رییس مجلس امروز در دو دیدار جداگانه،‌ به مسوولان محلی استان قم درباره خروج آمار اعتیاد و طلاق از محرمانه بودن و لزوم برخورد ویژه با جرایم خشن حرف زد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ توصیه های علی لاریجانی برای اعلام آمار طلاق و اعتیاد به عنوان مهمترین آسیب های اجتماعی در ایران درحالی اعلام شده است که عمدتا نهادهای مسوول آمار روشنی از طلاق و اعتیاد نمی دهند.

آمار دقیق و یکسانی از طلاق وجود ندارد و هر نهادی آمار خودش را دارد. همچنین درباره آمار معتادان هم میان ستادمبارزه با موادمخدر،‌ نیروی انتظامی و آسیب شناسان اجتماعی، رویه و عدد یکسانی برای آمار معتادان حرفه ای و تفننی وجود ندارد. 

اما آنطور که ایسنا گزارش داده است، علی لاریجانی پنجشنبه 4 مهرماه در دیدار با رؤسا و معاونان سازمان بهزیستی قم با بیان اینکه پرسنل بهزیستی با شرایط سخت و ویژه به کار خود مشغول هستند گفت: در شرایط کنونی توجه به موضوع پیشگیری در کشور به ویژه استان قم ضروری و حیاتی است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمارهای اعلام شده درباره افزایش معضل طلاق افزود: به طور حتم دستگاه های متولی و مربوطه باید برای جلوگیری از افزایش این معضلات با مردم صحبت کنند و با طرح های پیشگیری و فرهنگ سازی از افزایش این آمارها جلوگیری کنند.

افزایش طلاق ریشه اقتصادی ندارد

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده مبنی بر تأثیرگذاری و زمینه ساز بودن آشنایی‌های خیابانی در افزایش آمار طلاق در استان قم تصریح کرد: در گزارش های اعلام شده معلوم شد که افزایش طلاق ریشه اقتصادی ندارد بلکه معضلات اجتماعی بر افزایش آن تأثیر گذاشته است از این رو مسئولان باید با استفاده از ابزارهای رسانه ای این محورها را برای مردم روشن کنند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه قم یک استان چند فرهنگی است افزود: به طور حتم آمار طلاق باید از دایره محرمانه بودن خارج شده و برای مردم این موضوعات باز شود.

وی با اشاره به گزارش‌های مطرح شده مبنی بر شیوع مواد مخدر صنعتی و روان گردان ها در میان جوانان و کاهش استعمال مواد مخدر صنعتی در استان قم یادآور شد: این موضوعات و آمارها نباید پنهانی بررسی و توضیح داده شود بلکه باید این معضلات و تبعات آن با ابزارهای رسانه ای اطلاع رسانی شود تا خود جوانان متوجه شده و از این اقدامات روی گردان باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رسانه ای شدن معضلات اجتماعی مانند مواد مخدر و اعتیاد خانواده ها را هوشیار و جوانان را مطلع می کند افزود: به طور حتم عدم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی موجب فراگیر شدن این معضلات می شود زیرا مبارزه با اعتیاد و طلاق یک موضوع ملی است.

لاریجانی: پلیس در برخورد با جرائم خشن جدی و قاطع عمل کند
در دیداری دیگر، رییس مجلس شورای اسلامی توصیه هایی به پلیس برای برخورد با جرایم خشن داشته است. او با اشاره به وقوع جرائم خشن از جمله شرارت و زورگیری گفت: پلیس باید با چنین جرائمی برخورد جدی و سریع داشته باشد.

علی لاریجانی روز پنج شنبه در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی استان قم، با بیان اینکه معضلات اجتماعی مانند سرقت و زورگیری امنیت روانی جامعه را تهدید می کند، افزود: قوه قضاییه و نیروی انتظامی باید با این جرائم برخورد جدی و سریع داشته باشد.

وی با تشکر از اقدامات صورت گرفته در این راستا از سوی نیروی انتظامی، اضافه کرد: بهبود اوضاع امنیت در استان قم نیازمند تلاش بیشتر نیروی انتظامی است.

لاریجانی درادامه با تاکید براینکه قوانین مرتبط با موتور سیکلت و استفاده از کلاه ایمنی باید در کشور و استان قم رعایت شود، گفت: نیروی انتظامی باید در این راستا به صورت سخت گیرانه و جدی وارد و قوانین را عملیاتی کند. بروز تخلفات از سوی راکبین موتورسیکلت و حوادث جرحی و فوتی از سوی این گروه برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرده است.

رییس قوه مقننه با تاکید براینکه نباید جان مردم به علت سهل انگاری برخی افراد به خطر بیفتد، تصریح کرد: نیروی انتظامی باید ابتدا با فرهنگ‌سازی، هشدار و اعمال قوانین رانندگی به صورت جدی وارد عمل و از بروز حوادث دلخراش جلوگیری کند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    35 3
    امار طلاق واعتیاد وحتی بیکاری خیلی بیشتراز این چیزهایی هستش که دررسانه ها اعلام میشه....شما مطمئن باشین ریشه همه این ها هم اینه که یه عده زیاد میخورن تا واسه یه عده دیگه نرسه...حق خوری تو جامعه شده یه نوع زرنی...یکی ماشین 100 میلیونی سوار میشه یکی 20 میلیونی یکی هم حسرتشو میخوره..........
    • ماشین ۳ میلیونی سوار (خدا را شکر) IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      4 0
      این وسط نه اون که ماشین ۱۰۰ میلیونی می‌خره تا سوارشه مقصره، نه اونی که پولش رو صرف ماشین نمی‌کنه و ماشین ۲۰ میلیونی سواره مقصره، تنها کسی که این وسط مریضه اون بدبختیه که حسرت این‌طور چیزها رو می‌خوره... این‌قدر ساده و ساده‌اندیشه ، جناب
  • شاهد IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    25 2
    فکر نمیکردم دراین شهر مذهبی آمار طلاق اینقدر بالا باشد.
  • مهريه A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    14 6
    به جاي اين حرفا به فكر كم كردن مهريه ها باشيد يا لااقل مهريه دخترها رو 14تا سكه بزاريد تا جوانها بتونن ازدواج مجدد داشته باشند .خبر آنلاين خواهش ميكنم يه نظز سنجي درباره تعداد مهريه دخترها بزاريد من كسي رو ميشناسم كه تا به حال دو بار مهريه گرفته وميگيره
  • ندا و آرمین IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    19 1
    کاش علاوه بر چنین مسایلی که نباید هرگز در موردش آمار دروغ داده شود، در رابطه با مسایل دیگر مهم اجتماعی هم مردم محرم شناخته شوند
  • ایلامی A1 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    14 0
    خیلی وقت پیش باید چاره جویی می شد، ولی بازم دیر نیست.
  • یک شرکتی منطقه ویژه عسلویه IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    10 2
    ای کاش رئیس محترم مجلس به ما نیروهای شرکتی اینجا هم توجه داشته باشند.در دولت قبلی همکاران ما یکی درمیون تبدیل وضعیت شدند و یکی درمیون شرکتی باقی ماندند.آیا خون اون همکاران ما از خون ما رنگی تره؟آیا این تبعیض بین ما نیست؟آیا رئیس محترم مجلس بر اساس وظیفه قانونی نباید در جهت رفع این تبعیض بزرگ اقدام کنند؟امیدواریم ایشون در جهت رفع این تبعیض اقدام کنند.الان جو جوری شده که همکاران شرکتی ما از کار باوجدان شانه خالی میکنند و میگویند کار باوجدان باشه برای همکاران تبدیل وضعیت شده ی ما که با کار یکسان،تبدیل وضعیت شده اند
  • پژوهشگر A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    14 0
    فقط طلاق و اعتیاد؟ پس بقیه انحرافات و معضلات اجتماعی چی؟ من بدنبال یک کار پژوهشی میدانی خواستار ارایه آمار بزهکاری در سطح محلات یکی از شهرهای غربی از سوی نهادهای ذیربط مثل پلیس شدم برای ارائه راهکار برای بالا بردن سطح امنیت محلات شهری،متاسفانه اول به شکلی منو باز جویی کردن بعد گفتن میان درموردت تحقیقات اگر امکانش بود خبرت میکنیم....اخرشم ندادن تحقیقاتشونم نخود سیاه بود.....اگر این امار بدست پژوهشگران نرسه هرگز نمیتونن به تحلیل موضوع امنیت بپردازند.مسئولین محترم این موضوع رو مد نظر قرار بدن.بخصوص جناب اقای لاریجانی.
  • بی نام A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    13 5
    ریشه اقتصادی داره همون معضلات اجتماعی هم ریشه اقتصادی داره
  • میثم IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    15 1
    برادر من چه شما آمار بدید چه ندید ما مردم عادی واقعیت ها را میدونیم چون داریم باهاش زندگی میکنیم. بهتره به فکر این باشید که اول از همه بیکاری حل بشه مطمئنا به خاطر حل این یکی بقیه مشکلات خیلی کاهش پیدا میکنه
  • بی نام A1 ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    12 0
    مردم که همه چی رو میدونن شما هم که امارها رو نگاه میکنین و میدونین پس بهتره که منتشرش کنید امار خودکشی رو هم منتشر کنید
  • حمید A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    4 1
    آمار طلاق عاطفی را حساب کنید