مصر اعلام کرد یادداشتی از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا دریافت کرده است که در آن واشنگتن بر تعهد خود نسبت به ادامه کمک به مردم مصر در جهت اهداف دموکراتیک آنها تاکید کرده است.
اوباما تاکید کرده است واشنگتن همواره «یک شریک قدرتمند» برای مردم مصر باقی خواهد ماند. بنا به اظهارات عدلی منصور، اوباما در این یادداشت اعلام کرده است مردم مصر « شانس دوباره‌ای » به خیزش مردمی داده‌اند تا دولت انتقالی آن را دوباره به مسیر برگرداند.
یادداشت اوباما دیروز ساعاتی پس از درگیری های طرفدارن و مخالفان مرسی اعلام شد. به گفته مقامات رسمی در این درگیری ها دست کم 47 نفر کشته شدند، در حالی که برخی منابع از مرگ 200 تن گزارش می دهند.
دولت آمریکا از به کار بردن واژه «کودتای نظامی» در توصیف تحولات مصر خودداری کرده است. قانون کودتای آمریکا به معنای این است که وقتی واشنگتن به وقوع کودتای نظامی در یک کشور اذعان کند، دیگر قادر نخواهد بود به ارتش این کشور که دولت خود را سرنگون کرده، کمک نظامی داشته باشد.
روز جمعه (4تیر) جنیفر پساکی، سخنگوی وزارت خاجه آمریکا اعلام کرد به نفع آمریکاست که کمک های خود به مصر را ادامه دهد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قندنمک IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    5 1
    آقای مرسی چه خوب چه بد در یک انتخابات آزاد رای آورد. ظاهرا دموکراسی و انتخابات آزاد بیشتر یک ژسته تا یک اعتقاد.
  • ساده لوح IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    1 0
    ایرن چرا موضع خودش رو مشخص نمیکنه ؟ به نظر شما ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای اگر این گونه باشد نباید موضع خودش رو شفاف اعلام کنه ؟ حالا که اوباما موضع گرفته به نظرشما اشتباهه ؟ منافع هر کشوری در کشور دیگر کاملا مشخص است و باید جهت رسیدن به منافع خودش موضع مشخصی رو اتخاذ کنه
  • حرف حساب A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    2 0
    متاسفانه كشورهاي غربي دموكراسي را فقط براي خود مي خواهند نه ما... آنجا كه بحث منافعشان در ميان است ديكتاتوري رو دموكراسي مي بينند...