فیلم فانتزی «آلیس در سرزمین عجایب» به کارگردانی تیم برتن جمعه در اولین روز اکران در آمریکای شمالی 41 میلیون دلار به دست آورد.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم جدید برتن با بازی جانی دپ در 3728 سینما روی پرده رفته و انتظار می‌رود رکورد بهترین فروش افتتاحیه ماه ژانویه-‌مارس همین طور بهترین فروش هفته اول سال 2010 را جابجا کند.

«آلیس در سرزمین عجایب» تولید استودیو دیسنی نگاهی نو به کتاب کودکانه و کلاسیک لوئیس کارول دارد. این بار آلیس، قهرمان داستان پس از یک دهه به دنیای پرماجرای دوران کودکی‌اش بازمی‌گردد و بار دیگر در کنار دوستان قدیمی‌ خود قرار می‌گیرد.

میا واسیکوسکا بازیگر جوان استرالیایی نقش شخصیت آلیس را بازی می‌کند و جانی دپ به نقش کلاه‌دوز دیوانه ظاهر می‌شود.

آن هاتاوی، هلنا بونهام کارتر، کریستوفر لی، مایکل شین و تیموتی اسپال دیگر بازیگران این فیلم 108 دقیقه‌ای هستند که اولین بار در دنیا 25 فوریه در لندن نمایش داده شد.

فیلم جدید برتن در هفته‌های اخیر به خاطر اختلاف استودیو دیسنی و سینماداران اروپایی در مورد توزیع پیش از موعد نسخه دی‌وی‌دی در صدر اخبار بود.

دیسنی قصد دارد دی‌وی‌دی «آلیس در سرزمین عجایب» را 12 هفته پس از اکران توزیع ‌کند. این در حالی است که استودیوها عموما دی‌وی‌دی فیلم‌ها را 17 هفته پس از نمایش روانه بازار می‌کنند.

برتن 51 ساله کارگردان فیلم‌هایی چون «ادوارد دست قیچی»، «ادوود«، «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» و «سوئینی تاد: آرایشگر شیطان‌صفت خیابان فلیت» است. او ریاست هیئت داوران جشنواره فیلم کن سال 2010 را بر عهده دارد.

درام جنایی «بهترین‌های بروکلین» ساخته آنتوان فوکوا دیگر فیلمی است که از این هفته به طور گسترده در بازار آمریکای شمالی اکران شده است. این فیلم روز جمعه در 1936 سینما 2/5 میلیون دلار فروخت و فیلم دوم شد.

ریچارد گر، دان چیدل، ایتن هاوک، وسلی اسنایپس و وینسنت دونافریو در «بهترین‌های بروکلین» بازی می‌کنند و داستان درباره سه پلیس بی‌ارتباط با هم اهل بروکلین است که در یک مکان مرگبار به هم می‌رسند.

 تریلر «شاتر آیلند» ساخته مارتین اسکورسیزی در سومین جمعه نمایش در 3178 سینما چهار میلیون دلار فروخت و فیلم سوم شد. کمدی پلیسی «رفع تکلیف» با بازی بروس ویلیس و تریسی مورگان هم در جمعه دوم اکران در 3150 سینما سه میلیون دلار به دست آورد و در رده چهارم قرار گرفت.

تریلر ترسناک «دیوانه‌ها» به کارگردانی برک آیزنر هم در 2479 سینما 5/2 میلیون دلار فروش داشت که 60 درصد کمتر از فروش جمعه پیش این فیلم بود. آمار فروش این هفته فیلم‌ها دوشنبه صبح اعلام می‌شود.

ورایتی / 6 مارس

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 47878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =