۰ نفر
۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳

واحدمرکزی خبر نوشت:

 داعش درپی ترور سران کرد از جمله مسعود بارزانی رئیس دولت منطقه کردستان عراق است. به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از خبرگزاری النخیل عراق، فلاح السعدی کارشناس امنیتی گفت : داعش در نشست اخیر خود در مرزهای سوریه با عراق تصمیم گرفته است شماری از سران کرد عراق را ترور کند که مسعود بارزانی و نچیروان بارزانی و جبار یاور فرمانده نیروهای پیشمرگ کرد از جمله این افراد هستند. السعدی گفت : داعش طرحهای لازم را در این خصوص تهیه کرده و شماری از جنگجویان حرفه‌ای خود که نحوه ترور را آموزش دیده‌اند به حرکت در آورده است. وی افزود : علت این تصمیم داعش آن است که سران کرد با داعش دشمنی می کنند و جلوی حضور داعشی‌ها را در مناطق کرد نشین گرفته‌اند. السعدی گفت : داعش در برخی مناطق کردی عراق فعالیت می کند و احتمالا به سازمانهای امنیتی کردی نفوذ کرده است زیرا برخی عناصر کرد با داعش همدستی می کنند. وی تأکید کرد ؛ جنگ داعش علیه کردها خونین خواهد بود و شاید قتل عام گسترده‌ای در مناطق کرد نشین آغاز شود ، جایی که دولت منطقه کردستان پیش بینی آن را نکرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دیده بان RO ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    42 9
    داعش می خواد تمرکز کردها رو با تهدید بهم بریزه اما اگه تمام مسولان اقلیم و فرمانده ها رو ترور کنه فرقی به حال جبهه های جنگ نخواهد داشت چون سربازان به خاک و انسانیت وفادارن نه به سران.
  • مرز نشین IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    2 15
    ما خوب می دانیم که بارزانی در اوایل شروع فعالیت داعش در عراق از داعش به عنوان ابزاری برای فشار به دولت مرکزی استفاده می کرد. و چه بسا با داعش مذاکرات و بده بستانهای پنهانی هم داشت. و شاید همین امر باعث شد داعش با آنهمه خشونت و افراطی گری هنوز به مرزهای آقای بارزانی به صورت جدی در مقایسه با بغداد و دمشق وارد نشده است. ولی به نظرم یک حالت صلحی بین دواعش و مسعود خان برقرار است وگرنه در خود کردستان داعش می توانست سرباز گیری فوق العاده داشته باشد. خطر بارزانی برای جنوب و استقلا عراق کمتر از تکفیریهای داعش نیست
    • ایرانی A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
      14 1
      خیلیها مثل شما ادعاهایی رو مطرح میکنن، ولی هیچ کدوم مدرکی ندارن. عزیز جان دعا کردن خیلی آسونه. من هم خیلی ادعاها میتونم بکنم... مطمئنا خیلیها توی عراق از بارزانی خوش شون نمیاد و اگر مدرکی داشتن یک لحظه هم تعلل نمیکردن و کار رو به دادگاه فدرال عراق میکشوندن.