استان ایلام، منابع انسانی تحصیلکرده و فعال بی نظیری در اختیار دارد که توانایی ایجاد توسعه در استان را دارند. یکی از این منابع انسانی توانمند، خانم شهزاد جولایی است که توانسته است گامی در راه توسعه اقتصادی بانوان ایلامی بردارد. خبرگزاری خبرآنلاین در جهت معرفی این بانوی موفق، گفت و گویی با ایشان ترتیب داده است که در ادامه آن را با هم می خوانیم.

 

-به عنوان نخستین سوال؛لطفا خودتان را برای مخاطبان ما معرفی نمایید؟

شهزاد جولایی هستم لیسانس حقوق دارم و هم اینک نیز دانشجوی کارشناسی ارشد هستم. خوشبختانه با وجود مشغله ها جز دانشجویان ممتاز در هر دو دوره بوده ام چرا که همیشه به موضوع دانش و سواد علمی جهت دفاع از خود و سایر هم نوعانم متعهد بوده ام. علاوه بر این من به لطف خدا (با خنده) دارای طبع شعری نیز هستم و مجموعه اشعاری با عنوان سکوت پر از فریاد منتشر کرده ام که با استقبال شهروندان همراه شد.

همچنین در سال 93 همکار شما بوده ام و سرپرستی روزنامه آرمان و افکار و ندای جامعه را برعهده داشتم که به دلیل سنگین بودن وظایف مختلفی که برعهده داشتم مجبور به استعفا شدم. علاوه بر این من موسس و مدیر آموزشگاه آمای هستم که برگزیده اعتبارسنجی و رتبه برتر در میان آموزشگاه های استان ایلام است.همچنین آزمونگر اول سازمان و طراح آزمونهای عملی استان در رشته مراقبت و زیبایی هستم. من اولین مدرس میکروب میکروپیگمنتیشن در استان ایلام هستم و همچنین دارای 9 مدرک بین المللی مرتبط با شغلم هستم.

شما به عنوان فردی کارآفرین در استان شناخته می شوید، از کارتان بگید و اینکه تاکنون چه خدماتی ارائه می دهید؟

خوشحالم که از بنده به عنوان بانوی موفق نام می برید، لازم است بگویم توفیقی اگر بوده عنایت خدواوند بزرگ است و بس. خوشبختانه آموزشگاه من یکی از موفق ترین آموزشگاههای استان است که هر ترم پذیرای هنرجویان زیادی است که با موفقیت و نمرات بالا موفق به گرفتن مدرک می شوند و بدین ترتیب براحتی و با تجربیاتی که کسب کرده اند وارد بازار کار می شوند.علاوه بر این مدارکی که اینجا ارائه می وشد در جهت تکمیل دیپلم کارودانش نیز قابل ارائه می باشد.

مایلم به اطلاع برسانم که در حال حاضر بیش از صد هنر جو دارم ، هنر جویانی که از لحاظ تحصیلی از دیپلم تا کارشناسی ارشد هستند.

خوبی هنراموزی در اینجا این است که براحتی می شود برای خودت شغلی که درآمد نسبتا خوبی دارد با هزینه کمی دست و پا کنی. وقتی می بینم کارآموزان توانسته اند ایجاد شغل کنند و در اقتصاد خانواده هایشان شریک شوند خدا را بیشتر شکر می کنم، چرا که اگر من بتوانم یک شغل برای بانوان استانم ایجاد کنم (با خنده) که توانسته ام و در جهت استقلال مالیشان بردارم به هدفم رسیده ام.

-چه طور شد که تصمیم گرفتید در این عرصه ورود کنید ؟ آیا کسی شما را حمایت کرد؟ مشوقهای شما چه کسانی بودند؟

راستش اوایل همیشه به این فکر می کردم که با توجه به تحصیلاتم وکیل شوم اما وقتی خوب با خودم روراست شدم و علاقه اصلی خودمو شناختم در سال 1392 تصمیم به دایر کردن آموزشگاه مراقبت و زیبایی کردم.

راجع به مشوق ها، طبیعی است که اطرافیان انسان سوای ویژگی های شخصی خود فرد، بیشترین تاثیر را در موفقیت یا شکست انسان دارند، من نیز خانواده ام و به خصوص مادرخوبم و خواهرم که دانش آموخته مهندسی شیمی است و مثل من آموزشگاه مراقبت و زیبایی دارند باعث شد که من به فکر تاسیس آموزشگاه بیفتم و با حمایت شان نیز تثبت موقعیت آموزشگاه، آن را به جایگاه برتر در استان ایلام برسانم. همین جا جا دارد از همه کسانی که مرا تشویق کردند و همراهی کرده اند و می کنند تشکر کنم.

-به عنوان یک بانوی ایلامی که روی پا خود ایستاده اید، برای توسعه فعالیت های خودتان با چه مشکلاتی روبه رو هستید؟

طبیعتا در تمامی فعالیت ها یک سری مشکلات وجود داره که انسان را دلسرد می کند ، اما به نظرم انسانی موفق است که این مشکلات را پشت سر بگذارد و اینجا هم نگفتن مشکلات بهتر از گفتن آنهاست. تنها سر بسته بگم که خیلی وقت ها با همه چیز سلیقه ای برخورد وی مشود و این خودش باعث آزار می شود.. بعضی وقت اتفاقا خنده داری ناشی از سلیقه ای برخورد کردن شاهدیم که ادم را عمیقا ناراحت می کند. مثلا مشکلاتی که من در ایجاد شعبه داشته ام یا اینکه می خواستم یکی از درب های آموزشگاه را ببندم که رئیس یکی از ادارت مرتبط با آن مخالفت کرده است. اتفاقی که فکر نکنم هیچ جای دنیا و تا صدها هزار سال بیفتد(با خنده). فکر می کنم هیچ چیز بهتر از عمل بر مبنای قانون نیست و من خودم و همه را دعوت به این کار می کنم.

-توصیه شما به خانم هایی که می خواهند کارآفرین شوند چیست؟

به نظرم قبل از هرعملی هر انسانی؛ مخصوصا بانوان عزیز هم استانی ام، باید نسبت به شناخت توانایی های خود اقدام کنند و در این راه گام بردارند. چرا که قدم در راهی که توانایی انجام آن وجود ندارد بیشتر منجر به دلسرد شدن و در نهایت شکست می شود. پس شناخت استعداد و علاقه اهمیت زیادی دارد. از طرفی محیط ایلام، حقیقتا محیطی است که به سختی به خانم ها اجازه ورود به بازار کار خصوصی را می دهد، همه ما به خصوص مردان سرزمینم باید بدانند که هیچ جامعه ای به سوی پیشرفت گام بر نمی دارد مگر اینکه حضور فعال خانم ها در آنجا پذیرفته شود.فکر می کنم بانوان ایلامی می توانند باشرکت در دوره های مختلف کارآفرینی سازمان فنی و حرفه ای ضمن افزایش توانایی و مهارت های خود، با گرفتن وام های خوداشتغالی وارد بازار کار شوند و برای خود و خانواده شان ایجاد درآمد کنند.

-موفقیت در نگاه شما به عنوان یک خانم جوان و موفق چگونه تعریف می شود و اینکه سقف آرزوهای شما و البته موفقیتتان کجاست؟

ولله سقف آرزوها من که بی انتهاست(می خندد). انا خیلی جاها کسانی هستند که سنگ اندازی می کنند تا کوتاه بیایم و کارم را ادامه ندهم ولی یکی از خصوصیات من که با آن در بیان آشنایان شناخته شده ام خصلت مبارز بودن و تسلیم نشدن در برابر مشکلات است. البته من خدا را دارم و آن تنها یار من است که مطمئنم با توکل به آن به همه آرزوهایم می رسم. که در همه آرزوهایم ایجاد شغل و کارآفرینی برای همنوعانم و استقلال مالی آنها وجود دارد. من یک جمله ای که همیشه تو ذهنمه و البته به نظرم زیباترین جمله جهان است را آویزه گوشم کرده ام و آن این است که به جای دادن ماهی ماهیگیری یاد بده؛ این همان کاری است که من در آموزشگاهم می کنم و در کارهای آینده ام هم خواهم کرد.

-در پایان اگر صحبتی برای مخاطبان ما دارید بیان نمایید؟

تشکر می کنم بابت زحمتی که در خبرگزاری تان می کشید و اینکه امروز به اینجا تشریف آورده اید. کاش زمانی غیر از ماه مبارک رمضان بود که حداقل می توانستیم پذیرایی انجام دهیم. همچنین در پایان از خانواده خوبم، مخصوصا پسرم که به دلیل مشغله کاری وقت کمتری برای آن میذارم و دختر و نوه ام که کمتر می بینمشون عذر می خواهم...امیدوارم شاهد توسعه اقتصادی استانم و بهبود وضعیت هم شهری هایم به خصوص بانوان استان باشیم.

 

-تشکر می کنم از وقتی که در اختیار ما گذاشته اید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارآفرین A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    1 1
    تا اونجایی که ما میدانیم کارآفرینی یعنی آن فعالیتی که اشتغال مولد را در پی داشته باشد و به تولید داخلی و ملی منتج گردد.لطفا دقت بیشتری عنایت فرمایید.