۰ نفر
۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷

تسنیم نوشت:

ترکیه به دمشق هشدار داد که اگر به دنبال اقدامات تلافی جویانه در قبال سرنگونی یک فروند بالگرد نظامی این کشور توسط ترکیه باشد با پیامدهای منفی آن روبرو خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد، به نظر نمی رسد بمب گذاری خودرو در شهر مرزی باب الهوا اقدامی تلافی جویانه از سوی سوریه باشد. در این انفجار حداقل 12 نفر زخمی شدند.
این انفجار یک روز پس از آن اتفاق افتاده که هواپیماهای ارتش ترکیه یک فروند بالگرد نظامی سوریه را به اتهام نقض حریم هوایی این کشور سرنگون کردند.
وزیر خارجه ترکیه تصریح کرد، واحدهای امنیتی و اطلاعاتی ما در خصوص انفجار خودروی بمب گذاری شده در شهر مرزی باب الهوا تحقیق می کنند و نباید نتیجه گیری و قضاوت زودی در خصوص تلافی جویانه بودن این اقدام داشته باشیم.
داوود اوغلو افزود، چنین رفتار تلافی جویانه ای را بر ضد ما از سوی مرزهای سوریه نمی توان تصور کرد. دولت سوریه باید بداند اگر به دنبال اقدام تلافی جویانه باشد با تبعات و پیامدهای منفی آن روبرو خواهد شد.
از زمان آغاز بحران داخلی سوریه در مارس 2011 میلادی، ترکیه حمایت اشکار خود را از شبه نظامیان مخالف دولت بشار اسد اعلام کرده است.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    63 36
    عثمانی جدید خوابی نیست که جهان در قرن بیست و یک اجازه تعبیر انرا بدهد.
  • سرهاد IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    37 38
    حق ترکیه اینکه بیشتر از اینها هم باید تاوانشو داد البته مخالف انم که به غیر نظامیها صدمه ای وارد شود تا بخاطر نوکری واسه امپریالیسم در امور داخلی سایر کشورها دخالت نکند
  • ایمان IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    56 36
    عمو زمان عثمانی خیلی وقته گذشته. شما شروع کردید و حالا توقع داری براحتی تموم بشه؟!!
  • محسن A1 ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    25 26
    ترکیه نوکر امپریالیسم نیست بلکه سرور خودشه این کشور ماست که شده جزوی از مستعمرات چین و روسیه شما چشماتو روی حقایق بستی
  • بی نام IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    34 13
    من با کارای اسد مخالفم ولی هیچ دل خوشی هم به ترکیه و عربستان و قطر ندارم.سوزیه باید صاحب حکومت مردمی با انتخابات بشه ولی بدمم نمیاد این وسط یکی درس خوبی به ترکیه و عربستان بده.
  • مسعود IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
    23 21
    این ترکیه ای ها در حال حرکت به سمت احیا امپراتوری عثمانی هستند. ان شاء الله موفق باشند. البته همین الان هم گرد و خاکی به پا کردن ولی برای من جالب اینجاست بعضی ها چشمشون رو به روی این واقعیت ها بسته اند. همین که ما به عنوان یک ایرانی در پی کسب اخبار مربوط به ترکیه هستیم به معنی این است که ترکیه.....
    • حامد A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
      14 8
      منظورت از امپراتوری عثمانی همون حکومتیه که به نسل کشی ارامنه دست زد و کردها رو قتل عام کرد و علوی های ترکیه رو به خاک و خون کشید و مردم شهرهای مرزی ما رو کشت و ... (هزاران چیزی که جاش اینجا نیست که بگم)، دیگه!؟ البته هنوز هم از این کارهای نژادپرستانه انجام میدن، ولی پشت پیشرفت اقتصادی شون قایمش میکنن. یادمون هم هست که بعد از جنگ جهانی این امپراتوری عثمانی همچین فروپاشید که دیگه نشد جمش کنن!
  • بی نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
    16 4
    اگر حكومت سوريه ديكتاتوريه پس حكومت تركيه كه مردمش را زماني كه اعتراض مي كنن سركوب مي كنه چيه به فرض هم اسد ديكتاتور باشه به كشورهاي ديگه چه مربوطه خود مردم سوريه بايد حكومت را عوض كنن
  • 1 IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
    11 2
    امیدوارم روزی کشوری به ترکیه اینگونه هشدار دهد تصور کنید بالگردی به اشتباه وارد مرز کشوری شود بعد راهش را عوض کند و بدرون مرز کشور خود برگردد و جنگده ی کشور مقابل انرا در خاک همسایه اش منهدم سازد!! چقدر سخت است سوریه که اینک توان پاسخ مناسب به ترکیه را ندارد ایا زمانی خواهد رسید که سوری ها این رفتار خصمانه ترکیه را پاسخ گویند؟
  • حمید IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
    11 4
    دوستان آسیب هایی که عثمانی ها به میهن ما وارد کردن کم از سایر کشورهای متخاصم نبوده. لطفا درمورد جنگهایی مثل چالدران و جنایتهای عثمانیها علیه زنان و کودکان ایرانی زمان صفویه مطالعه کنید. ضمنا هنوز هم ترکیه امروزی رفتار بدی با ایرانیها داره. اینو میتونین از هر کسی که به اونجا سفر کرده بپرسید. برخوردشون با ما از خیلی کشورهای کوچکتر از ایران هم بدتره. ننگ بر دولت نوعثمانی ترکیه
  • داود IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    5 4
    انشااالله بلائي كه سر سوريه آمد سر تركيه بياد و ما از مخالفنشان همايت كنيم
  • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    1 1
    یک بالگرد سوری از نوع ام آی 17 راس ساعت 14:20 دقیقه روز دوشنبه وارد حریم هوایی ترکیه شد که در راس 14:25 دقیقه و پس از شلیک موشک جت های جنگنده این کشور در اراضی سوریه سقوط کرد. پس از بررسی‌های دقیق مشخص شد که این بالگرد اشتباها وارد حریم هوایی ترکیه شده است و مسافت بسیار کمی را در حریم هوایی ترکیه طی کرده بود و بلافاصله پس از دریافت دستور از طرف سوریه حریم هوایی ترکیه را به مقصد سوریه ترک کرد اما بلافاصله پس از اقدام به خروج از ترکیه نیروی هوایی این کشور مستقیما بالگرد مذکور را هدف قرار داد تا این بالگرد در اراضی داخلی سوریه سقوط کند. گروهک "دولت اسلامی عراق و شام" که از آن با نام اختصاری "داعش" یاد می شود پس از به گروگان گرفتن یکی از خلبانان این بالگرد سوری سر وی را از بدنش جدا کردند!!