۰ نفر
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳

اگر کسی با «کاخ» مخالف باشد، اگر این کاخ تماماً به تمام مردم تعلق داشته‌ باشد، چه جای مخالفتی نباید باشد مثلاً «کاخ عالی انتخابات جمهوری اسلامی ایران» که یک نهاد پیشنهادی است و اسم آن مهم نیست.

كاخ در ذهن ما مردم (منم جزئي از مردمم لااقل يك بار حق دارم به جاي 80 ميليون مردم از واژه‌ مردم استفاده كنم) نشانه‌ زيبايي، وسعت، جلال، شكوهمندي، قدرت و تجميع تلاش‌هاي كوخ‌نشينان طبقه متوسط و بالانشين‌هاست.

اين كاخ برخلاف كاخ‌‌‌هاي سلاطين و حكّام جور و ظلمه و طرفداران مارق و سارق و ناكث‌شان به صورت ساختاري و كاركردي همه و همه اجزاي آن براي حضانت، پاسداري و اجراي درست و دقيق انتخابات ساخته و پرداخته شده است - نهادي مانند هيأت‌‌هاي عالي انتخاباتي در كشورهاي مختلف - رياست كاخ، معاونان، مديران كل روابط عمومي‌هاي نهاد‌هاي متفرق و گاه متشتت نظارتي و اجرايي، همه و همه ضمن آموزش مستمر كارمندان و كارگزاران و مطالعه آخرين روش‌هاي شفاف‌سازي انتخابات، همّت عالي خود را به كار گيرند.

پيگيري مستمر از اين انتخابات تا انتخابات ديگر كه متوسط آن بازه زماني دو ساله است در يك نهاد، به صورتي فراقوه‌اي به دليل هم‌افزايي نيروها و تجربه‌ها هر دوره انتخابات را بهتر از دوره پيشين برگزار مي‌كنند.

اين كاخ بر سه پايه‌ نظارت عالي قوه سه‌گانه، نظارت نمايندگان منتخبين و شورايي از هيأت منصفه هر استان از صفر تا صد انتخابات را به پيش خواهند برد، بديهي است مانند تمام دموكراسي‌هاي جهان، «نهاد اعلايي» است كه بر روند كلي امور و نتايج و منتخبين نظارت و اشراف داشته و نتايج هر انتخابي بنا به نوع و اهميت آن بايد به تأييد و تصويب شرعي و قانوني «مرجع اعلا» برسد. اين مرجعيت باتوجه به اصل 110 قانون اساسي كه يكي از مهم‌ترين فصول منشور ملي ماست، در حيطه و حوزه قدرت رهبري انقلاب قرار دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 502864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =