۰ نفر
۲۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۸

شرکت‌های بسیاری، ابزارهای الکترونیکی خود را در اختیار المپیک زمستانی ونکوور قرار داده‌اند تا این رویداد بزرگ ورزشی با موفقیت انجام شود. مسئولیت هم‌آرایی تمامی این فناوری‌ها برعهده ماگنوس آلوارسون است.

فاطمه محمدی‌نژاد: مگنوس آلوارسون، به عنوان نظم‌دهنده ارشد شرکت فناوری آتوس‌اوریجین، مسئولیت حصول اطمینان از کارآیی درست تمامی رایانه‌ها، تلفن‌ها، سرویس‌دهنده‌ها و دیگر ابزارهای دیگر را بر عهده دارد تا بهترین شرایط برای قضاوت داوران، رقابت ورزشکاران و بازتاب خبری توسط رسانه‌ها فراهم شود. این سیستم همچنین وظیفه هماهنگی همکاری‌های داوطلبانه، گزارش مسائل پزشکی، و اعتبار‌دهی ورزشکاران و دیگر کارکنان تیم‌های ورزشی را بر عهده دارد. خوشبختانه این پنجمین المپیک آلوارسون در این سمت است و وی معتقد است همه چیز را تحت کنترل دارد.

مگنوس آلوارسونوی در گفتگویی تلفنی با خبرنگار سی.نت گفت: «دنیا در حال تماشا است و ما ابدا فرصت اشتباه نداریم. سخت‌ترین کارها در المپیک‌های اول است. وقتی یک بار از این برنامه عبور کردید شرایط را درک خواهید کرد و هر بار آسان‌تر می‌شود.»

چند کارمند، خدمات‌دهنده یا غیره باید در اختیار داشته باشید تا کارتان انجام شود؟
شرکت آتوس‌اوریجین در ونکوور 115 نفر را استخدام کرده است. نکته جالب این است که این 115 نفر از 32 ملیت مختلف هستند. در طول بازی‌ها من از دیگر افراد شرکت نیز کمک می‌گیرم که جمعا حدود 250 نفر می‌شویم که در اینگونه موارد تخصص داریم. در مجموع تمامی افراد حاضر در این پروژه از شرکا تا داوطلبان به 2000 نفر می‌رسند.
حدود 800 خدمات‌دهنده نیز به همراه 6هزار رایانه وجود دارند. همچنین نزدیک به 800 ابزار شبکه هم در اختیار داریم.

دشوارترین قسمت این جریانات کجاست؟
ما یک شرکت فناوری هستیم و به نظر من دشوارترین بخش، قسمت فناوری نیست. سخت‌ترین مرحله، هماهنگ کردن مردم، پردازشگرها و تشریفات خارج از فناوری است.
در اینجا ائتلاف بزرگی داریم. آتوس‌اوریجین یک شرکت اروپایی بزرگ محسوب می‌شود. مسلما در کانادا هیئت مسئوولین کانادایی هستند. ما شرکایی مثل سامسونگ از کره و پاناسونیک از ژاپن داریم. کاری که باید انجام دهیم این است که همه را به عنوان یک تیم هماهنگ کنیم. فکر می‌کنم این برای من سخت ترین کار باشد.
مسلما سختی‌هایی هم در هر بازی وجود دارد. فکر می‌کنم یکی از مسائلی که الان در ونکوور بخصوص در مورد بازی‌های زمستانی درگیر آن هستیم، وابستگی بسیار زیاد به شرایط جوی است. این مسئله در طول مسابقات و حتی قبل از آن خود را نشان خواهد داد. گاهی اوقات ما به علت برف زیاد یا یخبندان نمی‌توانیم سیم‌ها را درون زمین نصب کنیم، پس باید مطمئن شویم کارها را زودتر انجام داده‌ایم. این کار را سخت‌تر می‌کند.
چیزی که تاکنون بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته این بوده که ما در تمامی ورزشگاه‌ها به اندازه کافی برف نداریم. این مشکل جالبی برای هیئت مسئولین است. برای ما نیز به عنوان تامین‌کننده فناوری مشکل به حساب می‌آید. احتمالا باید کمی خلاق باشیم. در واقع از هم‌اکنون در حال کار بر روی این مسئله هستیم.

به نظر می‌رسد امنیت نیز یکی از مهم‌ترین مسائل باشد. چه سرمایه‌گذاری‌هایی برای آن انجام شده است؟
من نمی‌توانم چیز زیادی در رابطه با امنیت بگویم. ما غالبا پیش از آغاز بازی‌ها کاری در این مورد انجام نمی‌دهیم. تنها راه‌حل‌هایی را که برای برخی مسابقات به کار گرفته شده بازسازی می‌کنیم.
در پکن، ما حدود 17 میلیون رخداد امنیتی داشتیم. راه‌حل ما در واقع بررسی این مسائل و حذف اشتباهات و نکات منفی است تا بتوانیم به نکاتی که باید بر آن‌ها تمرکز کنیم برسیم. یعنی از میان 17 میلیون تنها 30 پیشامد نیاز به توجه جدی داشت. این کار باید تاثیر صفر روی بازی‌ها داشته باشد. که تاکنون به این مهم دست یافته‌ایم. وقتی در مورد مسئله امنیتی صحبت می‌کنیم مثل این است که وارد محل کار شده و رمزعبور را اشتباه وارد کنیم.

شاید بسیاری از مردم نام آتوس‌اوریجین را نشنیده باشند. می‌توانید بگویید این شرکت چگونه شرکتی است و چطور تنها شرکتی است که تمامی این فناوری‌ها را هماهنگ می‌کند؟
آلوارسون: آتوس‌اوریجین یک شرکت خدماتی فناوری بین‌المللی است که در پاریس فرانسه واقع شده است. ما حدود 500 کارمند هستیم که در 40 کشور مشغول فعالیتیم. کار ما یکپارچه‌سازی سیستم‌ها، اداره عملیات‌ها و مشاوره است. بخشی از این شرکت کار هماهنگ‌سازی رویدادهای بزرگ را انجام می‌دهد و در بارسلونا واقع شده است.
نخستین باری که در بازی‌های المپیک مسئولیت داشتیم، المپیک بارسلونا در سال 1992 بود. بین سال‌های 1992 تا 2000 ما در تمام المپیک‌ها حضور داشتیم، اما در همه آن‌ها پیمان‌کار یا کارپرداز بودیم. در سال 1998 مسئولین به دنبال شرکت فناوری جدیدی می‌گشتند و به همین جهت مناقصه‌ای برگزار شد. ما در سال 1998 برنده این قرارداد شدیم و نخستین المپیک خود را در سال 2002 برگزار کردیم. از سال 2002 تمامی المپیک‌ها را ما برگزار کرده‌ایم. این قرارداد تا سال 2008 اعتبار داشت اما در سال 2005 قرارداد را تا المپیک 2016 تمدید کردیم.

چه زمانی بیش از همیشه مشغول هستید؟ پیش از شروع بازی‌ها یا حین بازی‌های در حال انجام؟
چند روز اول بیش از همیشه سرمان شلوغ است، شاید پنج روز اول بازی‌ها. در حال حاضر برای رسیدگی به تمامی ورزشگاه‌ها خیلی مشغول هستیم. مردم زیادی وارد شهر شده‌اند. مشتریان زیادی در حال رسیدن هستند و ما باید مطمئن باشیم که همه چیز بخوبی کار می‌کند. کار زیادی باید انجام شود تا اطمینان حاصل کنیم تمامی اطلاعات سیستمی را در اختیار داریم. ما باید زندگینامه‌ها را در اختیار داشته باشیم و اطلاعات کافی در مورد ورزشگاه‌ها، داوران و ورزش‌ها کسب کنیم. مهم‌تر از همه اینکه این اطلاعات باید به زبان فرانسوی نیز ترجمه شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 43470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =