گزارش بازگشایی راه‌ها از سراسر کشور در روز پنج شنبه/ آخرین وضعیت راه های اصلی

راهداران بیش از 22 استان کشور در پنج روز اخیر در تلاشی بی‌وقفه برای باز نگهداشتن محورهای مواصلاتی با حداکثر توان خود مشغول به فعالیت هستند.

وزارت راه و شهرسازی با تلفن 141 وضعیت‌راه‌ها و 134 وضعیت هوا را پیش بینی می کند که لازم است شهروندان برای اطلاع از آخرین وضعیت هوا و راه ها با این شماره‌ها تماس بگیرند. گزارش فعالیتهای فرشتگان نجات جاده‌ها را که در حال بروز رسانی است، در زیر بخوانید.

همه راه های روستایی صومعه سرا بازگشایی شد


با تلاش شبانه روزی راهداران کلیه راههای روستایی صومعه سرا بازگشایی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین بر اساس اعلام روابط عمومی راه وشهرسازی گیلان شعبانپور مدیرکل راه وشهرسازی گیلان از بازگشایی کامل راههای روستایی شهرستان صومعه سرا خبر دادوگفت: با تلاش نیروهای راهداری در حال حاضر کلیه راههای روستایی شهرستان صومعه سرا باز وخوشبختانه مشکلی برای تردد مسافران در محورهای مواصلاتی این شهرستان وجود ندارد. 

وی افزود:با قطع بارش برف واتمام بازگشایی راههای اصلی وفرعی تلاش برای بازگشایی راههای روستایی شدت گرفت واز مجمومع 35 روستایی که تا دیروز مسدود بودند با تلاش خستگی ناپذیر راهداران، تا صبح امروز 26 روستا بازگشایی شد وپس از تلاش بی وفقه و طی 3ساعت برفروبی 9روستای دیگر نیز از محاصره برف خارج شد ودر حال حاضر همه محورهای روستایی شهرستان صومعه سرا بازگشایی شدند وعبور ومرور برقرارگردید.

در شهرستان رودبار نیز یک روستای دیگر از احاطه برف خارج وبازگشایی شد وتلاش برای بازگشایی دیگر محورهای روستایی همچنان ادامه دارد .

بازگشایی تمامی محورهای استحفاظی شهرستان خوسف


بارش برف از ساعت 3 بامداد روزگذشته در حوزه استحفاظی شهرستان خوسف شروع به باریدن کرد

 قریشی ضمن اعلام این خبر افزود : با توجه به ریزش برف در نقاط مختلف با ارتفاع 5 تا 8 سانتی متر ، با حضور بموقع راهداران پرتلاش و سخت کوش این اداره و مستقر شدن در راه های موصلاتی حوزه استحفاظی ( اصلی -فرعی و روستایی) گردنه برفگیر آرک در ساعات اولیه ریزش برف با انجام عملیات برفروبی و پاشیدن شن و نمک از مسدود شدن محورهای مواصلاتی جلوگیری گردید.

رئیس اداره راه و شهرسازی خوسف افزود: با هماهنگی انجام شده با بخشداران محترم شهرستان نسبت به هماهنگی و بکارگیری چندین دستگاه تراکتو نسبت به باز نمودن اکثر راه های روستایی اقدام گردیدو با توجه به باز بودن همه راههای ارتباطی این شهرستان از رانندگان عزیر درخواست نمود نسبت به رعایت نکات ایمنی اقدام نمایند.

راههای ارتباطی 588 روستای غرب مازندران بازگشایی شد 

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی مازندران از بازگشایی راههای ارتباطی 588 روستای غرب مازندران توسط راهداران این اداره کل خبر داد. 

لطف الله عباسی مدیر راهداری این اداره کل با اعلام این مطلب گفت : پس از چند روز کار طاقت فرسا و بازگشایی راههای اصلی ، اکیپ های راهداری به محورهای روستایی و فرعی غرب استان اعزام شده و توانستند با همت و تلاش بی وقفه راههای ارتباطی 588 روستا به طول 1615 کیلومتر را بازگشایی نمایند. 

عباسی ضمن اشاره به اینکه راهداران سربازان گمنامی هستند که همواره در سخت ترین شرایط جوی در حال خدمت رسانی به مردم می باشند ، تصریح کرد : انشاءالله با یاری خداوند متعال در نظر داریم تمامی راههای مسدود این مناطق را ظرف 24 ساعت آینده بازگشایی نماییم. 

