ایرنا نوشت: آیت الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران با اشاره به نامگذاری سال 1395 توسط رهبر معظم انقلاب تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: اقتصاد مقاومتی باید انقلابی باشد.

آیت الله احمد جنتی این مطلب را در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران بیان كرد.
وی ادامه داد: رویه عادی و معمولی اداری نمی تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی اثر مطلوب داشته باشد بلكه باید اقتصاد مقاومتی انقلابی باشد.
امام جمعه موقت تهران گفت: رهبر معظم انقلاب سال 1395 را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری كردند و در خطبه یك ساعت و 25 دقیقه اول سال توضیح دادند، در جای دیگر فرمودند حوزه علمیه باید انقلابی باشد و در دیدار اعضای خبرگان نیز گفتند خبرگان باید انقلابی باشد.
آیت الله جنتی ادامه داد: این حرف ها خیلی بجا، لازم و ارزشمند است یعنی اقتصاد مقاومتی اگر می خواهد موفق شود باید انقلابی باشد، این رویه عادی و معمولی اداری در تحقق اقتصاد مقاومتی اثر مطلوب ندارد.
وی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی می خواهد در مقابل آمریكا و غرب بایستد، تحولی در وضع مملكت در بعد اقتصادی ایجاد كند، این با یك حركت های اداری و تشكیلاتی طبق رویه هایی كه تاكنون بوده است امكان پذیر نیست و باید اقدام و عمل در این زمینه صورت بگیرد.
امام جمعه موقت تهران گفت: اقدام و عمل به جز روحیه انقلابی به هیچ طریق دیگری امكان پذیر نیست، كسانی كه این روحیه را ندارند به فكر خود، آینده خود و روزمرگی هستند.
آیت الله جنتی افزود: در كشور امكانات و ظرفیت های زیادی داریم به طوری كه دنیا در حسرت آن است، نیروی انقلابی كه جنگ را به پیروزی رساندند هنوز هستند و این ها در مساله علم پیشرفت های قابل توجهی پیدا كردند و در هرجا وارد شدند چشم دنیا را خیره كردند.
وی ادامه داد: از نظر ذخایر معدنی حدود 85 درصد از معادن استخراج نشده است، نمی دانم چرا استفاده نمی كنیم؟
امام جمعه موقت تهران گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند 100 میلیارد دلار در انرژی اصراف می شود یعنی اگر در مصرف انرژی اصراف نكنیم 100 میلیارد دلار به دستمان می آید، در حالی كه در حال حاضر برای یك یا 2 میلیارد تلاش می كنند تا بدست بیاورند.
آیت الله جنتی افزود: این موضوع یك روحیه انقلابی می خواهد، انقلابی نه تسلیم و نه تحریم را باور دارد و راه سوم یعنی اقتصاد مقاومتی را می پذیرد، این ها می گویند یا تسلیم شوید یا تحریم می كنیم كه ما باید در مقابل آن ها بایستیم. می توانیم در مقابل آن ها بایستیم به شرطی كه حركت های انقلابی داشته باشیم.
امام جمعه موقت تهران گفت: عده ای در سطح های بالای مملكت و برخی نیز در بخش خصوصی ثروت های كلان كشور را به اندونزی، امارات، تركیه و اروپا می برند، چرا این كار را می كنند؟ اگر روحیه انقلابی باشد باید با این ها برخورد كند، نباید بگذارند این ها پول ها را از این طرف و آن طرف جمع كنند كه البته معلوم نیست پول ها را از كجا آورده اند، واحد آن ها میلیارد یا میلیارد دلار است.
آیت الله جنتی با تاكید بر اینكه باید با عوامل نفوذی برخورد كرد و این برخورد انقلابی می خواهد افزود: رهبر معظم انقلاب چند مرتبه فرمودند افرادی در فكر نفوذ هستند و نفوذ كرده و می كنند، باید این خط را تشخیص دهیم.
وی ادامه داد: وقتی بنا شد نور چشمی های مقامات بالا، پسر و دخترها در اروپا،آمریكا و انگلستان تحصیل كنند از طریق آن آمریكا در اینجا نفوذ می كند و می گوید به پدرت این را بگو و به آنان پول و امتیاز می دهد و آنان را می خرد.
امام جمعه موقت گفت: باید عوامل نفوذی خارجی و داخلی را بشناسیم، باید انقلابی حركت كنیم.

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید DE ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    درود خدا بر تو باد قهرمان انقلاب
    • بی نام A1 ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
      63 4
      برای خودت متاسفم باش شما بخوری ما تو این بدبختی باشیم این شده ارزش
    • منتقد IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
      23 3
      میدونی برا چی میگم مشکل اصلی بی سوادی مردم هستش . چون اگر امثال شماها مفهوم منفی دادن رو متوجه بشن خودشون رو محاکمه میکنند و خواهند پرسی چرا به اسم و رفتار و عمل ما منفی میدهند ؟مگر چگونه کار کرده ایم ؟ چرا مردم ناراضی هستند و...
  • پ A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    63 2
    به به به به به به
  • بی نام A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    79 5
    به به خیلی خوشبختم حاج اقا جناب جنتی دوباره اظهار نظر فرمودن چه سخنان نغزی چه سخنان متفکرانه ایی راستی از مجلس خبرگان چه خبر؟
  • بی نام A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    16 4
    کاری ندارم که نفوذ میکنن بچه هاشون یا نه ولی بچه های ناز پروردشون که تو زمان تحریم که کمر ملت داشت خرد میشد اونا تو بهترین شهرهای آمریکا و اروپا و استرالیا داشتن کیف دنیا رو میکردن الان نباید با یه مدرک تحصیلی برگردن و همه کاره این کشور بشن و تو سر ما بزنن. همین جوونایی که تو این کشور درس خوندن و کار کردن رو همینحا تجربه کردن باید در آینده پستها دستشون باشه
  • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    91 5
    ایا رد صلاحیت مینو خالقی و چنین بی عدالتی در حق مردم هم دلیلش امریکا و نفوذ امریکا است ؟؟؟؟؟
  • بدون نام ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    8 16
    خدايا به فكر جن هم نميرسه .. كه نفوذ از طريق نورچشمي هاي مقامات بالاست كه براي تحصيل به خارج رفتن صورت ميگره!! آفرين به شما آقاي جنتي - اين عوامل نفوذي رو راحت ميشه پيداشون كرد، ها ..
  • بی نام IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    36 3
    حاج آقا ببخشید شما هم انقلابی هستید نه؟خب اکثریت ملت با چه زبونی به شما بگویند تعریف شون از انقلابی بودن با شما متفاوته؟اینقدر حق به جانب صحبت نکنید انتخابات که هنوز یادتان هست
  • بی نام EE ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    40 3
    ایا تضییع حقوق مردم در پرونده نگین غرب که 15 سال توسط قوه قضاییه کش داده میشود و مردم را به زمین و زمان بدبین کرده توسط امریکای جهان خوار و نفوذی ها؟ انجام میشود؟ جناب اقای جنتی خیلی از افراد و جریانها چوب اینگونه برخورد با مردم را میخورند.
  • بی نام A1 ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    46 3
    نفوذ یعنی ابطال آرای منتخب مردم بدون ارائه دلیل قانع کننده و شفافیت.
  • علي A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    52 5
    اين يعني عدالت علي فرزندان مقامات در خارج كشور و امريكا تحصيل كنند و مردم يه وعده غذا بخورن چي ميشه مگه امثال زنجاني و ضراب و مرتضوي ....... گناه دارن
  • بی نام A1 ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    14 2
    فقط در میان این افکار امیدمون به جناب روحانی است. تنها امید مردم در میان افراطیون
  • حسین A1 ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    17 2
    سلام.اقای جنتی عزیز انقلابی بودن با اینکه خیلی انسان راحت تهمت بزند فرق دارد .شما که اینقدر نفوذیهارا میشناسید انان را معرفی کنید تا ملت از دستشان راحت شوند .
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    14 2
    خوب آقای جنتی من یک سوال دارم که از حرفای خودتون اونو انتخاب کردم.شما میگی امریکا نفوذ رو از طریق فرزندان داره پیاده میکنه..خوب چرا باید فرزندان به خارج برن.....
  • بی نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    9 2
    جایت مثل اینکه خیلی خوبه یه نگاهی به این ور اون ور بنداز لطفا
  • بی نام A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    4 1
    نفوذ از طریق کسانی صورت میگیرد که معمولا باهمه چیز کشور موافقند واحیانا تسبیح به دست هم هستند. هیچ موقع کسانی که انتقاد میکنند نفوذی نمیشوند چون پست سیاسی بهشون نمیدن.اصلاح طلبان هم که بیشتر منتقد حاکمیت بودند نه اصولگرایان که همه چیز را به نفع خود توجیه میکنند.