رشته بازی‌های رایانه‌ای با گرایش نرم‌افزار در مقطع کارشناسی مهندسی کامپیوتر تصویب شد.

به گزارش خبرانلاین و به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، از این پس علاقمندان به بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند در یک تمرکز جدید ۱۲ واحدی گرایش نرم‌افزار در مقطع کارشناسی مهندسی کامپیوتر به تحصیلات خود در این رشته در دانشگاه‌های دولتی ادامه دهند.

دکتر بهروز مینایی، مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با اعلام این خبر افزود: برنامه بازنگری شده رشته مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی با چهار گرایش معماری سیستم‌های کامپیوتری، نرم‌افزار، رایانش امن و فناوری اطلاعات در هشتصد و بیست و هشتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تاریخ ۹۲/۸/۲ به تصویب رسید و برای دانشجویانی که از این پس وارد دانشگاه‌های دولتی می شوند لازم الاجرا است.

وی ادامه داد: در این برنامه جدید برای گرایش مهندسی نرم‌افزار هشت تمرکز در نظر گرفته شده است که یکی از این تمرکزها «بازی‌های کامپیوتری» است. در این تمرکز ۱۲ واحدی، چهار درس به نام‌های سیستم‌های چندرسانه‌ای، طراحی بازی‌های کامپیوتری، گرافیک کامپیوتری و مبانی پویانمایی کامپیوتری هر یک به ارزش سه واحد و در قالب ۴۸ ساعت ارایه می‌شود.

همچنین، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال ۱۳۹۱ موفق به ایجاد رشته بازی‌های رایانه‌ای در مقطع کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی شد و اکنون تدوین برنامه درسی مقطع کارشناسی ناپیوسته این دانشگاه در دستور کار این بنیاد قرار دارد.

 

56503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    6 1
    تمرکز یعنی چه؟ یعنی 12 واحد به واحد های رشته نرم افزار اضافه میشه یا جایگزین میشه؟
    • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      6 1
      همان 4 درس اختياري در قالب «تمركز»، جمع شده و يك اسم به آن داده شده است.
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
      0 0
      توضیح دادم بالا
    • فاطمه IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
      1 0
      سلام ببین توی مجموع این ۱۴۰ واحدی که برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر باید بگذرانی، ۱۲ واحد همیشه هس به نام دروس تمرکز. چند تا پکیج هس با نام تمرکز که توی هرکدوم از این پکیج ها، چند تا درس هس که باید مجموعا بشن ۱۲ واحد. این پکیج ها برای رشته مهندسی کامپیوتر، شامل: ۱سیستم های مجتمع ۲شبکه های کامپیوتری ۳هوش مصنوعی ۴امنیت رایانه ۵بازی های کامپیوتری ۶سیستم های نرم افزاری ۷ الگوریتم و محاسبات ۸سیستم های اطلاعاتی هست که شما پس از گذراندن ۳ سال از تحصیل توی این رشته، و شناسایی حوزه علاقه و با توجه به اینکه دانشکده این دروسو ارایه بده، میتونی یکی از این بسته های ۱۲ واحدی رو انتخاب کنی و با عنوان دروس تمرکز اونا رو بگذرونی
  • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    7 23
    يعني 4 سال بازي كنند و بعد ليسانس بگيرن؟
    • بی نام A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      5 10
      دقيقاً درست متوجه شده‌ايد!
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
      0 1
      ممنون
  • پسر بابا IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    4 20
    په ه ه ه ه. دیگه از این خنده دار تر نمی شد. از فردا گرایش های پلی استیشن و ایکس باکس هم اضافه کنید. همینجا داره معلوم میشه که درس خوندن جوونا تو این مملکت تو دانشگاههای آزاده و پیام پول و ... جز تفریح و بازی نیست!
    • بی نام IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      9 2
      البته برداشت حضرتعالي يه مقدار سطحيه. بنده خودم از نزديك پيگير وضعيت دانشگاه بنياد هستم. اولا رشته هاي ارائه شده در دو گرايش فني و هنري هست و هر كدوم انصافا رشته پرمايه ايه. براي مثال درسهاي رشته فني شامل رياضيات، جبر خطي و هتدسه تحليلي، فيزيك، برنامه نوسي به زبان هاي سي و جاوا، اصول برنامه نويسي شي گرا، آموزش مدل سازي سه بعدي، اصول هنرهاي تجسمي و ... است. در مورد رشته هنري هم درسها شامل اصول انيميشن، طراحي دستي و ديجيتال، فتوشاپ، بافت سازي، مدل سازي، اصول هنرهاي تجسمي، تاريخ هنر ايران و جهان، اصول مديريت پروژه و ... است. اينطور نيست كه جماعتي دور هم جمع شده باشند بازي كنند.
    • اشکان A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      14 1
      ...نوشتن یک خط کد بازی هنر میخواد و کلی اطلاعات که توی ....مق نمیدونی اصلا چیه !!!
  • مسعود IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    18 1
    یکی از دوستان گفته بازی کنن ۴ سال ....بازی سازی ...نه بازی کردن....چه کم سواد ..... بازی سازی کار بسیار تخصصی هست ... یکی از دوستان هم گفته پیام پول .... پیام زور منظورتونه ....اون بدبختا که دارن با وحشتناک ترین وضع درس می خونن ..... خنده دار شمایی ...به این رشته ها می گی خنده دار !!!!
  • زهرا A1 ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    4 0
    واقعا متاسفم برای کسایی که چیزی از نرم افزار سر در نمیارن اما اظهار نظر میکنن ببینم اینایی که مسخره میکنن یه کد ساده مارو پله زدن؟
  • رعنا EU ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    1 0
    سلام دوستان یه سوالی داشتم من خیلی به نحوه ساخت بازیهای رایانه ای و ساخت انمیشن علاقه دارم و دیپلم گرافیک هم دارم ولی نمدونم از کجا بفهمم که این رشته ها تو دانشگاه هس بعد شهریه اشون چقده بعدش دیپلمم کاردانش هس ساکن تبریز هستم اگه کسی بتونه راهنمایی ام کنه یه دنیا ازش ممنون میشم کلا چطوری میتونم تو این زمینه فعالیت کنم بازار کار دارن این رشته ها؟؟؟؟؟