مدیر راهداری راه و شهرسازی مازندران اظهار داشت : شهرستانهای نور و چالوس بیشترین میزان انسداد محورهای روستایی را نسبت به مابقی شهرستانهای غرب استان داشتند. 

عباسی در خاتمه عنوان نمود : راه به عنوان زیر بنا و زیرساخت توسعه بوده ، از این رو راهداران را می توان عاملین توسعه محسوب کرد چرا که راه بدون وجود راهدار سودمند نخواهد بود.

کمک رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان به استان‌های برف‌زده شمالی 

اداره کل راه وشهرسازی استان زنجان با اعزام یک اکیپ از ماشین آلات برف روبی به کمک هموطنان عزیز دراستان‌های گیلان و مازندران به دلیل بحران‌های به وجود آمده بر اثر بارش شدید برف اقدام کرد. 

اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان همزمان با دهه مبارک فجر با توجه به اعلام نیاز استان‌های شمالی، عملیات کمک رسانی را آغاز کرد.

حافظ بابا پور مدیر کل راه و شهرسازی استان ،روز گذشته با اعزام یک اکیپ ازماشین الات راهداری به استانهای شمالی از مدیر راهداری خواست تا با هر آنچه در توان داریم برای کمک رسانی به مردم این منطقه اقدام کنیم. 

وی ادامه داد: به دلیل بارش برف و باران سنگین، مردم برخی مناطق به سختی افتاده‌اند با توجه به برف گیر بودن منطقه زنجان و نیاز به راهداری مستمر کمک رسانی را به این مناطق از اولویت های کاری راهدارا ن دانست .

وثوقی مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی زنجان نیز گفت : با هر آنچه در توان داریم برای کمک رسانی به مردم این منطقه اقدام می کنیم.

تسریع درعملیات بازگشایی راههای روستایی 


اداره کل راه وشهرسازی گیلان با بسیج کامل نیروهای راهداری به سرعت در بازگشایی راههای روستایی وارد عمل شد.

همزمان با اتمام بازگشایی راه های اصلی وفرعی ،کار بازگشایی راههای روستایی شدت بیشتری گرفت .

شعبانپور مدیر کل راه وشهرسازی گیلان با اعلام این مطلب گفت از روز گذشته همزمان با قطع بارش برف واتمام بازگشایی راه های اصلی وفرعی کلیه نیروهای راهداری وماشین آلات سنگین برای بازگشایی راههای روستایی بسیج شدند ودر حال بازگشایی راههای روستایی هستند.

وی افزود: از مجموع 14 هزار کیلومتر مربع استان گیلان بیش از 10 هزارکیلومتر مربع در گیر برف بود واز مجموع 2500 روستای استان بالغ بر2000 روستا در احاطه برف بود که با تلاش مستمر وشبانه روزی راهداران عزیز در حال حاضر کلیه راههای اصلی وفرعی باز وکار بازگشایی راههای روستایی در حال انجام است .

هم اکنون از 35 روستای صومعه سرا که تا دیروزمسدود بود26 روستا بازگشایی شده است و فقط 9 روستا باقی مانده که آن هم در حال بازگشایی است.در شهرستان تالش نیز 4 روستا، رشت 3 روستا ،رودبار 4روستا ،فومن 2 روستا واشکورات رودسر 7 روستای کم سکنه در احاطه برف قرار دارند که کار بازگشایی آنها امروز در حال انجام می باشد.

در شهرستان املش نیز1 روستای مسدود شده در حاطه برف قرار دارد این درحالیست که راه روستایی مذکور بیش از 3 بار بازگشایی شده ولی به دلیل حجم زیاد بارش برف دوباره مسدود شده است. 

راه ارتباطی 60 روستای مراغه بازگشائی شد


رئیس اداره راه وشهرسازی مراغه گفت : باتلاش پرسنل راهداری راه ارتباطی 60روستا بازگشائی گردید .

حمیدی صبح پنجشنبه درتماس با مرکز مدیریت راهها اظهارداشت که کولاک و پدیده مه گرفتگی که از اوایل هفته در این شهرستان شروع و موجب بسته شدن راه ارتباطی 70روستا گردیده بود با تلاش بی وقفه راهداران راه ارتباطی 60روستا بزگشائی شد .

حمیدی افزود: هم اکنون درمحور مراغه - هشترود پدیده کولاک نسبت به روزهای گذشته فروکش کرده ولی رانندگان برای تردد دراین مسیر مقررات ایمنی را رعایت نمایند .

وی اظهار کرد: گروههای راهداری درتلاش هستند با فروکش کردن کولاک نسبت به بازگشائی راه ارتباطی 10روستای باقیمانده اقدام نمایند .

رییس اداره راه و شهرسازی مراغه با اشاره به اینکه از امروز پدیده کولاک در این منطقه فروکش می کند، ادامه داد: گروههای راهداری درمحورهای مواصلاتی شهرستان در حال گشت زنی هستند.

وی از رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی را دارند، خواست قبل از حرکت در مسیرهای ارتباطی از طریق شماره ارتباطی 141 و یا تلفن 04114453020 از آخرین وضعیت مسیر تردد خود اطلاع حاصل نمایند .

بارش برف در محورهای منتهی به دو شهر رشتخوار و مه ولات


بنابر اعلام مرکز مدیریت راه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی بارش برف در محورهای منتهی به دو شهر رشتخوار و مه ولات ادامه دارد.
در پی بارش نزولات آسمانی، راه های مواصلاتی منتهی به شهرستان های رشتخوار و مه ولات سفید پوش شده و تلاش راهداران برای عملیات برفروبی و نمک‌پاشی برای بازنگهداشتن راه ها ادامه دارد.

این گزارش می افزاید: علاوه بر این در محورهای منتهی به شهرستان گناباد نیز وزش باد شدید گزارش شده و لازم است تا رانندگان به هنگام عبور از این مسیرها احتیاط بیشتری داشته باشند.

مرکز مدیریت راه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از تمامی رانندگان که قصد عبور از محورهای مختلف استان را دارند، درخواست کرد قبل از حرکت از طریق شماره ارتباطی 141 و یا تلفن3411000- 0511 از آخرین وضعیت مسیر تردد خود در سطح استان اطلاع یابند

گفتنی است ، هم اکنون تمامی محورهای اصلی باز می باشد.

تمام محورهای مواصلاتی اصلی وفرعی کردستان باز است 


مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: تمام راه‌های اصلی، فرعی و شریانی استان باز و تردد در آنها امکانپذیر است.

محمدصادق وجدی اظهار کرد: با وجود برف و کولاک شدید که چند روز اخیر در سطح استان داشتیم با تلاش راهداران و سایر فعالان این عرصه تمام محورهای اصلی و فرعی استان باز و تردد در آنها امکانپذیر است.

وی از فعالیت بیش از 650 نفر عامل راهداری در راستای خدمات‌رسانی در جاده‌های استان خبر داد و گفت: بیش از 430 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین در راستای جلوگیری از مسدود شدن راه‌ها و بازگشایی راه‌های روستایی بسته شده تلاش می‌کنند.

به گفته مدیرکل راه شهرسازی کردستان، در حال حاضر تمام محورهای اصلی و فرعی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد.
وی گفت: همکاری مردم با عوامل راهداری موجب ارائه خدمات هرچه بهتر عوامل راهداری در استان خواهد شد.

راهداران کردستان راه ارتباطی 350 روستارا بازگشایی کردند

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان از باز کردن راه 350 روستای کردستان توسط راهداران در استان خبر داد و گفت: هم اکنون تنها راه 150 روستای استان بسته است که تلاش برای بازگشایی آن ادامه دارد.

محمد راشد مدرس گرجی با اشاره به اینکه بارش برف و کولاک شدید از روز دوشنبه در استان کردستان آغاز شد و تا بامداد روز چهارشنبه ادامه داشت، افزود: این بارش ها و کولاک منجر به بسته شدن راه 500 روستای استان شد.

وی گفت: بیشتر راه های بسته شده در شهرستان های دیواندره و بیجار واقع شده است.
به گفته وی اکنون بارش در استان قطع شده است و کولاک نیز کاهش یافته و عوامل راهداری در تلاش برای باز کردن راه روستاهای بسته هستند.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان در ادامه گفت: کار برفروبی در محورهای روستایی استان که به بخش خصوصی واگذار شده توسط 50 اکیپ با 250 پرسنل و 130 دستگاه ماشین آلات راهداری انجام می شود.

مدرس گرجی همچنین از باز بودن راه های اصلی و فرعی استان نیز خبر داد و افزود: هم اکنون در تمام محورها تردد جریان دارد.
استان کردستان هزار و 750 روستا دارد که حدود 580 هزار نفر در این روستاها زندگی می کنند. 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =