نشان تبریز 2018 رونمایی شد/ طرحی برای جهانی شدن تبریز

نشان تبریز 2018 توسط رییس این سازمان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور رونمایی شد.

به گزارش خبرآنلاین، لیلا اسماعیل زاده حجبی، طراح نشان تبریز 2018، این نشان را معرف جامعی از فرهنگ و هویت تبریز دانست و گفت: دلیل انتخاب سه بنای مسجد کبود، میدان ساعت و مقبره الشعرا برای این طرح، هویت تاریخی و اجتماعی این بناها بود.

وی افزود: با توجه به این که تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 انتخاب شده بود، اولین گزینه انتخابی ام مسجد کبود به عنوان فیروزه جهان اسلام بود. از طرفی به دلیل اهمیت شهر تبریز در این رویداد، ساختمان ساعت را که به عنوان نماد شهر تبریز در ذهن ها جای گرفته، در مرکز اثر قرار دادم.

این گرافیست موفق، در ادامه با اشاره به وجود نماد مقبره الشعرا در اثرش خاطرنشان کرد: این بنا یادآور استاد شهریاد، شاعر پرآوازه ایران زمین بود که در کنار صدها شاعر دیگر در این محل دفن شده اند و می توانست فرهنگ، هنر و ادب تبریز را به خوبی معرفی کند.

اسماعیل زاده حجبی، ادامه داد: حرکت رنگها در نشان تبریز 2018 با الهام از کاشی کاریهای مسجدکبود انتخاب شده که معرف فرهنگ ایرانی اسلامی هستند و به تدریج به سمت رنگ سبز، که رنگ رویش است حرکت می کند.

وی در توضیح وجود المان ابر در بالای اثر گفت: می خواستم کارم خارج از چارچوب های عادی شده سازمانی و دارای حرکت باشد. به همین دلیل از ابر بر بالای بناها بهره بردم تا هم در بند تصاویر عادی شده گیر نیفتم و هم نشانی شاد و جذاب برای گردشگران طراحی کرده باشم.

برنده مقام اول طراحی نشان تبریز 2018، در خصوص حواشی ایجاد شده پس از انتخاب اثرش گفت: در چارتهای سازمانی معمولا قوانین و قواعدی وجود دارد که گاه می تواند دست و پاگیر باشد. در این مورد هم از در ابتدا از من خواستند که ابرها را از نشان حذف کنم، که خوشبختانه در نهایت به سلیقه ام احترام گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال ابر در کار حرکت ایجاد می کرد و من فکر می کردم حذف آن در اثر کم و کاستی ایجاد می کند.

این هنرمند جوان افزود: هدفم از حضور فراخوان طراحی نشان تبریز، این بود که به سهم خود نقشی در این اتفاق داشته باشم و خوشحالم که پس از انتخاب کارم، متخصصین امر با دیدن اثر ابراز لطف و رضایت می کنند.

اسماعیل زاده حجبی یادآور شد: مراجعه سازمان های دولتی دخیل در رویداد تبریز 2018 به متخصصین برای طراحی نشان تبریز، نشان از برخورد حرفه ای آنها با این مسئله دارد و این امر نشان دهنده برخورد حرفه ای آنها در سایر زمینه ها هم هست.

وی گفت: در حوزه تبلیغات نحوه برخورد در معرفی محصول بسیار مهم است و نشان تبریز 2018 هم به عنوان نماد معرف این رویداد می تواند وظیفه خود را به بهترین شکل در مجامع ملی و بین المللی ایفا کند.

این گرافیست جوان در پایان با اشاره به برگزاری جلسات گپ گرافیک در تبریز افزود: برگزاری این جلسات حرکت بسیار خوبی است که نسل آینده گرافیک شهر را تربیت می کند و آینده درخشانی برای گرافیک شهر و کشورمان می سازد.

وی ادامه داد: تعامل جامعه گرافیست شهر در این جلسات سبب انتقال تجربیات و دانشی است که شاید برای کسب آن سالها کار گرافیکی نیاز است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =