ایسنا نوشت:

 نخست وزیر ترکیه با تاکید مجدد بر ضرورت حمله گسترده به سوریه، مدعی شد، هر نظامی به جای نظام کنونی سوریه روی کار آید یقینا بدتر از آن نخواهد بود.

به گزارش  روزنامه عربستانی عکاظ، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در کنفرانسی مطبوعاتی در حاشیه نشست گروه 20 در سن پترزبورگ روسیه بار دیگر تاکید کرد که کشورش از هرگونه حمله نظامی به سوریه حمایت می‌کند.

وی مدعی شد: هر نظام جایگزینی که به جای نظام کنونی سوریه روی کار آید، بدون شک بدتر از نظام کنونی نخواهد بود.

اردوغان در ادامه عنوان داشت: نمی توان چشم خود را بر روی 100 هزار شهروند سوری که در ناآرامی‌های این کشور کشته شده‌اند، بست.

وی در پایان اعلام کرد: بیش‌تر شرکت‌کنندگان در کنفرانس گروه 20 خواهان متوقف شدن کشتارها در سوریه هستند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 35
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    42 5
    برای چه کسی بهتر است؟
    • علی ع IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      57 42
      برای کل بشریت چون در هر حال 100 هزار انسان بیگناه را نخواهد کشت.
    • بی نام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      23 22
      علی آقا،شما مثل اینکه کسانی که در این آتش فرقه ای و مذهبی دمیدند رو کلا گذاشتی کنار؟ از شیوخ مذهبی عرب خلیج فارس تا بعضی سران منطقه،تا تامین لجستیک و سلاح برای جهاد در سوریه....بمب گذاری هایی که این جهادیون هم می کنن و مردم بی گناه کشته میشن لابد به پای اسد هست و نه امثال اردوغان که انها را تامین کرده اند
    • رسول IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      14 13
      پس چرا از حق حوثي هاي يمني و يا شيعيان بحرين دفاع نمي كنه.لابد ميگي از بحريني ها دفاع كرد ولي فقط دو كلمه حرف زد و در عمل از حكومت شيوخ بحريني دفاع كرد.و يا چرا عليه دولت قانوني عراق توطئه مي كنه؟ و يا چرا به علوي هاي تركيه حق فعاليت آزادانه مذهبي نميده؟ چرا به اقليت بزرگ كرد در تركيه ظلم ميشه؟ متاسفانه آقاي اردوغان داراي تعصب خشك مذهبي هستش و با رفتارهاش فقط به تفرقه افكني ها در جهان اسلام دامنه ميزنه.
    • حامد IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      11 5
      علی آقا مگه همه این افراد رو اسد کشته!؟ پس این القاعده و النصره که کلیپهای کشتارهاشون دیگه آسون تر از نخودچی کشمش گیر میاد، هیچ کارن دیگه!؟ کشورهایی مثل ترکیه و عربستان به علت حمایت از تروریسم به اندازه حکومت سوریه در کشتار مردم سوریه نقش دارن.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    65 71
    اردوغان تا اينجا ثابت كرده كه همه جا از مردم مظلوم حمايت كرده چه تو غزه چه مصر و چه سوريه.
    • بی نام A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      29 23
      شما حالت خوبه؟؟ این ژست های سیاسی دیگه دوره اش گذشته...شما هم زیاد اصرار نداشته باش
    • مسعود IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      46 14
      هیچ یادم نمیره چند سال پیش دولت چین داشت مسلمانان این کشور ( اویگور ها ) رو قتل عام می کرد فقط به جرم ایتکه می خواستن نماز بخونن و روزه بگیرن. با اینکه چین از بزرگترین شرکای اقتصادی ترکیه است اردوغان به شدت واکنش نشون داد و حتی سفیر چین رو احضار کرد. اما از ایران خودمون کوچکترین صدایی در نیومد و سانسور شدید شد متاسفانه در صدا و سیما
    • بی نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      26 15
      شیعیان بحرین چی ؟ 90 درصد بحرین مخالف سلطنت ال خلیفه هستند
    • بی نام A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      6 2
      اردوغان هر كاري ميكنه در راستاي سياست هاي امريكاست
  • بی نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    60 30
    اردوغان داره رسما از گروهای تندرو و القاعده و طالبان حمایت میکنه و اونا رو بهتر !!! میدونه باز حالا یه عده بیاند ازش حمایت کنند !! بازگشت عثمانی به نفع کیست ؟ ازادی یا وحشیگری و جنایت ؟
  • بی نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    20 12
    واقعا همینطوره ایول
  • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    22 9
    امروز تمامی ازادی خاهان جهان و انان که برای انسانیت و تمدن انسانی و پیشرفت بشریت ارزش قایل هستند باید در برابر جبهه ی حامی تروریست و وحشیگری بایستند. عربستان و قطر و عثمانی برای هیچ ملت و منطقه ای دمکراسی و ازادی نخاهند اورد بلکه قدرت گرفتن بیشتر اینها منطقه را سالها عقب خاهد راند. انسان چقدر میتونه فکرش رو به تبلیغات دروغ این و ان بده که اخرش با عربستان و ترکیه و اسراییل هم جبهه بشه
  • فرهاد A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    34 57
    اردوغان با اينكه با نظام حاكم بر سوريه مشكل داره، ولي سخاوتمندانه به چندصدهزار شهروند سوري پناه داده. همين نكته نشون مي‌ده كه صلاح مردم سوريه رو مي‌خواد. حتي اگه به ضررش باشه و ميليون‌ها و شايد ميلياردها دلار هزينة پناهندگان باشه.
    • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      25 19
      بی خیال بابا جو گیر نشو اردوغان راست میگه با کردهای ترکیه درست برخورد کنه نه با تفنگ و گلوله بره سراغشون
    • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      17 11
      عثمانی جدید نقشه های زیادی برای اینده داره دوست من پس مشخصه که باید از الان خودش رو و نقش رو اماده سازی کنه. خوشم میاد که طرفدار هم داره پس باشید و باشیم و تماشا کنیم اینده این منطقه با حضور عثمانی و القاعده رو که چطور برای ملتهای منطقه دمکراسی و ازادی خواهند اورد. بهرحال به قول دوستان با رای اومده و حق داره هر بلایی سر منطقه بیاره و ما هم باید احترام بزاریم!
    • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      11 5
      یعنی شما نمی دونید داره خودش رو برای نقش اینده ش اماده میکنه؟!!
    • فرهاد A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      9 10
      چقدر منفي به من دادن! پس حتماً اشتباهي كردم و اغلب دوستان نظر ديگه‌اي دارن. پس حرفم رو پس مي‌گيرم، چون حق با اكثريته.
  • بی نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    47 11
    اردوغان میگه هر نظامی بهتر از اسد هست یعنی حتا القاعده و طالبان !!! البته برای من که از سالها پیش مشخص بود که کار اردوغان و ترکیه اخرش به حمایت از القاعده و طالبان و تمامی گروه های ضدتمدن خاهد رسید ولی باور نمیکردم که به این زودی به طور مستقیم از گروه های دور از تمدن حمایت کنه و امریکا هم بدون اندکی شرم از مردم جهان در همین مسیر قرار بگیره. امریکا و بقیه تا الان هیچ تضمینی ندادند که القاعده در سوریه سرکار نیاد اردوغان هم که دیگه رسما داره اعلام میکنه که دستکم بخشی از قدرت باید به القاعده ی میانه رو !!!! داده بشه. پیش بینی هم میشه که برخی فردا که القاعده اومد میگند اینا اون بخش ملایم ترش هستند ! یعنی ملایم تر ادم میخورند !!
    • مسعود IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      15 22
      عزیز من چرا رو هوا صحبت می کنید؟ شما یه مصاحبه از اردوغان بیار که از القاعده یا النصره حمایت کرده باشه. اتفاقا النصره در روستاهای مرز ترکیه هم مرتکب جنایات زیادی شده. حمایت اردوغان از مخالفان مردمی سوریه بوده به خصوص ارتش آزاد و اگر هم کمکی کرده به اونها کمک کرده. حالا اینکه موازی با اینها یه عده دیگه به اسم القاعده هم با اسد مشکل دارن دلیل نمیشه همه رو با یک چوب برانیم.
    • بی نام A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      16 4
      مسعود خان،میشه بپرسم ارتش آزاد رو چه گروه هایی تشکیل میدن؟ از جندین گردان مختلف هستند عزیز جان که اتفاقا انگیزه های مذهبی بسیار فراوان دارند ،همین ابوصقار که قلب سرباز سوری رو نیش گرفت از گردان فاروق وابسته به ارتش آزاد بود...
    • . A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      2 5
      همه از جمله اردوغان مي دانند كه بهيچوجه القاعده توي سوريه به قدرت نمي رسه وجود شورشي هاي افراطي و احساسي بخاطر شرايط حساس جنگي است خيلي ها هستند كه وقتي يكنفر از عزيزاشون كشته ميشه ديگه هيچ نظم و نظامي را نمي پذيرن و فقط دنبال انتقام به بدترين شكل ممكن هستند. بزرگ نشان دادن القاعده و تكفيري ها در سوريه با اهداف سياسي انجام ميشه و الا اينها تو سوريه بيشتر از چند صد نفر نيستند.
    • امین س A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      0 0
      در جواب . باید بگم،شما فرمودی جهادیون چند صد نفر نیستن؟؟؟خدایی این امار رو از کجا اوردی؟ چند صد نفر؟؟؟مثل این می مونه بگیم در عراق جهادیون فقط در حد 1000 نفر هستن....جهادی های تکفیری یک تفکر هستند،عزیز جان تا کی می خوای با تعصب و کینه نظر بدی؟ فقط آماری که سوریه داده و اعلام کرده حدود 10000 شورشی خارجی طی 3 سال گذشته در سوریه کشته شدن و بسیاری رو به کشورهاشون تحویل داده،که بیشتر از همه مربوط به اردن و بعد فلسطین بود،تقریبا هر کدوم 1000 نفر!! حالا حساب کن چندین برابر این ها هنوز دارن می جنگند...یک کم فکر کن
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    23 14
    اين يا خودش رو زده به خواب يا جنايات تروريست هارو نديده اردوغان تو كدوم شبكه رو نگاه ميكني نكنه تلويزيون اسرائيل يا امريكا رو ميبيني
    • بی نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      3 14
      نخير فقط صداوسيماي ايران رو ميبينه.
  • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    11 9
    اصلا شاید فردا که انتخابات شد و القاعده و طالبان از صندوق برخی کشورها بیرون اومد ( توی برخی هیجانات بعد از تغییر این موضوع کاملا ممکن هست ) پس همه ی مردم جهان باید به این گروه ادم خوار و ادم خواری هاشون احترام بزارند و اجازه بدند تا مردم بیشتری رو اسیر اندیشه ضدبشری خود کنند. بهرحال چیزی که مهم است صندوق است نه انسانیت !! اردوغان هم از صندوق اومده بیرون پس ما حمایتش میکنیم تا جهان رو یه چند قرنی به عقب تر ببره. اصلا کسی چه میدونه شاید چند قرن پیش انسان اندیشه ی پیشرفته تری داشت و ما بد متوجه شدیم که عصر جدید عصر پیشرفت اندیشه های انسانی بوده!
  • بی نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    12 3
    ایشان نفرمودند ترکیه در این کشتار چقدر نقش داشته است!
  • بی نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    5 0
    قدرت گرفتن اردوغان و القاعده ای های میانه رو ! به نفع مردم جهان و ازادی و دمکراسی و انسانیت هست یا به ضرر ان ؟ دوست دارم هر کس یه لحظه بدون فشار تبلیغاتی خودش و تنها خود با توجه به سوابق تاریخی و موضوعات امروزی بیندیشه و دستکم به خودش پاسخ بده
  • بیطرف A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    3 10
    دمش گرم اردوغان کارش درسته. سیاستهای دوگانه نداره و اگه حرفی رو زد( درست یا غلط از نظر ما) پاش می ایسته. مردم اقلیت یا مستضعف در هرکشوری براش حرمت داره چه این مردم در مصر باشن چه در سوریه چه در فلسطین و چه در لیبی و.. پاشون وایمیسه و هزینش رو هم میده. براش مهم اینه که مردم به خاطر ضعیف بودن یا اقلیت بودن یا قدرت و نفوذ و تریبون نداشتن حقوقشون پایمال نشه.
  • بی نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    9 5
    اردوغان تا کجا میخواد به حمایت از القاعده و دیگر گروه های وحشی ضدتمدن ادامه بده. مردم ترکیه و جهان تا کجا این رفتارها رو تحمل خواهند کرد؟ ایا زمان اون نرسیده که مبارزه ی حقیقی بین همه ی روشنفکران و ازادی خواهان با القاعده و حامیانش به طور واقعی شروع بشه. ننگ بر وحشی گری ، زنده باد زندگی
  • بی نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    11 2
    ایا کسی نیست در جهان تا از اردوغان و امریکا بپرسه اگه پس از تحقیق سازمان ملل مشخص بشه که حمله شیمیایی کار تروریست های القاعده و همکاراش است موضع امریکا و ترکیه و قطر!! در مورد این جنایتکاران چیه؟ ایا حاضرند به اشتباهشون پی ببرند و به جامعه جهانی برای مبارزه با این تروریست های ضدانسانیت کمک کنند؟
  • بی نام A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    6 7
    محض اطلاع از وقتي اردوغان سركار اومده درگيري با پ ك ك هم فروكش كرده در جريان هستي كه؟
    • حامد IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      10 5
      من هم محض اطلاع شما بگم که اتفاقا بمباران روستاهای کردنشین ترکیه و شمال عراق هم در دوران همین آقای اردوغان بود که باعث شد یکی دو هفته در شهرهای کردنشین ترکیه تظاهرات برگزار بشه و نهایتا اردوغان البته با تاخیری معنادار عذرخواهی کنه! درسته که جریان پ.ک.ک کمی فروکش کرده ولی شانس زیادی برای موفقیت مذاکرات صلح وجود نداره. چون که دولت ترکیه با اینکه اعضای پ.ک.ک سلاحشون رو زمین گذاشتن و بعضی از اونها خاک ترکیه رو به مقصد اقلیم کردستان ترک کردن، حاضر نیست کوچکترین امتیازی به کردها بده. این کارها هم فقط برای فریب افکار عمومی با هدف گرفتن رای بیشتر برای حزب عدالت و توسعه است.
  • علی صادقی A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    3 1
    برو بابا جوجه عثمانی.به زودی تو هم باید بری پیش برادر مرسی
  • بی نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    2 1
    این سخن اردوغان یعنی اعلام حمایت علنی و اشکار از القاعده و طالبان. حالا باز یه عده بیاند بگند که اردوغان حامی القاعده نیست . وقتی میگه هر کسی بهتر است دقیقا مشخص هست که منظورش چه گروهایی است. این موضوع خیلی اشکاره مگه واسه کسی که نخواد حقیقت رو ببینه