۰ نفر
۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
انصاف هم چیز خوبی است!

سید عباس موسوی

اول: مشکل، دعوا، چالش، بهانه ، تضاد یا هر چیز دیگری که اسمش را بگذاریم، میان ایران و غرب در این ۳۸ سال به ناحق چهار موضوع بوده است:

حقوق بشر، هسته ای، موشکی و تروریزم! برجام فقط توانست با قدرت، قوت و صلابت مشکل مصنوعی و به ناحق ایجاد شده هسته ای را با درایت رهبران ایران حل و فصل و حقوق هسته ای ایرانیان را تثبیت نماید. آنهایی که می گویند برجام تحریم ها علیه ایران را بر طرف نکرد عمدا مغلطه می کنند چرا که کارویژه برجام در حوزه رفع تحریم ها، صرفا رفع تحریم های هسته ای بود که می دانید و می دانیم بر طرف شده است و حال همه چیز به اتحاد، عرضه و فرصت سازی ما در استفاده از این فضا بستگی دارد.

برجام قرار نبود و نیست سایر تحریم هایی که به ناحق و بر اساس اتهامات موشکی و حقوق بشری و تروریزیم و برخی حوادث اوایل انقلاب بر ما تحمیل شده بود را بردارد. اگر حرفی در مورد تحریم های هسته ای هست، بسم الله!

دوم. جنجال اف.ای.تی.اف هم از آن دست ماجراهای شیرین و مغلطه آمیز است و انصافا هم مخالفان دولت کارشان را خوب بلدند! به زبان ساده عرض می شود ورود به هر عرصه ای و عضویت در هر مکانیزمی، سازوکارهای مخصوص به خودش را می طلبد.

اگر می خواهیم وارد فضای کسب و کار جهانی شویم و از فرصت های پولی و بانکی برای رونق در کشور بهره ببریم باید قوانین و مقررات مربوط آن ساز و کارها را بپذیریم و اجرا کنیم. ترساندن مردم و مسئولان از اف.ای.تی.اف و القای تفاسیر و تعابیر غلط و دور از ذهن پیرامون آن صرفا کار کسانی است که در هر حال می خواهند با دولت، سیاست ها و برنامه های آن دانسته یا ندانسته مخالفت کنند و دست آنرا برای بهبود امور ببندند.

نمی دانم چه چیز قوانین‌مبارزه با پولشویی جهانی خاطر عده ای را آزرده کرده است؟! یا قوانین مبارزه با تامین مالی تروریزم؟! مگر ما خدای ناکرده به پولشویی و تروریزم بین المللی کمک می کنیم‌ که از ورود به سازو کارهای بین المللی مبارزه با آنها واهمه داشته باشیم؟! مگر کمک هایی که در این کمتر از چهار دهه به گروههای آزادیبخش و احزابی که برای آزادی سرزمین های شان مبارزه می کنند کردیم و می کنیم و خواهیم کرد معطل این قوانین‌ مانده بود؟! مگر حزب الله لبنان را علی رغم همه هجمه ها و فشارها و تحریم ها موجب عزت لبنان و ایران و جهان نمی دانیم و به کمک به آنها افتخار نمی کنیم؟

مگر می شود کمک های ایران به این گروه مبارز و انقلابی و در صف مقدم‌مبارزه با تروریسم و افراطی گری و اشغالگری معطل حرف این آن بماند؟!

تکمله: باور کنید بقا و دوام و حتی سود شما هم در گرو کمک به منافع ملی و جمعی است و این موج سواری ها و عوامفریبی ها دیر یا زود خاتمه می یابد. ضمنا، انصاف و تقوا هم چیز خوبی است!

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 577075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی اصغر حاجیلو IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    1 1
    فرمایشتان درست اما میماند یک نکته ظریف که با استدلال جنابعالی نقض غرض دارد و آن تعریف طرفین از تروریزم است همانطور که بیان کرده اید و کمک های بشر دوستانه به گروه های ازادی بخش از جمله حماس وحزب الله و دیگر گروه ها را مد نظر قرار داده اید باید توجه داشته باشید که نقطه اصلی وبه اصطلاح پاشنه اشیل هر دو طرف دقیقا همین جاست که انها بعضی از این گروهها را تروریست و ما انها را ازادی بخش می نامیم و تا طرفین به یک تعریف واحدی نرسند مشکل بقوت خود باقیست فلذا جادارد در این زمینه با مسولین محترم در گیر با این موضوع تبادل نظر کرده تابه راه حلی بین نابین رسید اگر واقعا میخواهند انرا حل کنند