شاعر معاصر و برجسته کشورمان با اشاره به خواندنی‌های ادبی سال 88 و انتخاب «سعدی در غزل» به عنوان بهترین کتابی که سال گذشته خوانده، مطالعه کتاب‌های «تامل در ادبیات» و «متون منظوم پهلوانی» را به همه مردم، بویژه شاعران جوان توصیه می کند.

علی موسوی گرمارودی، شاعر برجسته و خوش قریحه کشورمان در سال 1388 کتاب های زیادی را در حوزه های مختلف مطالعه کرده و همیشه تازه‌های نشر را پیگیر است تا از روند نشر کتاب های تخصصی حوزه شعر و ادبیات بی خبر نماند.  موسوی گرمارودی در گقتگو با خبرآن‌لاین، از میان کتاب هایی که در سال 88 مطالعه کرده به نام هایی چون «سعدی در غزل» به قلم «دکتر سعید حمیدیان»، «باده عشق»  اثر «نصرالله پورجوادی»، «درس هایی از مثنوی» نوشته «مرحوم محمد استعلامی» و همچنین کتاب «من و مولانا» اثر «ویلیام چیتیک» اشاره می کند.

وی همچنین  بخشی از آثار «محمد علی موحد» را که تا کنون مطالعه نکرده بوده در سال 88 به پایان رسانده و برخی کتاب ها را نیز تورقی دوباره کرده است.

دبیر چهارمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر، انتخاب بهترین کتابی را که در سال88 مطالعه کرده کاری دشوار می داند، اما با این حال کتاب «سعدی در غزل» اثر «دکتر سعید حمیدیان» را بهترین کتابی می داند که سال گذشته خوانده و تاکید می کند: این نظر را با توجه به دیدگاه ها و سلایق شخصی خود بیان می دارم چرا که به طور حتم بنا به دیدگاه های مختلف کتاب های دیگری نیز در رده بهترین های سال 1388 قرار خواهند گرفت.

این شاعر معتقد است در آستانه سال نو باید توجه بیشتر و موشکافانه تری نسبت به شعر و ادبیات گذشته ایران داشته باشیم و همچنین شاعران جوان باید پیوند خود را با نسل های گذشته حفظ  کرده و خود را از شعر پیشینیان جدا ندانند، چرا که در این صورت شعر فارسی را از روند طبیعی خود خارج کرده و موفقیتی را کسب نخواهند کرد.

موسوی گرمارودی که به تازگی کتاب «گوشواره عرشی» را منتشر کرده،‌ در پایان گفتگو با خبر، به همه اقشار جامعه و به خصوص شاعران جوان مطالعه کتاب های «تامل در ادبیات» نوشته «عباس باقی نژاد» و «متون منظوم پهلوانی» به انتخاب «سجاد آیدنلو» را  توصیه می کند.

شایان ذکر است کتاب «تامل در ادبیات» نوشته «عباس باقی نژاد» تاریخ ادبیات معاصر ایران را از عهد مشروطه تا روزگار انقلاب اسلامی تحلیل و تشریح کرده است.

..........................................................................................

سایر پیشنهادهای نوروزی اهل فرهنگ را در اخبار مرتبط بخوانید!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 50580

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =