۰ نفر
۱۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۴

وزیر مسکن و شهرسازی از ورود چینی ها به بازار مسکن ایران خبر داد.

گروه اقتصاد: در سال های اخیر کالاهای چینی بازار ایران را فراگرفته است. اما ظاهرا باید منتظر خانه های ساخت چین نیز در ایران باشیم. به طوری که وزیر مسکن و شهرسازی از مشارکت چینی ها در ساخت مسکن ارازن قیمت درکشور خبرداد.

به گزارش خبرنگارخبرآنلاین،  محمد سعیدی کیا در حاشیه برگزاری سمینار مشترک ایران و چین در ساختمان سازی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: "در قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن و سیاست های کلی کشور جذب  سرمایه های خارجی به تصویب نهادی ذی ربط رسیده است.در این راستا تاکنون کشورهای مختلفی مانند مالزی و ترکیه همکاری کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه، کشور چین نیز در این زمینه توانایی های خوبی دارد گفت: مذاکراتی در زمینه همکاری در بخش ساختمان انجام شده است و  برگزاری این سمینار مشترک نیز گویای این مساله است.

وزیر مسکن درباره این که، آیا بحران اقتصادی جهانی که رکود بازار مسکن چین را نیز دامن زده است آیا سبب نشده آنها برای سرمایه گذاری در بخش مسکن ایران را انتخاب کنند، تصریح کرد:" بحران اقتصادی تمام جهان را در برگرفته است. اما در غرب تاثیر آن بیشتر از شرق است. اما برای ما این امر یک فرصت است. و تلاش می کنیم  از سرمایه گذاری های بخش خارجی بیشتر بهره مند شویم.

سعیدی کیا با بیان اینکه، در بخش مسکن به ویژه ساختمان های بلند مرتبه با چینی ها در حال جمع بندی هستیم گفت:" امیدواریم بتوانیم به نتایج خوبی در این زمینه برسیم."

وی در باره این که ظاهرا چینی ها قرار است در ساخت برج دوقلو در غرب تهران مشارکت داشته باشند، هم گفت: هنوز این مساله  تایید نشده است.

وزیر مسکن وشهرسازی در خصوص اینکه چینی ها تاکنون کالاهای ارزان را عرضه کرده اند آیا در بخش مسکن نیز خانه های ارزان هم می توانند تولید کنند خاطرنشان کرد: "امیدواریم این طور باشد و آنها بتوانند خانه با کیفیت خوب و با کیفت ارزان عرضه کنند."

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 4965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =